Eurogamer.pl

Star Wars Battlefront 2 - klasy: ciężki strzelec

Najlepsze karty zdolności i wzmocnienia.

Ciężki strzelec to dobry wybór dla miłośników ciężkich (niespodzianka) karabinów maszynowych i minigunów. To jednocześnie najmniej mobilna ze wszystkich klas, co warto brać pod uwagę.

Jeżeli nie lubicie pełnić roli tanka, który stara się utrzymać pierwszą linię szeregu podczas szturmu i przyjmuje na siebie strzały wroga, nie będzie to raczej klasa dla was.

Dzięki podstawowym umiejętnościom oraz uzbrojeniu, ciężki strzelec - o ile dobrze nim gramy - jest niezastąpiony podczas obrony pomieszczeń, ponieważ potrafi skutecznie przykryć ogniem punkty wejścia do obszaru.

Karty wzmocnień

Takie karty to po prostu pasywne umiejętności - ich efekty odczuwamy cały czas i nie musimy aktywować takich zdolności, by zaczęły działać. To procentowe ulepszenia związane z obrażeniami, zdrowiem czy też innymi cechami postaci i ataków.

Możemy zdobyć 8 kart tego rodzaju, ale niektóre są bardziej przydatne i warte ulepszania niż inne. Poniżej wymieniamy te, w które najlepiej inwestować, i które od razu warto wyposażyć, gdy tylko je zdobędziemy.

  • Strzelec precyzyjny. Ten talent wymaga od nas precyzji, ale nagroda jest niezwykle przydatna w przypadku korzystania z ciężkiego karabinu. Strzały w głowę i zabicia po takich strzałach resetują bowiem wskaźnik przegrzania naszej broni, co w wielu przypadkach może uratować nam życie i powstrzymać napór kolejnych wrogów.
  • Ochroniarz. Gdy aktywujesz swoją tarczę, wrogowie często używają w takiej chwili granatów, by zadać ci obrażenia z różnych stron. Ta karta zmniejszy nieco obrażenia od wybuchów. Biorąc pod uwagę częstotliwość stosowania ładunków wszelkiego rodzaju przez graczy: warto.
  • Zaradność. Talenty przydatny w przypadku ciężkiego strzelca, zapewnia bowiem szybsze odnawianie zdolności, a więc w efekcie szybszy ponowny dostęp do energetycznej tarczy, czyli najważniejszej umiejętności dla tej właśnie klasy.
ciezki1

Karty zdolności

Tego typu karty to - inaczej mówiąc - zdolności aktywowane. Są więc jednymi z trzech umiejętności, które możemy aktywować w trakcie rozgrywki. Może to być rzut granatem, czasowe zwiększenie obrażeń lub postawienie wieżyczki (zależnie od klasy i wybranej karty).

Spośród 9 dostępnych kart umiejętności, szczególnie polecamy przede wszystkim trzy. Oczywiście wiele zależy od tego, jakie karty znajdziecie w skrzynkach. Czasem też nie warto rezygnować z jednej zdolności na rzecz drugiej, jeżeli ta pierwsza ma wyższy poziom jakości.

Proponujemy następujące karty zdolności:

  • Ulepszony granat udarowy. Powtórzymy to jeszcze raz, jak w przypadku szturmowca: granaty są bardzo przydatne, ponieważ możemy ich używać stosunkowo często w trakcie rundy. Ulepszenie promienia rażenia wybuchu i - przede wszystkim - skrócenie odnawiania granatu to bardzo dobra karta.
  • Przenośne działko strażnicze. Zwykłe działko strażnicze sprawdza się świetnie szczególnie w obronie, ale podczas ataku czasem po prostu zbyt ogranicza mobilność żołnierza. W takim wypadku właśnie ta karta zdolności okazuje się doskonałym rozwiązaniem, ponieważ otrzymujemy lżejsze działko (choć zadające też nieco mniej obrażeń).
  • Ulepszona tarcza bojowa. Dzięki tarczy jesteśmy w stanie przyjąć mnóstwo obrażeń, tym samym pozwalając przemknąć za naszymi plecami sojusznikom lub po prostu zbliżyć się do wroga. Ta zdolność zastępuje podstawową tarczę, oferując większą odporność osłony. Szczególnie na wyższych poziomach tarczy wskaźnik obrony jest nie do przecenienia.

W przypadku skupiania się na obronie warto rozważyć też działko z amunicją wybuchową czy też superdoładowane działko. Podczas ofensywy przyda się też wyrzutnia granatów, dobra to oczyszczania pomieszczeń z przeciwników.

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...