Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Animal Crossing - rzeka, wodospad, jezioro, staw: jak stworzyć w New Horizons

Kształtowanie wody.

Jedną z funkcji terraformowania w Animal Crossing New Horizons jest tworzenie rzek i wodospadów, a także usuwanie strumieni i zbiorników wodnych. Potrzebujesz do tego aplikacji Island Designer.

Jeżeli nie wiesz, jak ją zdobyć i jak wykupić możliwość tworzenia rzek, zajrzyj do naszego poradnika o terraformowaniu i aplikacji Island Designer.

Na samym początku warto wspomnieć o ograniczeniach: pierwsze jest takie, że nie możesz usunąć żadnego ujścia rzeki, które było na twojej wyspie od samego początku. Masz możliwość położenia na nich ziemi (jak na obrazku poniżej), ale nie możesz ich zablokować.

Nie możesz też tworzyć własnych ujść. Oznacza to, że stworzona przez ciebie rzeka musi być połączona z jedną z głównych rzek na wyspie.

Trzecie ograniczenie: nie możesz „zbudować” rzeki naprzeciwko drzewa, więc musisz je wyciąć albo zjeść owoc i przesadzić.

Znając ograniczenia, możesz zacząć tworzenie rzek i zbiorników wodnych. Aby rozpocząć, włącz aplikację Island Designer i wybierz opcję „Start construction!” (rozpocznij konstrukcję). Naciśnij + na kontrolerze i wybierz Waterscaping Permit (1).

Wystarczy teraz, że naciśniesz A, a stojąca przed tobą kostka ziemi zamieni się w wodę.

Brzeg rzeki będzie się naturalnie zakrzywiał, a kolejne części będą się łączyć w miarę, jak będziesz wydłużał zbiornik wodny lub rzekę w wybranym kierunku.

W grze masz też możliwość stworzenia wodospadu. Wespnij się w tym celu na klif, z którego ma wypływać woda i naciśnij A, stojąc zwróconym do brzegu.

Aby powstał wodospad, nie musisz tworzyć pod nim wody. Nie możesz jednak stworzyć wodospadu na zakrzywionej krawędzi klifu.

Aby usunąć fragment wody, po prostu naciśnij A, stojąc przed nim.

Następnie: Animal Crossing - ścieżka, droga, jak zbudować chodnik w New Horizons

Spis treści: Animal Crossing New Horizons - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Animal Crossing - Terraforming, aplikacja Island Designer, kształtowanie terenu w New Horizons

O autorze

Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Komentarze