Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Anthem - ataki kombo: jak wykonać

Wszystko o atakach kombo.

Kombo (z ang. combo) to połączenie ataków, które w efekcie zadają większe - dodatkowe - obrażenia. Tylko odpowiednia kombinacja zdolności - użyta przez nas lub naszych towarzyszy - przyniesie zamierzone działanie w postaci specjalnej premii.

Warto więc poświęcić trochę czasu na przyswojenie wiedzy na temat wykonywania ataków kombo, gdyż dzięki temu wykorzystamy jeszcze lepiej nasze umiejętności na polu walki.

Na tej stronie dowiesz się:


Czym jest i jak wykonać atak kombo?

Jak wyżej wspomnieliśmy atak kombo zadaje dodatkowe obrażenia. Jeśli kombinacja się powiedzie, na ekranie pojawi się żółty napis KOMBO!.

Ten specjalny typ ataku to połącznie dwóch czynników:

  • zdolności inicjującej - czyli umiejętności, która nałoży na przeciwnika negatywne efekty (ogień, lód, kwas lub elektryczność)
  • wyzwalacza (detonatora) - zdolności, która wywoła atak kombo

Ataki kombo - oprócz dodatkowych obrażeń - zapewniają także dodatkowe bonusy, które są zależne od klasy javelina (opisujemy je w dalszej części poradnika). Kombinacje możemy wykonać sami lub z innymi członkami drużyny. Niezależnie od tego, czy chcemy uzyskać efekty kombo, grając w pojedynkę lub z zespołem, musimy pamiętać o wyżej wymienionych czynnikach.

Zatem: najpierw musimy nałożyć zdolność inicjującą, opartą na jednym z czterech ataków (ogień, lód, kwas lub elektryczność), a następnie należy zaatakować przeciwnika umiejętnością wyzwalającą - wówczas na ekranie pojawi się żółty napis: KOMBO!.

Nie ma znaczenia, czy ataki inicjujące i wyzwalające wykonami sami, czy któryś z towarzyszy nam pomoże - liczy się to, żeby zachować kolejność i dane efekty następowały po sobie. W ferworze walki - czasami nawet nieświadomie - możemy użyć zdolności, które skutkować będą, że na ekranie nieraz zobaczymy napis KOMBO!.

Jak sprawdzić, która zdolność ma efekt inicjujący, a która wyzwalający kombo?. To proste. Wystarczy wejść Kuźni i sprawdzić sprzęt, który jest odpowiedzialny za umiejętności ofensywne. W zależności od klasy javelina ten typ wyposażenia nosi inną nazwę.

Przeglądając listę, zwróć uwagę na ikony, które znajdują się obok nazwy umiejętności:

  • zdolność inicjująca (1) - ten znak symbolizuje talent, który odpowiada za nałożenie efektu niezbędnego do zastosowania kombo
  • zdolność wyzwalająca (2) - ta ikona informuje nas, że ta umiejętność wyzwoli efekt kombo

Warto zauważyć, że istnieją zdolności (bez graficznego symbolu), których nie zastosujemy do ataków kombo. Oczywiście używając tych umiejętności zadamy obrażenia wrogom, ale nie wykorzystamy ich do kombinacji. Dlatego, wybierając się na misję, należy przemyśleć, w jaki zestaw talentów wyposażymy nasz javelin.

Nie tylko zdolności oparte na sprzęcie przyczynią się do wykonania ataku kombo. Także umiejętność specjalna oraz atak wręcz mają moc inicjującą lub wyzwalającą kombinację.

Konfigurując pancerz bojowy pod kątem wykonywania ataków kombo, istotne jest to, czy gramy w pojedynkę czy z drużyną. Przemierzając świat Anthem samotnie musimy dobrać sprzęt, który będzie zawierał zdolności inicjujące i wyzwalające kombo. Natomiast, gdy gramy w kooperacji możemy uzgodnić ze znajomymi podział ról. Część zespołu może nakładać efekty inicjujące kombinacje, a inni mogą ją zakończyć.


Bonusy klasowe wynikające z ataków kombo

Efekt kombo, choć dostępny jest dla każdej klasy, to przynosi różne bonusy, w zależności od javelina, którym sterujemy:

  • Łowca - zadaje dodatkowe obrażenia jednemu celowi
  • Kolos - zadaje dodatkowe obrażenia wrogom, którzy znajdują się w pobliżu
  • Sztorm - kombo rozszerza negatywny efekt na wrogów, którzy znajdują się w pobliżu
  • Śmigacz - aura oparta na efekcie, pod którego wpływem pozostaje wróg

W zależności od klasy javelina możemy inaczej wykorzystać system kombo. Łowca powinien skupić się na jednym przeciwniku, najlepiej na najsilniejszych jednostkach. W jego przypadku użycie kombinacji na słabym wrogu przyczyni się, tak naprawdę, do zmarnowania bonusów z niego wynikających.

Z kolei Kolos, który wpadnie w sam środek bitwy, może skutecznie wykorzystywać kombo przeciw dużej grupie przeciwników. Tym bardziej, że dzięki połączeniu miotacza ognia i cewki piorunowej, efekt kombinacji występuje raz za razem.

Na poniższych stronach opisaliśmy wszystkie zdolności każdej klasy, a także wskazaliśmy, które umiejętności inicjują lub wyzwalają efekt kombo:


O autorze
Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Komentarze