Eurogamer.pl

Twórcy Total War Warhammer: „Zawaliliśmy sprawę” z Mortal Empires

Szczerze o problemach gry.

Studio Creative Assembly wystosowało szczery komunikat na temat postępów - czy też ich braku - w pracach nad dalszym rozwojem serii Total War Warhammer.

Wpis opublikowany na oficjalnym blogu odnosi się głównie do ambitnej aktualizacji Mortal Empires, łączącej mapy kampanii z obu odsłon Total War Warhammer. Darmowa łatka wprowadzająca atrakcję była wyczekiwana przez wielu graczy, lecz debiut nie do końca poszedł po myśli twórców.

1

Total War Warhammer 2

Deweloperzy przyznają, że graczom „należą się wyjaśnienia”. Menedżer cyklu - Rob Bartholomew - potwierdza, że zespół nie nadąża z realizowaniem planów zgodnie z harmonogramem. Głównym kłopotem jest dodanie jednej z frakcji - Norsca - co wywołało podobno sporo problemów.

„Prawda jest taka, że zawaliliśmy sprawę” - napisał dyrektor kreatywny Mike Simpson. „Bardzo dobrze radziliśmy sobie z łączeniem różnych wersji gry i myśleliśmy, że osiągnęliśmy w tym mistrzostwo”.

Deweloper opisuje branching, czyli - w rozumieniu programistycznym - duplikowanie określonych elementów, by rozwijać je równolegle z innymi aspektami produkcji. Gdy prace dobiegają końca, poszczególne „gałęzie” należy połączyć.

Creative Assembly miało prosty i rozsądny pomysł, by wziąć „gałąź” Total War Warhammer 1 z frakcją Norsca i innymi usprawnieniami, a następnie połączyć ją z Total War Warhammer 2. Jak się jednak okazało, takie założenia były „kompletną bzdurą”.

Na oficjalnym blogu znaleźć można szczegółowe wyjaśnienia, lecz - pisząc w skrócie - próby masowego łączenia kodu wywołały lawinę błędów, więc deweloperzy starali się krok po kroku scalać kolejne elementy, co zajmowało sporo czasu i ostatecznie nie pomogło.

Dużo prostsze byłoby po prostu stworzenie modyfikacji dodającej Norscę do Mortal Empires, lecz to nie oznaczałoby połączenia kodu gry, więc deweloperzy byliby w punkcie wyjścia, a każda kolejna aktualizacja mogłaby zepsuć mod.

Jak opisuje Creative Assembly, źródłem większości błędów i utrudnień jest zmiana struktury bazy danych pomiędzy pierwszym i drugim Total War Warhammer, a następnie kolejne modyfikacje, wprowadzone już po premierze.

„Dlatego też, po straconych miesiącach prac, zdecydowaliśmy się wrócić do najbliższego wspólnego punktu w kodzie (stan po następnej większej aktualizacji treści) i odbudować frakcję Norsca od podstaw w Warhammer 2. Nie będzie to szybki proces, ale na pewno zadziała”.

„Rozszerzamy też listę głupich błędów, których już nigdy nie popełnimy...” - napisano dalej.

Problemy programistów wpłyną także na nadchodzące DLC do Total War Warhammer 2. Nowy plan zakłada zaktualizowane Mortal Empires w grudniu. Kolejną kampanię opóźniono na styczeń, a nowa-stara frakcja Norsca zadebiutuje dopiero w maju.

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub