Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

PUBG na Xbox One X jednak w 30 klatkach na sekundę

Plus: powstają dwie gry mobilne.

Pomysłodawca i producent sieciowego PUBG - Brendan Greene - oznajmił, że wbrew wcześniejszym obietnicom na wszystkich modelach Xbox One produkcja zadziała w 30 klatkach na sekundę. Mowa także o najmocniejszej wersji konsoli - X.

„Ciągle modyfikujemy grę i sprawdzamy możliwości, by zwiększyć liczbę FPS, ale to wciąż wczesna wersja i nie możemy niczego potwierdzić” - wyjaśnił deweloper we wpisie opublikowanym na Twitterze.

W poszukiwaniu wrogów

W jednym z niedawnych wywiadów Greene zapewniał, że PlayerUnknown's Battlegrounds na Xbox One X „zdecydowanie” osiągnie 60 klatek na sekundę. Wtedy na słabszych modelach konsoli było nieco gorzej - między 30 a 40.

Producent podkreślał wówczas, że twórcy starają się, by na wszystkich urządzeniach Microsoftu strzelanka działała ostatecznie w 60 FPS. Trudno powiedzieć, skąd nieoczekiwana zmiana, ale niewykluczone, że twórcy natknęli się na jakiś problem techniczny.

Gra stawia na rozgrywkę w tak zwanej formule battle royale. Setka uczestników zmagań trafia na ogromną wyspę - wygrywa osoba, która jako ostatnia pozostanie przy życiu. Jest też opcja rywalizacji grupowej.

PlayerUnknown's Battlegrounds na Xbox One zadebiutuje - we wczesnej wersji - 12 grudnia.

W międzyczasie okazało się, że produkcja doczeka się nie jednej, a dwóch odsłon mobilnych przygotowywanych z myślą o Chinach. Poza ujawnionym kilka dni temu tytułem, który zachowa podstawowe elementy rozgrywki znane z PC, powstaje jeszcze jeden.

Analityk Daniel Ahmad wyjaśnia na Twitterze, że nad nowym projektem dla smartfonów i tabletów pracuje studio Timi. Gra zaoferuje bardziej zręcznościową zabawę niż oryginał oraz walki na morzu z wykorzystaniem motorówek i łodzi.

Starcia wodne dostrzec można w zwiastunie strzelanki. Nagranie jest jedynie animacją, ale najprawdopodobniej przybliża kluczowe cechy tworzonego tytułu.

Cover image for YouTube videoPlayerUnknown's Battlegrounds Mobile Announcement Trailer

Ahmad sprecyzował również, że za pierwszą grę mobilną odpowiada zespół Lightspeed & Quantum, a nie autorzy pierwowzoru z Bluehole. Do sieci trafił także trailer prezentujący fragmenty gameplayu.

Materiał potwierdza, że pod względem mechanizmów rozgrywki produkcja zbliżona jest do wydania komputerowego. Pojawi się możliwość pływania, ukrywania w trawie oraz oczywiście strzelania do przeciwników.

Cover image for YouTube videoPlayerUnknown's Battlegrounds - Mobile Gameplay Trailer | PUBG

Oba projekty powstają z wykorzystaniem silnika Unreal Engine 4. Na razie nie wiadomo, czy ukażą się na rynkach zachodnich.

Za wersjami mobilnymi stoi Tencent, który niedawno pozyskał prawa do dystrybucji PUBG w Chinach. Medialny gigant mocno inwestuje w gatunek battle royale - w Państwie Środka zamierza wydać jeszcze grę Europa, która mocno przypomina tytuł studia Bluehole.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Playerunknown's Battlegrounds

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.

Komentarze