Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Monster Hunter World - interfejs, menu kołowe, szybkie wybieranie przedmiotów

Informacje zawarte na ekranie gry. Podstawy szybkiego wybierania przedmiotów.

W tak dynamicznej grze, jaką jest Monster Hunter World, musimy obserwować bacznie otoczenie, przyswajać komunikaty pojawiające się na ekranie, a także szybko reagować na wydarzenia, które dzieją się na ekranie.

Dlatego też należy zapoznać się z interfejsem gry i nauczyć się szybkiego wybierania przedmiotów, gdyż bez tej wiedzy nasze wysiłki podczas wykonywania zadań pójdą na marne.

Poniżej zostały opisane takie elementy jak:


Interfejs - ekran gry

Na ekranie gry znajduje się wiele informacji. Niektóre z nich są elementami stałymi (nie znikają po jakimś czasie). Pojawia się również komunikaty, które widnieją na ekranie tylko przez jakiś czas.

  • Zegar (1) - informuje ile czasu pozostało do wykonania zadania (czerwona wskazówka pokazuje koniec czasu);
  • Statusy - pozytywne i negatywne efekty oraz plagi (2) - przedstawione w formie symboli (małych ikonek), pojawiają się tylko wtedy, gdy dany efekt (wzmacniający lub szkodliwy) bądź plaga działa na postać;
  • Pasek zdrowia bohatera (3) - gdy spadnie do 0, bohater zemdleje i trafi do obozu;
  • Pasek wytrzymałości bohatera (4) - gdy spadnie do 0, bohater nie będzie mógł się poruszać przez chwilę, przez co nie będzie mógł wyprowadzać ataków i biegać. Należy odczekać chwilę, aby uzupełnić pasek wytrzymałości;
  • Poziom ostrości broni (5) - gdy broń się stępi, będzie bezużyteczna - należy ją naostrzyć osełką, aby możliwe było zadawanie pełnych obrażeń;
  • Informacja o przedmiocie specjalnym (6) - ikona pokazuje, czy przedmiot specjalny jest użyty lub, czy jest gotowy do użycia;
  • Pasek zdrowia koleżkota (7);
  • Informacja o dostawie wigorosy (8) - ikona pokazuje, czy można wezwać dostawę wigorosy;
  • Komunikaty o znajdujących się w pobliżu śladach, przedmiotach i materiałach (9) - pojawiają się, gdy w pobliżu znajduje się coś, co można zebrać;
  • Mini mapa (10);
  • Aktualnie wybrany cel (11) - który atakujemy lub podążamy za nim;
  • Lista ruchów i ciosów specjalnych (12);
  • Informacja o celu aktualnie wykonywanego zadania (13) - nazwa zadania i jego cel;
  • Komunikaty o zebranych przedmiotach i uzyskanych punktach badawczych (14) - pojawiają się, gdy zbierzemy jakiś przedmiot lub sprawdzimy ślad;
  • Ilość pocisków do procy (15);
  • Aktualnie wybrany przedmiot gotowy do użycia (16) - za pomocą krzyżaka pada (lewo i prawo) można wybrać przedmiot, który chcemy użyć, a odpowiednim przyciskiem (kwadrat na PS4 lub X na XBO) go aktywujemy.
Ekran gry w Monster Hunter World

Możesz też otworzyć obrazek w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Na ekranie gry mogą pojawić się również inne komunikaty, jak choćby te informujące nas, że potwór został wytropiony. Nawał informacji może przytłoczyć, jednak pomimo to należy uważnie obserwować komunikaty, które pojawiają się przed naszymi oczami.


Menu kołowe, szybkie wybieranie przedmiotów

Ze względu na pokaźną ilość przedmiotów, które można użyć w grze, twórcy przygotowali dwa rodzaje narzędzi, służących do szybkiego wybierania przedmiotów. Pierwszy z nich znajduje się bezpośrednio na ekranie gry, w prawym, dolnym rogu. Drugi natomiast należy wywołać za pomocą menu kołowego.


Menu kołowe

Umożliwia szybko wybrać przedmiot, którego aktualnie potrzebujemy, dzięki rozwijanemu menu w czterech kategoriach: Skrót 1, Skrót 2, Komunikacja oraz Amunicja/Powłoki. Menu uruchamiamy za pomocą odpowiedniego przycisku (L1 na PS4 lub LB na XBO). Następnie wybieramy za pomocą krzyżaka interesującą nas kategorię, a prawą gałką przedmiot, który potrzebujemy. Za pomocą przycisku X (PS4) lub A (XBO) potwierdzamy wybór, aktywując przedmiot.

Menu kołowe możemy dowolnie konfigurować pod nasze potrzeby (dobierać przedmioty, które umieszczamy w miejscach nam odpowiadającym). Aby to zrobić, należy wejść do menu gry, wybrać zakładkę: "Przedmioty i wyposażenie", a następnie uruchomić opcję: "Własne menu kołowe".

Menu kołowe w Monster Hunter World


Szybkie wybieranie przedmiotów

Oprócz menu kołowego, mamy do dyspozycji opcję szybkiego wybierania przedmiotów, znajdującą się w dolnym, prawym rogu ekranu (16 - na obrazie: Ekran gry). Za pomocą prawej i lewej strzałki krzyżaka pada wybieramy przedmiot, który nas interesuje. Potwierdzamy wybór odpowiednim przyciskiem (kwadrat na PS4 lub X na XBO), aby go aktywować.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Monster Hunter World

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Editor

Marcin jest koordynatorem działu poradników.
Komentarze