Ostatnie komentarze

pawelchojecki 2 godzin(y) temu Pojawi się na promocji to kupię, 50euro to za duzo
m4tekt 3 godzin(y) temu @ultra-Scorp noooo w PC to oczy kłuje:) a nie ma się co sprzeczać:) za kilka miesięcy sprawdzimy kto miał rację:)
ultra-Scorp 5 godzin(y) temu @m4tekt

Moim zdaniem obrazki tego nie oddaja - dopiero w ruchu widac gorszy antyalasing, szczegolnie na dalszym planie. Osobiscie nie widze tragedii w 900p i nie mam nic przecwko, jesli wlasnie deweloper zadba o lepszy antyalasing, tak by byla wyrazistosc. Ostatnio pobralem z Golda Project Cars i oczy mnie bolaly od zabkow na krawedziach. 900p uwazam za granice ktorej w dol nie powinno sie juz przekraczac.

A ze Scorpio bedzie mocniejszy to wiadomo - wychodzi rok pozniej.
m4tekt 5 godzin(y) temu @ultra-Scorp jak komentujący porównują obraz 4k na monitorze 1080p... Owszem Scorpio może mieć problemy w niektórych grach, jednak z pewnością jest to dużo mądrzej zaprojektowany sprzęt niż PRO. A co do porównania 900p/1080p to w ruchu raczej nic nie zobaczysz bo jest bluru napakowane. Różnice w rozdzielczości najlepiej widać na statycznych obrazach:)
Jerzy_Danilko 6 godzin(y) temu @Lukail Myślę, że nie powinieneś się obawiać, wszak przemiana była promowana w grze od pierwszych materiałów z nią związanych. Strona powstała na podstawie wersji demonstracyjnej gry, stąd - jak sam zauważyłeś - przedstawia szczegółowo tylko trzy drzewka.

Kolejne kategorie będziemy publikować wraz z ogrywaniem pełnej wersji, masz to jak w banku ;)
Lukail 7 godzin(y) temu @Jerzy Daniłko

W gameplayu z grudnia 2016 (https://youtu.be/9AjjpWwo5-g?t=118 ) pokazane było aż sześć kategorii neuromodów - Nauka, Inżynieria, Ochrona, Energia, Przemiana (Morph) oraz Telepatia. Z kolei, w demie były dostępne już tylko Nauka, Inżynieria oraz Ochrona.
Trzy brakujące kategorie odblokowują się na późniejszych etapach gry, czy też może zwyczajnie je usunęli ?

Ponad to, drzewko naukowe zostało obcięte o połowę umiejętności w stosunku do wersji gry z grudnia. :|
Jaell_Peerless 9 godzin(y) temu @Daniel_Klosinski
New 3DS XL miało najdłuższy czas pracy jak dotąd(?) o dziwo, a większy ekran [No, większe gabaryty to pewnie władowali większą baterię], a zwykły 2DS był gorszy. Fajnie by było jakby w tej edycji także zwiększył się czas pracy :)
ultra-Scorp 13 godzin(y) temu @m4tekt

Żeby ocenic roznice miedzy 900p a 1080p trzeba to zobaczyć na wlasnym telewizorze, a nie bazowac na screenach, które nijak oddaja oprawe graficzna w ruchu. Były teraz w necie jakies screeny pokazujące roznice miedzy X1, Scorpio 1080p i Scorpio 4k. Roznic zadnych, co sami komentujący wyśmiali.

Od samego początku było wiadomo ze Pro nie osiągnie 4k. Nawet Scorpio moze mieć z tym problemy w niektórych grach. Poczekamy na RDR 2. Mimo wszystko 2k/1800p + skalowanie szachownicowe z tego poziomu daja duza roznice, której nie zobaczy się na youtubie. A w polaczeniu z HDR i grami Sony o jakoscnie trzeba się martwic.
m4tekt 14 godzin(y) temu @ultra-Scorp nie nie nie... Nie ogarniasz o czym piszę :) 900p na xboxie to śmiech. Raz na pewnym forum zrobiłem test dla takich krzykaczy co upierali się, że różnica jest znaczna i widać ją od razu. Wstawiłem 2 obrazki z xo i zapytałem który z nich pochodzi z jakiej konsoli, 99% odpowiedziało źle. Ps4 zamieniłem na xboxa z powodów ekonomicznych i ciekawości:) w 6 miesięcy dostałem więcej interesujących mnie gier z golda na xo niż przez 4 lata na ps4, praktycznie nie płacę a gram. 900p w takim wypadku mi nie przeszkadza:) Ja chwalę Ms za stworzenie konsoli zdolnej do natywnego 4k. Scorpio to znacznie mocniejszy sprzęt niż PRO, szybsza pamięć, GPU Polaris zaoferuje znacznie więcej niż lustrzane GPU z 2011 roku w PRO. Gdy pokazano PRO to było wiadomo, że 4k będzie tylko w menu i fifie...Scorpio natomiast bazuje na GPU który osiąga 4k w grach więc tu też da radę. Nie wiem jakie gry stworzy MS, exy Sony zawsze były dopieszczone i ładne, ale nawet we własnych tytułach PRO nie osiąga 4k więc o czym my piszemy?
ultra-Scorp 15 godzin(y) temu @m4tekt

Pro badziewie, ale Scorpio mocniejsze o 40% już super sprzet? :D Jakos 720p/900p na X1 Ci nie przeszkadzalo względem 1080p na PS4 (chyba nawet sprzedales PS4 na rzecz X1), ale już 1440p/1800p na PS4 Pro Ci przeszkadza względem 4K na Scorpio bez gier (to 4K ciagle i tak jest niepewne w dużych grach)? Inzynierowie studiow MS i tak nie stworza tak ladnych gier jak Naughty Dog, Santa Monica, Sucker Punch lub Guerilla, wiec na co te 4k sie przyda? Na gry z animacjami i gameplayem z 2005 roku vide Gears of War 4?
m4tekt 17 godzin(y) temu @Damiaantt Ryzeny mają dobrą cenę i nie we wszystkich grach przegrywają z intelami:p ja mówię, że Scorpio jest w stanie dotrzymać obietnicy o natywnym 4k i dlatego twierdzę, że jest to nawet dobra konsola. Oczywiście wolałbym aby te 6TF było przeznaczone na 1080p/60fps no ale to marzenie ściętej głowy... Xo i standardowe ps4 to technologiczne ograniczenie, ale dla Sony i Ms to wielki plus a wiesz dlaczego? Na xo i ps4 gry muszą działać przynajmniej na średnich ustawieniach i odpowiednio w 900p/1080p więc na takim Scorpio bez problemu pójdzie 4k i ustawienia wyższe. Taka sytuacja daje im pole do manewru i póki będą wspierane słabsze konsole tym PRO i Scorpio będą spełniały obietnice jakości dane przez sony i ms:)
oGoP 21 godzin(y) temu @Damiaantt Nikt nie mówi o cyklu rocznym, ale liczę że maksymalnie co 4 lata będziesz miał nowy sprzęt, który możesz wymienić/zupgradować.
Poza tym problemy z kompatybilnością też pójdą w odstawkę. Nie dosyć, że xboxo i ps4 sa do siebie mocno zbliżone architekturą to jeszcze jest to wszystko bardzo podobne do PC. Poprzednia generacja pod tymi względami wyglądała zupełnie inaczej. Tworzenie gry zarówno na xbox360 i ps3 wymagało o wiele większych nakładów pracy. Możesz być pewien, że każdy następny sprzęt od MS będzie w pełni kompatybilny wstecznie, już wiemy że tak jest ze Scorpio. Nie jestem tego pewien co do Sony ale w tej chwili już są do tyłu i wątpię żeby chcieli zostać w tym miejscu.

Juz przy przejściu z x360 i PS3 nie było żadnego wielkiego szoku jakościowego, teraz zmiany będą jeszcze mniejsze. Stąd moim zdaniem m.in powstanie takich wytworów jak PS4 pro i Scorpio.

Nawet Nintendo juz odpuściło i jadą na sprawdzonym układzie nvidi.

Wszystko to po to aby ułatwić życie deweloperom.
Daniel_Klosinski 21 godzin(y) temu @Jaell_Peerless Dłuższy niż...?
Jaell_Peerless 21 godzin(y) temu Na coś takiego czekałem, byle tylko czas pracy baterii był dłuższy :D
Damiaantt 21 godzin(y) temu @m4tekt
Czasami m4atek dowalisz jak dzik w drzewo ;p

Po pierwsze, pisanie o i5 jest całkiem nie trafione.
Po drugie: czytałeś jakieś analizy wydajności Ryzena?
Wiesz coś więcej poza tym, że w grach nie są aż tak mocne jak intele? Jeśli tak, to nie wiem skąd wyciągasz wnioski.

Druga sprawa: PRO lipa a Scorpio całkiem dobre?
Proszę cię.

Obie te konsole to nic specjalnego, bo są wstrzymywane przez swoje podstawowe wersje, a zwłaszcza ich GPU.
Jara Cię magiczne 6tf i 12gb ram? To wszystko pójdzie na 4k, w nielcznych przypadkach dadzą coś w stylu ustawień jak w ROTTR.

No chyba że tak się ślinisz na natywne 4K, które to ma być na Scorpio. Mnie to grzeje, bo takiego TV nie mam.
Zresztą... O ile wysoka rozdzielczość jest świetną opcją, o tyle mnie interesuje sama grafika - a ta poprawi się znacznie dopiero na następnej generacji.
Cała reszta to prosteza.

A no i jeszcze jedno: nawet jeśli w konsolach byłoby i5 - jeśli takie gry jak Horizon robią na Jaguarze, to na i5 równiez zdzialaliby cuda.
m4tekt 22 godzin(y) temu @Damiaantt jak wezmą przykład z tej generacji to na nic lepszego niż okrojoną i5 nie licz ;p zobacz jak archaiczne bebechy miały na premierę pa4 i xo. Pro to nadal badziewie i technologiczna piwnica od AMD. Scorpio to spory krok do przodu i jak na pół-generacje to nawet dobry sprzęt. Tak czy siak wolał bym w 2019 ujrzeć pełnoprawną generacje niż jakieś remastery konsol.
Sasek 23 godzin(y) temu Dla mnie GTA to kampania fabularna dla jednego gracza. Online powinien być tylko skromnym dodatkiem do rozbudowanej kampanii. A tymczasem pchają już chyba na siłę kolejne dodatki, które z samym "wielkim złodziejem samochodów" nie mają za wiele wspólnego. Shark Cardy się pewnie rewelacyjnie sprzedają, dlatego pewnie też o GTA VI prędko nie usłyszymy.

Jak chcą rozwijać Online to niech to robią na poziomie dodatków typu Heists, po którym to obiecali, że później będzie ich więcej.
Damiaantt 24 godzin(y) temu A ja się absolutnie z tym nie zgadzam.

1.Sony potwierdziło (Mark Cerny o ile się nie mylę) za następna generacja będzie normalna generacją.
2.Konsola nie może być jak telefon bo:
- z roku na rok nie jest możliwe znaczące podniesie od wydajności (czy nawet co 2)
- konsola to nie telefon, i coroczne upgrady są tak samo bezsensowne jak upgrade PC
3.nowa generacja ZAWSZE będzie potrzebować całkiem nowych układów CPU , a stare będą powodować problemy z kompatybilnością - co widzimy teraz , czyli nie zmienionego Jaguara

Scorpio może być w rozkroku generacyjny, ale nie na długo, bo słabe CPU będzie go mocno ograniczać w stosunku do CPU następnej generacji.
Wystarczy zobaczyć wydajność nowych Ryzenow w wielowątkowych aplikacjach.
Zanim nastąpi nowa generacja, dostaniemy ulepszonego Ryzena lub nawet coś nowszego.

Czy Ty wyobrażasz sobie aby Jaguar w Scorpio konkurował w jakiś sposób z Ryzenem? Ja nie.

Tak więc spokojna głowa. Nie grozi nam nic ponad to, że po 3 latach noży zobaczyć odświeżone konsole.

A dalej nie wybiegam, bo może rynek zdominuje streaming.... Kto wie? Ale wątpię :p myślę że prócz PS5, będzie jeszcze PS6 - nawet jeśli równolegle z z PS NOW.

EDIT: jeszcze odbiorze się do różnic PC/konsola. To, że na kompie jest zachowana kompatybilność w wstecz, nie znaczy że na konsolach można tak samo to rozwiązać.
Na konsolach, by dobrze zoptymalizować kod, wykorzystuje się wszelkie dostępne możliwości sprzętu jakie wynikają z arch. Dlatego na konsolach nie można zrobić skoku bez odcinania się od poprzedników.
oGoP 24 godzin(y) temu @Damiaantt Obawiam się ze stricte nowej generacji już nie zobaczymy, nawet jeśli to nazwie się PS5. Scorpio już mocno zatrze granice. Po prostu będzie teraz podobnie jak ze smartphone'ami. Co jakiś czas będziesz dostawał nowy model który będzie mocniejszy od poprzednika.
Damiaantt 24 godzin(y) temu @oGoP
No cześć ludzi na pewno, bo niektórzy mają zawyżone wymagania.

Jeśli jest się realistą, to i rozczarowania nie ma.

Jeśli ktoś ma ten TV 4K z dobrym HDR to PRO jest słabą opcją? Rozczarowuje?
Za 1600zl masz sprzęt wyświetlający gry w dużo lepsze rozdzielczość (celowo nie napisałem wyższej) i do tego często z innymi usprawnieniami.

Wszystko sprowadza się do czynnika cena/jakość.

Pamiętaj że to wciąż jest niedroga, domowa konsola do grania.

Na tym kończę wywód na temat PRO bo więcej pisać nie ma sensu.

Mnie interesuje nowa generacja i to co że sobą przyniesie, a nie jakieś pro czy Scorpio :p
m4tekt 24 godzin(y) temu Jeśli MS dobrze wypromuje Scorpio na każdym kroku krzycząc o najmocniejszej konsoli sprzedaż MS pójdzie w górę jak penis po wiagrze. Dodać Jeszcze jakiegoś coda z ulepszeniami na Scorpio oraz analizy DF o tym, że gra na Scorpio jest ładniejsza to MS spooooro zyska. Może jeszcze jakieś exy rzucą? Tak czy siak ps4 już nie przegonią, ale z pewnością pochwalą się sprzedażą:) Sonu zrobiło świetną reklamę od początku a teraz gdy mają zagrożenie w postaci Scorpio będą rzucać exami, bardzo dobra taktyka i przede wszystkim skuteczna:) mogę się założyć, że po premierze Scorpio zamiast " najmocniejsza konsola na świecie" będzie " konsola z największą ilością exów " chyba, że Nintendo ich w exach prześcignie.
oGoP 1 dzień temu @Damiaantt piszesz o oczywistej oczywistości :), zwykły prosty user to nawet nie wiem czym się różni PS4 od PS4 Pro. Wariant Pro jest kierowany do innego użytkownika i niestety w moim odczuciu rozczarowywuje na tym polu. Taki był sens mojej wypowiedzi :)
Damiaantt 1 dzień temu @oGoP
Piszesz jak by ktoś zmuszał do kupna konsoli.

Masowy użytkownik ma w dupie to o czym tutaj dyskutujemy. Odpala konsole i po prostu gra.

Na łączną sumę ok. ~150mlm (xo,PS4,pc) graczy, ile wyświetleń mają te wszystkie filmiki porównawcze na YT? Po 300-400k?

Chcesz ustawienia i grać tak jak lubisz? Przecież jest PC - można podpiąć do TV i kupić pada.

Sam lubię PC i zabawę w ustawieniach, i z takich opcji cieszyłbym się na konsolach, ale ja po prostu to lubię, a wszyscy konsolowy jakich znam, mają to totalnie w dupie. Ba! Nawet się nad tym nigdy nie zastanawiają.

Dlatego ciężko o obiektywny obraz z perspektywy czytającego te wszystkie strony o grach, bo wydaje się że inni też to robią.
arekkleminski 1 dzień temu Dobra... już wiem - player.additem 0006907A - jak ktoś też szukał, potrzebował... voila ;)
Damiaantt 1 dzień temu @ultra-Scorp wyjąłeś mi to z ust.

Jednak nie ma się co oszukiwać, ludzie nie wybiegają myślą dalej niż to, co by chcieli (przynajmniej w większość).

Ludzie myślą, że przyszła generacja przyniesie im gry w standardzie 60fps.

No tylko że zapominają że ZAWSZE decyzja o 30fps = znacznie lepsza grafika.

Co prawda zdarzają się perełki typu DOOM czy SW:BF, ale to mamy całych dwóch deweloperów na tak ogromną branżę :p
Jednak DOOM to wciąż "korytarze" i brak destrukcji. Tutaj CPU ich prawie nie ograniczało.
SW:BF możemy łatwo przyrównać do BF1 - target 60fps można było osiągnąć dzięki ograniczeniu interakcji fizycznych i wielu innym czynnikom (jak samochody, npc itp w grach z otwartym światem).

Jestem po ograniu Horizon Zero Dawn i tak jak w przypadku innych tytułów, stabilne i płynne 30fps + dobrą responsywnos + grafikę na wypasie, przedkładam nad 60fps z grafiką jak MGS V

Zdania nie zmienię, dopóki wzrost graficzny nie będzie zauważalny w stosunku do 60fps z gorszą grafika - czyli bardzo długo :p

Jeśli ludziom tak bardzo zależy na 60fps, to prosta sprawa, mogą kupić mocnego PC, gdzie moce przerobowe znacznie przewyższają konsole i ten nadmiar mocy przeznaczany jest na lepszy framerate.
Nie wiem po co cały ten hejt.
arekkleminski 1 dzień temu A co jeśli pełnię szczęścia w grze blokuje mi jedynie... deficyt aluminium? ;) Jakiś pomysł? :D
ultra-Scorp 1 dzień temu @oGoP

Quake jest gra projektowana pod taka plynnosc i zapewni pewnie dobra optymalizacje. Wiadomo, ze w dużych grach AAA typu Cyberpunk o takiej plynnosci będziesz mogl zapomnieć, tym bardziej ze prawdopodobieństwo kiepskiej optymalizacji jest duże.

Wybor na konsolach jest dobry, ale nie mam przekonania czy do końca. W przypadku tak dużej gry jak RDR2 lepiej jak deweloper optymalizuje jedna wizje i dopracowuje swiat pod nia.
oGoP 1 dzień temu @ultra-Scorp Wiesz, fajnie jakby dali użytkownikowi mozliwosc wybrania fps. Powoli to zmierza w tym kierunku ale no wlasnie... bardzo powoli.
Niestety kupiłem PC i jestem rozpaskudzony teraz :D W Quake Champions gram sobie 2K@ 165fps 165Hz. Jak odpalam konsole to potrzebuje parę chwil aby sie przsytosować do gorszych warunków :D
ultra-Scorp 1 dzień temu @oGoP

60fps nigdy nie będzie standardem, bo to już decyzja dewelopera. Wiekszosc woli postawić nacisk na ladna grafikę i 30fps. Niemniej wiele gier, które potrzebują tych 60 klatek je ma (wiele fpsów, bijatyki, symulacje, tryby multi w Uncharted, Girsach nawet ostatni Resident i Nioh), a open worldy wiadomo ze będą smigac w 30 klatkach - tyle im wystarczy. Nie ma wiec co za bardzo plakac.

100 mln może peknac już na początku 2019, wiec nie spodziewałbym się nowej generacji wcześniej niż w 2019/20. Gdy PS5 pojawi się na rynku PS4 tak czy owak będzie ciagle wspierane - tytuly cross-genowe będą się ukazywać jeszcze długo.

Scorpio nie zmieni już zwycięskiej sytuacji Sony. Machina się rozpedzila. X1 niedługo sprzedaje i kupuje Switcha. Niepotrzebnie konsola się kurzy.
Alexy78 1 dzień temu Wypada pogratulować. Konkurencja się wg mnie pogubiła po tym knockoucie jakie Sony jej zadało. Normalnie na taką sytuację bym narzekał, jednak biorąc pod uwagę obecny wysyp świetnych gier powoduje, że nie mam nic przeciwko takim okolicznościom.
Czy Scorpio coś zmieni? - Na pewno tak, ale nie sądzę, by było w stanie tą generację na swoją stronę przeciągnąć - za późno i zbyt mało dev'ów piszących gry stricte pod ten nowy - zapewne udany - sprzęt. Zobaczymy, czym ew. E3 nas zaskoczy.
Mój XO się już od dawna kurzy, gdzie prosiak ma cały czas coś do roboty, podobnie jak i PC (ED).
Ostatnia sytuacja również mocno wpływa na moją opinię, która jest subiektywna.
Idealny stan dla mnie to relacja "sukcesu" MS do Sony w granicach +/-10% różnicy sprzedaży.
W tej generacji nie do osiągnięcia, ale może w następnej, kto wie.
Nintendo nie biorę pod uwagę, bo one bierze udział w innej "wycieczce".
A poza tym zgadzam się z Damiaantt'em.
zenxfi2010 1 dzień temu Spokojnie..!!!poczekam na tanioszkę..!!!!
oGoP 1 dzień temu @Damiaantt Wiesz jak dyskusja na ten temat Cie nie interesuje to było trzeba o tym nie pisać :D Ja adresuje moje przemyślenia pod kątem danych sprzedażowych, które nie zostały nadal precyzyjnie przedstawione dla PS4 pro

Dlaczego tych 60 fps nie ma to akurat wszyscy wiemy. Nie jest to natomiast jakaś daleka nieosiągalna rzecz w tej chwili. Mimo wszystko trafiają się pozycje, które działają w 60fps, (niektóre nawet z otwartym światem - MGSV).
Pozatym PS4 Pro oferowane jako sprzęt do 4K, rzadko kiedy natywnie tą rozdzielczość potrafi nam podać.

A co przyniesie Scorpio to tak naprawdę nie wiemy, choć Forza działająca w 4k@60fps wyglądała imponująco. Warto też nadmienić, że MS oferuje obsługę HDR (moim zdaniem ważniejsza rzecz od 4K) już w xbox one S.

Nie wiem czy generalnie rzucanie się na hasło 4K zarówno ze strony MS, jak i Sony nie było trochę za wczesne. Obecnie gry często maja problemy aby działać nieskazitelnie w 1080@30fps, a co dopiero 4K. Stąd takie trochę moje sceptyczne podejście do sprzedaży PS4 pro, które moim zdaniem nie spełnia oczekiwań.
Damiaantt 1 dzień temu @oGoP
Tylko że marzenia o 1080p & 60fps wynikają z braku wiedzy, chociażby podstawowej.

Ani Sony ani MS nie są w stanie w obrębie jednej generacji (a przynajmniej tej) zaproponować konsoli wyświetlającej 2x więcej FPS. Nie mówiąc już o tym że wiele silników graficznych jest projektowana pod target 30fps, i wyciśnięcie z 60 przez brute force jest cholernie ciężkie (patrz Forza Horizon 3). To się tyczy głównie gier ekskluzywnych, ale i wiele multiplatformowych miałoby podobny problem. To byłby ogrom pracy dla deweloperów.

Obie konsole muszą korzystać z Jaguara (co by MS nie mówił, Scorpio to nadal Jaguar) a ten po prostu nie jest w stanie zwiększyć FPS 2 krotnie.
Można dać do konsol gtx1080 i wciąż będzie to samo, BO CPU jest wąskim gardłem.

Jeśli więc już musimy zaakceptować ten fakt, to po co wciąż płakać nad brakiem 60fps?

Skoro nie FPS to co ten cały upgread może dać? A no rozdzielczość i płynniejszy framerate.

Sam posiadam PS4 nie PRO, i nie czuję potrzeby zmiany bo nie mam TV 4k/HDR.
Jesli jednak ktoś takowy posiada, to właśnie powinien wybrać PRO/Scorpio.

Ludzie nie mogę przyjąć do wiadomości że to do tych posiadaczy takich TV adresowane są nowe konsole, bo po prostu "jedynie" tyle mogli zaoferować w kwestii poprawy sprzętu.

Jeśli oceniać PRO z perspektywy posiadacza zwykłego tv 1080p, to wiadomo że zmiana konsoli jest mało opłacalna, o ile w ogóle.

Jeśli jednak kupujemy PS4 po raz pierwszy, wtedy , decydowanie brać PRO, nawet pod zwykły TV 1080p.

Ps. Szkoda że akurat na tę część posta odpowiedziałeś, bo jest ona naj mniej interesującą i szczerze powiedziawszy, dyskusja na ten temat mało mnie interesuje. Kto chce to kupuje, a jak nie chce to nie kupuje :p proste
revulsion 1 dzień temu Ostatnimi czasy sprzedałem XOne i zakupiłem PS4 celem ogrania exów na konsolę Sony (na sprzęcie Microsoftu wszystkie tytuły na wyłączność, które mnie interesowały, zdążyłem już ograć hehe). Na pierwszy rzut poszedł The Order 1886 - gierka fajna, trochę nudna, niezbyt powalająca graficznie (spodziewałem się czegoś lepszego, ale w końcu tytuł ma swoje lata). Teraz jestem w trakcie poznawania przygód Nathana Drake'a w Uncharted 4. Graficznie najwyższa klasa, lecz coś akcja ciężko się rozwijała i dopiero od 11 rozdziału zaczęła mnie wciągać na dobre.

Tak, czy inaczej do zasmakowania zostało jeszcze dużo tytułów (z utęsknieniem czekam na Crasha), lecz jeśli spojrzeć na samą konsolę i całą infrastrukturę, to jednak wolę sprzęt Microsoftu. Wsteczna kompatybilność z X360, cisza w nocy (PS4 fat hałasuje jak odkurzacz w porównaniu z fatem XO), mega biblioteka gier, którą udało mi się wcześniej zakupić, plus jakaś taka świadomość tego, że Xboxa wybierają bardziej maniakalni Gracze (achievementy itp) sprawiają, że jednak moje serce tęskni za Xboxem.

Niestety zauważyłem, że w Polsce posiadając XOne jesteś graczem gorszej kategorii. Nie wiem skąd taka chora maniakalność właścicieli konsol Sony i mega hejt na tych, co grają na Xboxie. Ciągłe docinki, że na PS4 jest 1080p a na Xbox 900p. Zagrałem też w multiplatformowe tytuły u siebie w domu na obu konsolach i jakoś podczas rozgrywki nie widzę żadnej różnicy. A fapowanie się do obrazków, gdzie jeden screenshot ma więcej ząbków a drugi mniej, lub do filmików z różnicą 1 FPS, to śmiech na sali.

Kończąc już moją przydługą wypowiedź - fajnie, ze dla Sony dział gier na siebie zarabia i to sporo. By jednak Sony nie obrosło w piórka potrzebny jest też drugi duży gracz na rynku.
DzikiChrzan 1 dzień temu To nie są smoki tylko wyverny.
oGoP 1 dzień temu @Damiaantt Mi się wydaje, że z PS4 pro troszkę wtopili. Moim skromnym zdaniem, nie do końca dobrze pozycjonują ten produkt. Większość ludzi nie widzi sensu w upgradzie do PS4 pro. Pomijam już fakt, że niewiele użytkowników ma TV 4K, ale abstrachując od tego sama konsola ma spore problemy z wydajnością przy 1080p co wielokrotnie mogliśmy zobaczyć w DF. Zostało to z czasem w dużym stopniu naprawione kolejnymi łatkami ale szczerze mówiąc nie tego oczekiwałem.

Wolałbym konkretniejszy sprzęt, za trochę wyższą cenę i rzeczywiście dostać to 1080p@60fps jako standard dla większości gier.

Sam fakt, że nie podają cały czas sprzedaży wersji pro jest juz trochę podejrzany. Najwyraźniej nie sprzedaje sie tak dobrze.
Damiaantt 1 dzień temu Zawsze cieszy mnie fakt, że dla Sony marka PlayStation to jak Windows/office dla MS.

Dzięki temu wiem, że nie będą kombinować jak MS na początku generacji. Sony nie może sobie pozwolić na przegranie generacji, czy szeroko pojętej kombinatorstwo.

Z drugiej strony, na następne lata raczej nic im nie grozi (całą następna generacja) , bo mają parę najlepszych w branży studiów deweloperskich, oraz wypracowane świetne relacje z 2nd i 3rd party.
A to działa w obie strony - studia 2nd i 3rd party również widzą że z Sony warto współpracować. Są bardziej spójni w swojej wizji.

Nawet premiera PS4 RPO wydaje mi się lepszym posunięciem niż Scorpio. O ile oczywiście Scorpio będzie mocniejsze, o tyle po prostu wychodzi na prawdę późno (końcówka 2017), a do tego po prostu będzie droższe niż PRO na premierę.
W 2018 to ja już będę czekać na pierwsze przecieki odnośnie nowej generacji (obstawiam debiut najwcześniej 3/4q 2019, ale może być i 2020 - zapewne zależy od możliwości AMD, by znacznie przewyższyć obecne konsole pod względem technologicznym).

A no i jeszcze chciałbym dodać, iż liczę że następna generacja będzie proporcjonalnie lepsza wydajnościowo niż obecna.
Spokojnie jestem w stanie zapłacić 500$ zamiast 400$ i widzieć mniej kompromisów na przestrzeni ~3 lat zanim wydadzą ulepszone modele (tak tak, myślę że na pewno pojawi się odpowiednik PRO/Scorpio).

Lecz mam wątpliwości czy tak się stanie. Z jednej strony ludzie chcą mocnego sprzętu, świadomość konsumencka w tym temacie znacząco wzrosła w trakcie tej generacji (DF, candyland i masa innych porównań) z drugiej jednak, tania konsola w cenie 400$ i tak okazała się ogromnym sukcesem komercyjnym.

Jednak czy znacząco pobije PS3? PS3 startowało z pułapu 500-600$ (w zależności od dysku) i finalnie sprzedała się świetnie.

Miała bardzo trudne początki, bo teoretycznie duża moc była tylko teoretyczna, ale wyobraźmy sobie że w tej wysokiej cenie, PS3 byłaby na prawdę prosta w opanowaniu, a jej moc znacznie przewyzszalaby x360.
Finalne wyniki byłyby zdecydowanie lepsze.

Takie jest moje skromne zdanie :)
Piotr_Bicki 1 dzień temu @Cubonee - tak, oczywiście, tam powinno się znaleźć 4 GB, a nie 2. Drobny błąd, już poprawiony - dzięki! :) Co do GTX- 970 - 4 GB podała Bethesda. :)
duxdaro 1 dzień temu @Fj00b Trailerów nie oglądałem (no może jeden) to nawet nie wiem. Ale co do steelbooka to racja, dlatego to tłumaczenie się spoilerami jest z lekka śmieszne, a co naprawdę chodzi to nie wiadomo...
Fj00b 1 dzień temu @duxdaro Mnie trochę śmieszy to, że w 'Launch Trailer' są sceny nawet z końcowych etapów gry łącznie z postacią w drużynie, która dołącza jako przedostatnia.

Tak samo na Steelbooku jest cała drużyna umieszczona, także przed zagraniem w grę już wiadomo kto się przyłączy.

Moim zdaniem to są większe spoilery niż jakiś screenshot z połowy gry.
JohnSnith 1 dzień temu @Jsatrzab Broń może służyć do samoobrony cywilów,kraju i ogólnie przysłużyć się czasem ludzkości,a ataki DDOS,które paraliżują firmę i prowadzą ją do milionowych strat no i drażnią konsumentów nie prowadzą do żadnych innych korzyści niż paczka banknotów w garści tego idioty ...jak już mówiłem ten typek zasługuje na co najmniej 5 lat i to w normalnym,surowym więzieniu. Ludzie z takim talentem powinni pracować na korzyść społeczeństwa,a nie się z nim drażnić i kopać pod nim dołki.Teraz on sam wpadł w dołek i szkoda,że wyjdzie z niego tak szybko.
enteriusz 1 dzień temu @Cubonee No i GTX 970 ma 3,5GB:D
ultra-Scorp 1 dzień temu Chciałbym by Rockstar dodalo nowe napady. Lub inne tak rozbudowane misje. Przechodzenie ich nawet z randomami przynosi masy frajdy. Można tylko w nie grac dziesiątki godzin.
mateuszryszka 1 dzień temu Da się wykonać oby dwa wystarczy konno gościa wywieść z gorącej strefy
Cubonee 1 dzień temu mały błąd,chyba każde AMD R9 290 ma 4 GB pamięci
Khedron68 2 dni temu Mam tylko nadzieję że nie wpakują znowu Gymkhany?
graczkonsolowy 2 dni temu To będzie najgorszy CoD w historii. Oglądałem wczoraj relacje i zrozumiałem że prawdopodobnie pierwszy raz w życiu nie kupię i nie będę grał w tego cudaka. Tak jak pierwszy raz w życiu nie kupiłem i nie gram w B1. Jestem zalamany tak na poważnie. Od wczoraj nie mogę znaleźć sobie miejsca. Co ja zrobię przez najbliższy rok do następnego CoDa Black opis 4? Najgorszy z możliwych scenariuszy się ziścił WWII
Jerzy_Danilko 2 dni temu @monkun Podejrzewam, że była to decyzja biznesowa ze strony Rockstara. Najwyraźniej bardziej opłacalne jest rozwijanie Online, niż inwestowanie w fabularne dodatki.

Jeden zespół prawdopodobnie rozwija Online, a te, które teoretycznie mogłyby produkować fabularne dodatki, prawdopodobnie w pocie czoła pracują nad RDR2 czy GTA VI. Więc różnie można na to patrzeć i przewidywać, może dzięki temu szybciej zobaczymy wspomniane tytuły? Ja jestem jak najbardziej za.

Do Online sam na początku nie byłem przekonany, bo generalnie mało która gra w sieci przykuwa mnie na dłużej, ale ta nakładka na "piątkę" jest zdecydowanie warta poświęcenia uwagi, zwłaszcza teraz. Pazur pokazuje jednak dopiero po dobrym rozegraniu, które potrafi zająć i kilkanaście godzin.
Jerzy_Danilko 2 dni temu @leoniasty65 Stosowną informację o czasie przejścia w naszych recenzjach masz zawsze w ramce po lewej stronie, w tym przypadku było to około 4 godziny, może nieco więcej :)

Przez pierwszą połowę gry zdarzyło mi się dłuższą chwilę zastanowić nad niektórymi zagadkami, ale potem da się poniekąd przewidzieć pomysły twórców i nawet kiedy coś nie wydaje się oczywiste na początku, szybko okazuje się stosunkowo proste. Nie ma super wyzwania, jeśli mam być szczery, ale zagadki w przypadku Little Nightmares to tak naprawdę miły dodatek, bo cały "miąższ" to przede wszystkim klimat i opowieść.
leoniasty65 2 dni temu Fajna recenzja, ale mam jeszcze parę pytań. Ile zajmuje przejście całej gry? Czy napotkałeś zagadki, które były dosyć ciężkie do przejścia na pierwszy rzut oka?

Pozdrawiam :)