Eurogamer.pl

Star Wars Battlefront 2 - klasy: żołnierz szturmowy

Porady, zdolności i wzmocnienia.

Jeżeli graliście w poprzednią część Star Wars Battlefront od studia DICE, to żołnierz szturmowy jest klasą, z którą poczujecie się jak w domu. Jest to bowiem najbardziej klasyczny, a jednocześnie najbardziej uniwersalny typ postaci do wyboru.

Sprawdzi się więc na średnich i bliskich dystansach, w niektórych przypadkach trafi nawet wrogów z daleka - z racji tego, że nie strzelamy zwykłymi pociskami, nie przejmujemy się ich opadem.

Szturmowcy używają blasterów będących odpowiednikiem automatycznych karabinów maszynowych. Mogą też wyposażyć pistolety maszynowe - w formie blasterów, rzecz jasna. Jest więc miejsce na lekkie dopasowanie klasy do stylu gry i dostosowanie żołnierza wyłącznie do walki w zwarciu.

Karty wzmocnień

Karty tego typu to po prostu pasywne umiejętności - ich efekty odczuwamy cały czas i nie musimy aktywować takich zdolności, by zaczęły działać. To procentowe ulepszenia związane z obrażeniami, zdrowiem czy też innymi cechami postaci i ataków.

Spośród ośmiu kart wzmocnień do wyboru w menu naszej Kolekcji, nie wszystkie są naprawdę warte uwagi. Wyposażenie kart zależy oczywiście w dużej mierze od tego, jakie karty znajdziemy w skrzynkach. Jeżeli jednak mamy już ich dużo, albo zastanawiamy się, jaką stworzyć, to polecamy przede wszystkim:

  • Szkolenie bojowe. Ta zdolność sprawia, że odzyskujemy trochę zdrowia za pokonanie wrogów. Nawet na najsłabszym poziomie karty otrzymujemy 20 punktów zdrowia - to wcale niemało. Talent taki jest bardzo przydatny, gdy przeprowadzamy szturm na pozycje wroga, zgodnie z naszą rolą na polu bitwy.
  • Ochroniarz. Dobry wybór, gdy zaczynają nas irytować częste zgony powodowane wybuchami. W Battlefront 2 granaty używane są bardzo często, mają też wielki zasięg, więc potrafią uprzykrzyć życie. Obniżenie takich obrażeń nawet o początkowe 15 procent to czasem wystarczająca ilość, byśmy przeżyli.
  • Wola życia. Szturmowy żołnierz musi działać szybko, a więc często nie ma zbyt dużo czasu na chowanie się i czekanie na pełną regeneracją. Tu z pomocą przychodzi ten właśnie talent, który przyspiesza proces automatycznej regeneracji zdrowia - na 3 poziomie karty to przyspieszenie aż o 30 procent.
szturm1

Karty zdolności

Dla przypomnienia - tego typu karty to inaczej zdolności aktywowane. Są więc jednymi z trzech umiejętności, które możemy aktywować w trakcie rozgrywki. Może to być rzut granatem, czasowe zwiększenie obrażeń lub postawienie wieżyczki (zależnie od klasy i wybranej karty).

Żołnierz szturmowy ma do wyboru 9 różnych kart zdolności. Oczywiście nie możemy wybrać wszystkich, ponieważ mamy tylko 3 miejsca na karty (wszystkie, nie tylko karty zdolności). Najbardziej godne uwagi są:

  • Ulepszony detonator termiczny. Może wydawać się niewarty uwagi, ponieważ zwiększa promień rażenia granatu raczej nieznacznie. Ważne jest też jednak, że dzięki tej karcie granatów możemy używać częściej, a to niezwykle ważne - pozwoli skutecznie uprzykrzyć życie wrogom.
  • Seryjna Szpica. Szpica to podstawowy talent żołnierza szturmowego - po aktywacji chwytamy za Szpicę, czyli strzelbę. Mamy ją aktywną tylko przez jakiś czas. Dzięki Odnawialnej Szpicy, każde zabójstwo z tej broni powoduje przedłużenie czasu jej używania. Jeżeli dobrze radzimy sobie z tą strzelbą, ta karta jest naprawdę świetna.
  • Pokrzepienie. To w praktyce apteczka. Gdy aktywujemy tę zdolność, regenerujemy część punktów życia natychmiast, a więc nie musimy chować się przed ostrzałem, by rozpocząć proces automatycznej regeneracji. Przydatne podczas ofensywnej rozgrywki.

Inne karty też są warte rozważenie, ale wymienione wyżej są najbardziej uniwersalne. Jeżeli chcemy zaszkodzić przede wszystkim pojazdom, warto zainteresować się granatem jonowym. Wyrzutnia kwasu może okazać się przydatna, gdy bronimy wąskich przejść.

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...