Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Monster Hunter World - potwory: Paolumu, Wielki Girros, Radobann

Opis potworów, wskazówki i porady, które można wykorzystać podczas walki.

Wraz z odkryciem nowych lokacji, jakimi są Pogórze Koralowe i Gnijąca Dolina, spotkamy nowe bestie, takie jak: Paolumu, Wielki Girros i Radobann. Potwory są powiązane z ekosystem krain, w których żyją, dlatego też nie znajdziemy ich w innych miejscach.

Poniżej zostały opisane następujące potwory:


Paolumu

Występowanie: Pogórze koralowe.

Charakterystyka: wiwerna latająca - jej największym atutem jest wzbijanie się w powietrze, dzięki nadmuchiwaniu worków. W powietrzu przypomina wielkiego nietoperza, który połknął balon. Atakuje z dystansu.

Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:

  • największą trudnością w pokonaniu tego potwora jest fakt, że potrafi poruszać się w powietrzu. Za pomocą procy i celując w worki, można strącić przeciwnika;
  • potrafi atakować z dystansu, plując w postać;
  • będąc na ziemi, atakuje długim ogonem;
  • inne jego ataki - kiedy stoi na ziemi - są łatwe do przewidzenia, dlatego należy zmusić potwora, aby znalazł się na podłożu, gdyż w powietrzu jest zdecydowanie trudniejszym przeciwnikiem do pokonania;
  • użycie broni dystansowej wydaje się dobrym pomysłem, tym bardziej, że potwór często wzbija się w powietrze.

Czułe punkty: głowa.

Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (3), woda (0), piorun (2), lód (1), smok (1), trucizna (2), sen (2), paraliż (2), wybuch (3), ogłuszenie (3).

Części, które można wyciąć z potwora: skórka Paolumu, łuska Paolumu, skorupa Paolumu, błona pławna Paolumu.

Nagrody za pokonanie potwora: łuska Paolumu, skórka Paolumu, skorupa Paolumu, błona pławna Paolumu, kość potwora D, pożywny ekstrakt.


Wielki Girros

Występowanie: Gnijąca Dolina.

Charakterystyka: wyglądem przypomina jaszczurkę. Zalicza się do wiwern kłowych. Jest przywódcą stada Girrosów. W związku z tym prawie zawsze kręcą się przy nim mniejsi przedstawiciele tego gatunku. Potwór posiada wielki kły, którymi paraliżuje wrogów.

Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:

  • za pomocą ugryzienia kłami potrafi paraliżować swoje ofiary. Należy się wystrzegać się tego ataku, jeśli nie chcesz zostać unieruchomiony;
  • jego atakiem dystansowym jest plucie zieloną mazią;
  • należy mieć na uwadze, że podczas walki z tym potworem, wokół będą się kręcić pomniejsze Girrosy, utrudniając pojedynek z nim. Można je zignorować lub starać się trafiać je - przy okazji wyprowadzania ataków, których celem jest będzie Wielki Girros;
  • Wielki Girros mieszka na niższych poziomach Gnijącej Doliny, gdzie znajdują się trujące opary. Warto wywabić go w miejsce pozbawione tychże nieudogodnień. W innym przypadku nasz pasek zdrowia będzie się stale kurczył.

Czułe punkty: głowa, przednie łapy, ogon.

Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (2), woda (3), piorun (0), lód (2), smok (1), trucizna (2), sen (3), paraliż (1), wybuch (2), ogłuszenie (2).

Części, które można wyciąć z potwora: skóra Wielkiego Girrosa, kaptur Wielkiego Girrosa, łuska Wielkiego Girrosa, ogon Wielkiego Girrosa, kieł Wielkiego Girrosa.

Nagrody za pokonanie potwora: skóra Wielkiego Girrosa, kaptur Wielkiego Girrosa, łuska Wielkiego Girrosa, kieł Wielkiego Girrosa, kość potwora D, worek paraliżujący.


Radobann

Występowanie: Gnijąca Dolina.

Charakterystyka: prawie całe ciało tej wiwerny zwalistej koryte jest kolcami, przez co przypominam jeża. Jest jednym z najbardziej charakterystycznych potworów w grze. Kolce służą mu jako pancerz. Potrafi zwinąć się w kulę i bardzo szybko toczyć się, zadając obrażenia postaci, jeśli napatoczy się.

Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:

  • kiedy zwija się kulę, należy zrobić unik przed toczącym się Radobannem, choć obrażenia wynikające z takiego spotkania nie są duże;
  • można również wytrącić go z równowagi, gdy się toczy, atakując go;
  • można odciąć mu ogon.

Czułe punkty: głowa, łapy.

Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (1), woda (1), piorun (1), lód (2), smok (3), trucizna (2), sen (1), paraliż (2), wybuch (3), ogłuszenie (2).


Zobacz też:


Części, które można wyciąć z potwora: skorupa Radobaana, łuska Radobaana, skorupa olejowa Radobaana, szpik Radobaana.

Nagrody za pokonanie potwora: skorupa Radobaana, łuska Radobaana, skorupa olejowa Radobaana, szpik Radobaana, kość potwora D, worek usypiający.

Read this next