Hearthstone - Poradnik

Poradnik do Hearthstone: Zobacz jak grać, by wygrywać. Wskazówki i porady do gry.

Witamy w poradniku do gry karcianej Hearthstone: Heroes of Warcraft. Znajdziecie tutaj opisy wszystkich klas, dokładne przedstawienie systemu i rodzajów kart, oraz zbiór ogólnych, najważniejszych porad, które poprowadzą was do zwycięstwa. Gdy pojawi się finalna wersja gry, poradnik zostanie zaktualizowany.

Porady dla początkujących

Hearthstone - Karty i ich atrybuty
Hearthstone - Najlepsza klasa i bohaterowie
Hearthstone - Najważniejsze porady i wskazówki ogólne

Więcej porad

Hearthstone - Najlepsze talie z kart podstawowych
Hearthstone - Jak zdobywać złoto i karty

Hearthstone - Klątwa Naxxramas - Opis, ceny, rewiry
Hearthstone - Klątwa Naxxramas - Rewir Arachnidów

-

Jak zacząć?

hsscreen
  • 1 - Karty w twojej ręce
  • 2 - Kryształy many (w tym przypadku 6 kryształów zostało już wykorzystanych w turze)
  • 3 - Liczba w krysztale to „koszt” użycia danej karty
  • 4 - Opcje, w tym opcja poddania się
  • 5 - Twoje punkty zdrowia
  • 6 - Umiejętność klasowa
  • 7 - Punkty obrażeń i zdrowie stronnika
  • 8 - Twoi stronnicy/jednostki (stronnik po prawej jeszcze nie zaatakował w tej turze, stronnik w środku został dopiero zagrany, stronnik po lewej już zaatakował)
  • 9 - Przycisk zakończenia tury
  • 10 - Lista wszystkich akcji obydwu graczy
  • 11 - Punkty zdrowia wroga

Założenia Hearthstone nie są skomplikowane. Celem każdego starcia jest pokonanie wrogiego bohatera. Każdy rozpoczyna mecz z 30 punktami zdrowia, by zwyciężyć, należy mu całą pulę zdrowia odebrać atakując. Ataki wyprowadzamy używając jednostek, czarów lub broni - wszystkie te elementy występują oczywiście w grze pod postacią kart, które wykładamy na wirtualny stół.

Uruchamiając grę po raz pierwszy, będziemy musieli ukończyć samouczek, który bardzo dobrze przedstawia podstawy rozgrywki. Później zyskujemy pierwszą talię i możemy toczyć starcia z komputerem lub innymi graczami. Na początku dysponujemy jednym bohaterem, by odblokować innych, musimy każdego z nich pokonać jeden raz. Więcej o bohaterach w dalszej części poradnika.

Oferowane przez grę tryby to rozgrywka nierankingowa, rankingowa oraz Arena. W dwóch pierwszych używamy talii stworzonej własnoręcznie z posiadanych kart. Tryb Areny stawia przed nami wybór jednego z trzech losowo dobranych bohaterów. Po wybraniu postaci, przechodzimy do układania talii z prezentowanych kart - na ekranie pojawiają się trzy, za każdym razem musimy wybrać jedną. Czynność powtarzamy 30 razy, w ten sposób kompletujemy talię. W trybie Areny gramy do trzech przegranych lub do dwunastu zwycięstw.

Każdy mecz rozpoczyna się prezentacją trzech lub czterech kart, które dostajemy do ręki - możemy je wymienić na inne, lub zachować. Następnie zaczyna się rywalizacja, w każdej turze zyskujemy dodatkową kartę z talii, a także jeden kryształ many. Kryształami tymi „płacimy” za wyłożenie karty. Używamy kart jednostek i czarów, by atakować jednostki wroga lub samego wroga. Więcej o rodzajach i możliwościach kart w następnej części poradnika.

Na koniec wstępu, kilka słów o złocie - wirtualnej walucie. Kupujemy za nią zestawy kart oraz bilet wstępu na Arenę (Arena to osobny tryb gry). Złoto zarabiamy wygrywając pojedynki i wykonując zadania, które najczęściej polegają na wygraniu określonej liczby walk konkretnym bohaterem. Nowe karty możemy też zdobywać awansując bohaterów na kolejne poziomy doświadczenia, poprzez zwyczajną rozgrywkę.

Komentarze (2)

Załóż konto

lub