Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Adam Kiciński dla PAP: sprzedaż serii Wiedźmin osiągnęła 5 mln sztuk

Wiedźmin 3: „ukaże się na PC i na nowe, mocne sprzętowo konsole nowej generacji.”

W rozmowie z Polską Agencją Prasową, Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED poinformował, że łączna sprzedaż obu części Wiedźmina osiągnęła pułap 5 mln egzemplarzy. Kiciński potwierdził również, że zapowiedziany dziś Wiedźmin 3 ukaże się na konsole nowej generacji. To ostatnia część trylogii, ale seria będzie kontynuowana.

- Premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie mieć miejsce w 2014 roku. Gra ukaże się w tym samym czasie na komputery PC i na nowe, mocne sprzętowo konsole nowej generacji - powiedział PAP Kiciński.

- Jest to także ostatnia część trylogii, w której będzie miał miejsce wielki finał fabuły. Nie jest to jednak jednoznaczne z końcem franczyzy. Franczyza będzie kontynuowana - dodał prezes CD Projekt RED, potwierdzając tym samym, że Wiedźmin 3 zamknie pewien etap fabularny, ale w przyszłości będą powstawać gry, osadzone w wiedźmińskim świecie.

- Wydatki inwestycyjne, przewidziane na Wiedźmina 3 są trochę większe niż na drugą część, ale nie wielokrotnie większe. Wejście w nową generację nie powoduje bowiem istotnego zwiększenia kosztów. Ten tytuł ma natomiast potencjał zyskowny wielokrotnie większy niż cokolwiek, co do tej pory zrobiliśmy - przyznaje.

Adam Kiciński oświadczył również, że magazyn Game Informer, którego nakład przekracza 8 mln egzemplarzy, przez najbliższe trzy tygodnie ma wyłączność na informację związaną z Wiedźminem 3. Ma to przełożyć się na sprzedaż gry, ponieważ łączny zasięg czasopisma przekracza 34 mln osób, a konwersja czytelnictwa na decyzje zakupowe wynosi 91 proc.

- Na przełomie lutego i marca zaprezentujemy się w innych magazynach i rozpoczniemy intensywną kampanię informacyjną. Jeszcze w pierwszej połowie roku pokażemy masę nowych materiałów. Bardzo ciekawie zapowiada się nasz występ na czerwcowych targach E3. W drugiej połowie roku będziemy chcieli zawrzeć umowy z dystrybutorami - wyjaśnia Kiciński.

Wspólnie z kampanią promocyjną Wiedźmina 3, CD Projekt RED zamierza intensywnie wspierać dalszą sprzedaż drugiej części serii. Spółka wierzy, że gra ma nadal duży potencjał i znacząco wpłynie na wyniki finansowe w 2013 roku.

CD Projekt RED jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych. Obecnie rynek wycenia warszawską grupę kapitałową na 682 mln złotych.

Read this next