Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Aktualizacja 1.5 do Cyberpunk 2077 to wielkie zmiany. Znamy szczegóły

Patch już dostępny.

CD Projekt Red przedstawił szczegóły aktualizacji 1.5 do Cyberpunk 2077, która równocześnie z wersją next-genową trafiła już na wszystkie platformy sprzętowe.


Nowości w aktualizacji 1.5

Zmiany są dość spore i szeroko zakrojone. Przede wszystkim, całkowicie przebudowano drzewka umiejętności, wprowadzając rzekomo większy balans, zasady fair-play i możliwości grania na nowe sposoby. Deweloperzy pozbyli się też niepotrzebnych perków, np. mniejszej wykrywalności pod wodą.

Drzewko wygląda zupełnie inaczej

Modyfikacje są tak duże, że gracze będą musieli na nowo rozdysponować wszystkie punkty zdolności na nowych drzewkach.

Zmian doczekały się też noże do rzucania, które teraz będą o wiele wygodniejszą do używania bronią. Rzucone noże wracają do dłoni po zbliżeniu się do nich lub samoistnie, po kilkunastu sekundach.

Poprawiono sztuczną inteligencję zarządzającą przechodniami. Przede wszystkim reagują oni w realistyczniejszy sposób na niedozwolone działania gracza, np. otwarcie ognia. Niektórzy mogą wręcz wyciągnąć broń i zaatakować V. Ponadto, NPC nie znikają nagle, gdy odwrócimy się do nich plecami.

Czy świat będzie teraz żywszy?

W nowy sposób reagują nie tylko piesi, ale też kierowcy, którzy - kiedy się przestraszą - odjeżdżają w panice. Czasami może się to skończyć nawet potrąceniem przechodniów, co miało miejsce na streamie.

Zmiany przeszła też sztuczna inteligencja przeciwników w walce, którzy teraz podobno mądrzej korzystają z osłon i wychylają się z nich w odpowiednich momentach.

Na prośbę społeczności rozbudowano nieco romanse, ale wyłącznie o możliwości częstszego pisania SMS-ów. Dodatkowym smaczkiem są jeszcze zmiany w mieszkaniach naszych partnerów. Może się np. zdarzyć, że kiedy położymy się w nich spać, postać obudzi się u boku wybranki lub wybranka.

Oto reszta zmian i nowości:

  • W motocyklach można na żądanie włączać i wyłączać neony
Skóra, neon i komóra
  • Zmiany w systemie kierowania pojazdami: samochody i motocykle są „cięższe” i mają działające zawieszenie (dotyczy to również samochodów kierowanych przez NPC)
  • Większa widoczność podczas prowadzenia samochodu z 1. osoby (widzimy między innymi deskę rozdzielczą)
  • Nowy, intuicyjny suwak zmiany czasu
Nie trzeba już obliczać czasu przy czekaniu
  • Mapa jest bardziej przejrzysta. Usprawniono ikony i ich przejrzystość
  • Zmiany w ekonomii: dostajemy więcej pieniędzy za zadania, a samochody są tańsze. Zmodyfikowano też ceny przedmiotów w sklepach
  • Gracze mogą odrzucać przychodzące połączenia telefoniczne
  • Spanie w mieszkaniu oraz branie prysznica nie są teraz kosmetycznymi aktywnościami, a wpływają pozytywnie na postać, np. zapewniając bonus do doświadczenia

Nowe DLC

Podczas streamu deweloperzy pokazali też DLC, które trafią do gry w ramach aktualizacji 1.5. Zobaczyliśmy cztery, ale jest ich więcej.

Oto wszystkie dodatki:

  • W wersji 1.5 możemy nie tylko kupować nowe style mieszkań, ale też kupić cztery całkowicie nowe mieszkania w różnych dzielnicach na mapie Night City
Domyślny apartament po zmianie koloru
Jeden z nowych apartamentów
  • Pistolet maszynowy Gudget Arms Guillotine - do kupienia w sklepie Wilsona oraz do znalezienia jako loot
  • Możliwość zmiany wyglądu V po rozpoczęciu przygody. Bohater lub bohaterka może podejść do lustra w apartamencie i przeprowadzić dowolne zmiany. Opcji jest więcej niż dawniej - dodano przykładowo nowe fryzury i makeup
Są nawet nowe kolory szminek
  • Johnny Silverhand w trybie fotograficznym - dostępny w sekcjach, w których kierujemy tym bohaterem
  • Nakładki na lufy broni redukujące odrzut
  • Karabin szturmowy Darra Polyechnic Umbra - do kupienia w sklepie Wilsona oraz do znalezienia jako loot
  • Nowe lunety do broni

Szczegóły wszystkich nowości można przeczytać na oficjalnej stronie. Pod tym adresem znajduje się zaś spis DLC.

O autorze

Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Komentarze