GTA 5 - Poradnik, Solucja

Poradnik do GTA 5: Opis przejścia, wszystkie misje, mapy i sekrety (100% ukończenia gry).

Witamy w obszernym, darmowym poradniku i solucji do gry Grand Theft Auto 5 w wersji na PS4, PS3, Xbox 360, Xbox One. W niniejszej publikacji odnajdziecie porady ogólne oraz przydatne wskazówki dotyczące rozgrywki, opis misji wątku głównego, a także zadań pobocznych. Nie brakuje również map, ze wszystkimi aktywnościami w grze.

Spis treści

GTA 5 - Sterowanie Xbox 360
GTA 5 - Sterowanie PlayStation 3
GTA 5 - Mapa, korzystanie z mapy i nawigacji
GTA 5 - Szybka podróż
GTA 5 - Broń, koło broni, kupowanie, modyfikacje
GTA 5 - Samochody - modyfikacje, naprawy, kupowanie
GTA 5 - Helikoptery, samoloty, łodzie
GTA 5 - Korzystanie z telefonu
GTA 5 - Jak zacząć misję?

Wątek główny

GTA 5 - Misja 1: Prolog
GTA 5 - Misja 2 + 3: Franklin i Lamar, Konfiskata
GTA 5 - Misja 4 + 5: Komplikacje, Ojciec i syn
GTA 5 - Misja 6 + 7: Chop, Przysługa
GTA 5 - Misja 8 + 9: Doradztwo małżeńskie, Zaproszenie od przyjaciela
GTA 5 - Misja 10 + 11: Córeczka tatusia, Dobry mąż
GTA 5 - Misja 12 + 13: Sprawdzanie jubilera, Karabinki
GTA 5 - Misja 14 + 15: Środek na owady, Granaty gazowe BZ
GTA 5 - Misja 16 + 17: Robótka u jubilera (wariant mądry), Robótka u jubilera (wariant głośny)
GTA 5 - Misja 18 + 19: Pan Philips, Trevor Philips Industries
GTA 5 - Misja 20 + 21: Nerwowy Ron, Kryształowy labirynt
GTA 5 - Misja 22 + 23: Przyjaźń to magia, Chwała lub chała
GTA 5 - Misja 24 + 25: Długaśna odsiadka, Zabójstwo w hotelu
GTA 5 - Misja 26 + 27: Multibójstwo, Dzień żywego trupa
GTA 5 - Misja 28 + 29: Ktoś wspominał o jodze?, Trzech wspaniałych
GTA 5 - Misja 30 + 31: Jak na szkoleniu, Safari na dzielni
GTA 5 - Misja 32 + 33: Zwiad w porcie, Mała podwodna
GTA 5 - Misja 34 + 35: Cargobob, Skok na Merryweather (Frachtowiec)
GTA 5 - Misja 36 + 37: Skok na Merryweather (Na morzu), Kombinezony robocze
GTA 5 - Misja 38 + 39: Maski, Holownik
GTA 5 - Misja 40 + 41: Śmieciarka, Szybka robota
GTA 5 - Misja 42 + 43: Pan Richards, Ja kontra prawo...
GTA 5 - Misja 44 + 45: Zniebowid, Grzeszna miłość
GTA 5 - Misja 46 + 47: Mord autobusowy, Caida Libre
GTA 5 - Misja 48 + 49: Rola życia, Niewielka turbulencja
GTA 5 - Misja 50 + 51: Wstęp do skoku w Paleto, Drapieżnik
GTA 5 - Misja 52 + 53: Krew na budowie, Osprzęt wojskowy
GTA 5 - Misja 54 + 55: Skok w Paleto, Wykolejeni
GTA 5 - Misja 56 + 57: Małpie figle, Hang Ten
GTA 5 - Misja 58 + 59: Ocenianie fuchy, Koniec wojennej ścieżki
GTA 5 - Misja 60 + 61: Hurtownicy, Świeże mięso
GTA 5 - Misja 62 + 63: Ballada o Rocco, Wymiatanie biura
GTA 5 - Misja 64 + 65: Rodzinne pojednanie, Plany architekta
GTA 5 - Misja 66 + 67: Kochający tatuś, Wóz strażacki
GTA 5 - Misja 68 + 69: Napad na Biuro (Straż pożarna), Napad na Biuro (Przez dach)
GTA 5 - Misja 70 + 71: Problemy prawne, Podsumowanie
GTA 5 - Misja 72 + 73: Lamar w opałach, Krach
GTA 5 - Misja 74 + 75: ABC rodzicielstwa, Kolczatki
GTA 5 - Misja 76 + 77: Gauntlet (Pillbox Hill, Rockford Hills, Mission Row), Wiertło
GTA 5 - Misja 78 + 79: Boczny tor, Wielka fucha (Subtelne)
GTA 5 - Misja 80: Wielka fucha (Oczywiste)
GTA 5 - Zakończenie

Misje Nieznajomi i dziwacy

Franklin

GTA 5 - Nieznajomi i dziwacy - Przysługa, Kolejna przysługa, Przysługa raz jeszcze, Ciągłe przysługi, Ostatnia przysługa
GTA 5 - Nieznajomi i dziwacy - Zielone korzenie - Franklin, Zielone korzenie - odbiór, Zielone korzenie - zaciąganie
GTA 5 - Nieznajomi i dziwacy - Paparazzo, Paparazzo - sekstaśma, Paparazzo - współpraca, Paparazzo - Jej Wysokość, Paparazzo - krach, Paparazzo - otrzeźwienie
GTA 5 - Nieznajomi i dziwacy - Ocena ryzyka, Ryzyko płynności, Ryzyko docelowe
GTA 5 - Nieznajomi i dziwacy - Praca zmianowa, Szatański wycisk - Franklin, Omega (części statku kosmicznego)

Trevor

GTA 5 - Nieznajomi i dziwacy - Zielone korzenie - Trevor, Szatański wycisk - Trevor
GTA 5 - Nieznajomi i dziwacy - Zielone korzenie - Rzeźnia 1, 2, 3, 4 i 5
GTA 5 - Nieznajomi i dziwacy - Straż graniczna, Powitanie po amerykańsku, Blues pograniczników
GTA 5 - Nieznajomi i dziwacy - Praktyka strzelecka, Praktyka łowiecka
GTA 5 - Nieznajomi i dziwacy - Maude - Ralph Ostrowski, Maude - Larry Tupper, Maude - Glenn Scoville, Maude - Curtis Weaver
GTA 5 - Nieznajomi i dziwacy - Pamiątki z Vinewood - Willie, Tyler, Kerry, Mark, Al Di Napoli, Ostatnie ujęcie
GTA 5 - Nieznajomi i dziwacy - Premia, Podpisanie umowy, Upłynnienie majątku, Zerwanie umowy

Michael

GTA 5 - Nieznajomi i dziwacy - Zielone korzenie - Michael, Szatański wycisk - Michael, Abigail (części łodzi podwodnej)
GTA 5 - Nieznajomi i dziwacy - Misje Epsilonu

Mapy

GTA 5 - Sekrety: Części statku kosmicznego, Kawałki łodzi podwodnej
GTA 5 - Sekrety: Toksyczne odpady, Kawałki listów
GTA 5 - Wygląd: Sklepy z ubraniami, Fryzjer, Tatuaże
GTA 5 - Sport: Tenis, Rzutki, Golf
GTA 5 - Czas wolny: Kino, Striptiz
GTA 5 - Zakup nieruchomości
GTA 5 - Inne aktywności: Loty pod mostem, Przeloty na żyletkę
GTA 5 - Inne aktywności: Skoki pojazdem
GTA 5 - Inne aktywności: Skoki ze spadochronem, Szkoła latania
GTA 5 - Inne aktywności: Wyścigi, Triatlon, Joga
GTA 5 - Inne aktywności: Sklepy z bronią, amunicją i strzelnice, Warsztaty Los Santos Customs, Napady

Pozostałe

GTA 5 - Pytania i odpowiedzi
GTA 5 - Osiągnięcia / Trofea
GTA 5 - Kody, Tipsy

GTA Online

GTA Online - Poradnik

-

Trójka bohaterów i ich umiejętności

Franklin
To czarnoskóry chłopak z biedniejszej części Los Santos. Jego marzeniem jest bycie profesjonalnym gangsterem. Nie stroni od ciężkiej pracy, ale często w jego planach przeszkadzają mu kumple z sąsiedztwa, którzy do gangsterki podchodzą w nieco luźniejszy i mniej zorganizowany sposób.

Z czasem Franklin zyska też czworonoga o imieniu Chop. Rottweiler będzie mu mógł towarzyszyć w niektórych zadaniach, można również spędzać z nim czas wolny i uczyć różnych sztuczek. Wszystko to z pomocą specjalnej aplikacji na telefon.

Umiejętność Franklina
Najważniejszą umiejętnością Franklina jest znakomite prowadzenie pojazdów. Dobrze jest mu powierzać kółko, gdy uciekacie przed policją. Jego umiejętnością specjalną jest spowalnianie czasu w trakcie prowadzenia pojazdów (dostępne po wciśnięciu dwóch gałek analogowych), dzięki której w łatwy sposób można pokonywać najtrudniejsze fragmenty pościgów. Przydaje się podczas wjeżdżania w wąskie uliczki, wymijania samochodów w korku lub zmylaniu w ostatniej chwili (na przykład na skrzyżowaniach) ścigającej cię policji.

Michael
To emerytowany rabuś, specjalizujący się w organizacji i wykonywaniu dużych skoków. Po nieudanej akcji, która przedstawiona jest w prologu gry, zostaje objęty programem ochrony świadków. Zyskuje w ten sposób nowe nazwisko, a także luksusową willę w Vinewood, najbogatszej dzielnicy Los Santos.

Mieszka wspólnie z frywolną żoną oraz z córką i synem. Nie żyje z nimi w najlepszych stosunkach. Po objęciu programem ochrony świadków przeszedł na „emeryturę", jednak zatęsknił za swoimi starymi przyzwyczajeniami, odkąd w dość przypadkowy sposób poznał Franklina.

Umiejętność Michaela
Jego umiejętnością specjalną jest spowalnianie czasu podczas walki (wciśnij dwie gałki analogowe, aby aktywować). Przyda się na pewno, gdy znajdziesz się w centrum dużej strzelaniny lub w przypadku zdecydowania się na napad metodą „na pałę".

Trevor
To emerytowany wojskowy pilot. Jest niezrównoważonym psychicznie, nie dbającym o siebie, podstarzałym i agresywnym gościem, który niegdyś był najlepszym partnerem Michaela. Ich kontakt jednak urwał się na blisko dziesięć lat, gdy Michael zdecydował się wziąć udział w programie ochrony świadków. W pewnym momencie ich drogi znowu się przetną.

Trevor specjalizuje się głównie w pilotażu maszyn latających, co przyda ci się niejednokrotnie, gdy będziesz musiał ewakuować się samolotem lub śmigłowcem z miejsca napadu.

Umiejętność Trevora
Jego umiejętnością specjalną jest tryb szału, aktywowany poprzez wciśnięcie dwóch gałek analogowych jednocześnie. Trevor zadaje wówczas większe obrażenia i jest mniej podatny na ataki innych.

Ogólnie o umiejętnościach specjalnych
Umiejętności specjalne nie mogą być aktywowane bez ograniczeń. Aby z nich skorzystać, musisz najpierw naładować żółty pasek widoczny w lewym dolnym rogu, pod mapą. Zrobisz to poprzez umiejętną jazdę samochodem, skuteczną walkę i wymianę ognia. Pasek ten szybko spada i gdy masz włączoną umiejętność specjalną, możesz z niej korzystać tylko przez kilka sekund.

-

Jak przełączać się między postaciami

Od dość wczesnych etapów rozgrywki będziesz miał okazję przełączać się pomiędzy poczynaniami Franklina i Michaela. Trevor stanie się dostępny dopiero po wykonaniu kilkunastu misji głównego wątku przez dwójkę wyżej wspomnianych bohaterów.

Przełączanie pomiędzy wszystkimi postaciami w większości przypadków jest nieograniczone, wyjątki zdarzają się w trakcie trwania niektórych misji lub po ich zakończeniu. Spowodowane jest to tym, że pewne zadania odblokowują się dopiero wraz z konkretnym postępem danej postaci. W takiej sytuacji, na przykład grając Trevorem, możesz przy próbie przełączenia postaci otrzymać komunikat, w którym zostaniesz poinformowany o potrzebie odpoczynku Michaela i Franklina.

Aby zmienić aktywną postać, przytrzymaj D-pad (↓) - w prawym dolnym rogu ekranu pojawi się kółko z wizerunkami postaci, ruszając prawym analogiem wybierz innego bohatera. Po takim zabiegu kamera oddali się i spojrzysz na okolicę z góry, po czym przybliży się do wybranej postaci. Nie zdziw się, jeśli będzie wykonywać akurat jakąś mniej lub bardziej normalną czynność - nieaktywni bohaterowie żyją własnym życiem.

Rozwój bohatera i umiejętności

Każdy z trójki bohaterów jest opisany ośmioma różnymi cechami, są to:

- Zdolność specjalna
- Kondycja
- Strzelanie
- Siła
- Skradanie się
- Pilotaż
- Prowadzenie
- Pojemność płuc

Rozwijasz je biegając, uprawiając sporty, chodząc na strzelnicę i po prostu wykonując to, czego dotyczą. Na przykład im więcej jeździsz, zwłaszcza na granicy stłuczek, pod prąd i bardzo ryzykownie, szybciej rozwiniesz zdolność prowadzenia. Nie będzie miała bezpośredniego wpływu na prowadzenie, ale jeśli powierzysz ucieczkę samochodem na przykład Franklinowi, który za kółkiem radzi sobie najlepiej, będziesz miał większe szanse na powodzenie misji.

Jak sprawdzić, którą misję wykonuję?

Aby sprawdzić, którą misję aktualnie wykonujesz, naciśnij przycisk Start na padzie, a następnie wybierz opcję Dziennik. Znajdziesz tam informacje o aktualnym zadaniu, ostatnie dialogi z postaciami, wytyczne oraz krótkie wskazówki dotyczące gry.

Zapisywanie i wczytywanie stanu gry

Aby zapisać stan rozgrywki w sposób klasyczny, udaj się do kryjówki danego bohatera i podejdź do łóżka, a następnie przytrzymaj D-pad (→). Wybierz miejsce, gdzie chcesz zapisać stan gry i potwierdź.

Możesz to zrobić także z poziomu telefonu. Wyciągnij go za pomocą D-pad (↑), a następnie wybierz opcję Szybki zapis.

Nie możesz zapisywać stanu rozgrywki podczas trwania misji.

Aby wczytać zapisany stan gry, wejdź w menu przyciskając Start, a następnie wybierając opcję Gra i Wczytaj grę. Wybierz z listy pozycję opisaną ostatnią ukończoną misją i zatwierdź.

Zmiana ubrania i fryzury postaci

Jedną z ciekawszych, choć w większości nie mającej wpływu na rozgrywkę, opcji jest możliwość zmiany ubrania, a także uczesania bohaterów. Aby kupić nowe ubranie, udaj się do jednego ze sklepów oznaczonych na mapie ikoną z t-shirtem i podejdź do wybranego wieszaka lub półki, a następnie przytrzymaj D-pad (→). Uruchomi się widok na postać, a z przewijanej listy po lewej stronie ekranu będziesz mógł wybierać nowe ubrania. Obok każdego z nich znajduje się cena za ciuch. Dokładnie w ten sam sposób korzystasz z usług fryzjerskich (zmiana fryzury i zarostu), z tym że odpowiednie salony zaznaczone są ikoną z nożyczkami.

Zakupione ubrania możesz zmieniać w swoich kryjówkach. Wystarczy, że podejdziesz do szafy i ponownie przytrzymasz D-pad (→), a następnie wybierzesz pasujące ci ubranie. Czasami, w niektórych misjach, będziesz musiał nałożyć konkretny ubiór, na przykład garnitur lub inne. O takiej potrzebie poinformuje cię jednak ktoś związany z daną misją.

Komentarze (31)

Załóż konto

lub