Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Assassin's Creed Origins - Aya: Ostrze Bogini (cz. 2)

Docieramy do latarni.

Poniższa strona naszego poradnika to kontynuacja długiego zadania, w którym sterując Ayą, wraz z Bayekiem pomagamy Kleopatrze. Początek opisu znajdziesz na tej stronie - Aya: Ostrze Bogini (cz. 1). Po ukończeniu walki na morzu podążamy wraz z towarzyszami, przechodząc przez kolejne punkty kontrolne.

Nie biegaj, stosuj się do poleceń oraz - przede wszystkim - nikogo nie atakuj. W końcu dotrzesz na spotkanie z Ptolemeuszem oraz samym Cezarem. Po zakończonej scence przerywnikowej wchodzimy do grobowca i obieramy ścieżkę po prawej stronie, schodząc na niższy poziom po schodach.

Tam badamy wskazówki, w czym pomoże wypuszczeniu impulsu Animusa. Zwróć uwagę na zablokowane drzwi, a na końcu pęknięcie w ścianie. Uderz, aby uzyskać tym samym wąskie przejście do wnętrza. Podążamy przed siebie i prześlizgujemy się pod drewnianą blokadą drzwi, a na końcu korytarza po prawej stronie rozbijamy wazy, odblokowując tym samym kolejne przejście.

Po wpłynięciu do dużego pomieszczenia kieruj się w stronę charakterystycznie podświetlonego otworu.

Po wykonaniu skoku wiary nurkujemy bardzo głęboko i nie zmieniamy kierunku. Po wpłynięciu do ogromnej komnaty zmierzamy na drugą stronę, gdzie odnajdujemy wejście podobne do tego otworu, z którego wypłynęliśmy przed chwilą. Następnie skręcamy w prawo i wypływamy na wierzch. Skręcamy w korytarz z prawej strony.

Kontynuujemy jedyną możliwą ścieżką i przeciskamy się przez wąską szparę na końcu korytarza, docierając tym samym do głównej części grobowca. Eksplorujemy okolicę, podnosząc cenne przedmioty i złoto, po czym - po dialogu z Bayekiem - podchodzimy do bramy i otwieramy ją, wykonując interakcję.

Do środka wchodzi Kleopatra i Cezar. Musimy uwolnić emisariuszy Cezara, dlatego udajemy się do zaznaczonego miejsce na terenie miasta Aleksandria. Jeśli chcesz pozostać niezauważonym, lepiej trzymać się górnych stref garnizonu i dachów.

W budynku, gdzie znajdują się emisariusze, patrolują strażnicy, których możesz spróbować pokonać po cichu.

Po rozmowie z emisariuszem i uwolnieniu go, będziesz musiał dotrzeć do pałacu. W tym momencie, nawet jeśli udało ci się znaleźć tu bez odkrycia pozycji, prawdopodobnie nie obędzie się bez walki. Dotrzyj jak najszybciej na poziom ziemi, pozostaw emisariusza w bezpiecznym miejscu, oczyść okolicę, wezwij wierzchowca i zmierzaj do celu.

Zmierzaj po gałęziach i masztach nad płonącymi statkami.

Po zakończonym przerywniku filmowym naszym celem będzie dotarcie na szczyt latarni na Faros. Obieramy ścieżkę z lewej strony, wskakując na gałąź i przeskakując pomiędzy kolejnymi masztami płonących statków.

W pewnym momencie, niezależnie od ciebie, spadniesz prosto do wody. Płyń przez wrak statku w kierunku znacznika misji, gdzie będziesz mógł bezpiecznie się wynurzyć. Dotrzesz w ten sposób na ląd, skąd skierujesz się wprost do latarni. Obiekt będzie chroniony, lecz wrogowie nie będą stanowić zbyt dużego zagrożenia.

Odniesienia do oznaczeń znajdziesz w tekście.

Rozpocznij wspinaczkę od frontu, podążając maksymalnie do góry. W pewnym momencie, gdy dotrzesz do czerwonych, długich proporców (1), obierz ścieżkę w lewo i kontynuuj po drewnianych elementach (2) wystających ze ściany. W ten sposób, drewnianymi konstrukcjami, dotrzesz do środka budynku.

Czeka cię tam opór ze strony napotkanych strażników (3). Walka nie powinna być jednak zbyt trudna. Cały czas zmierzaj przed siebie, wyskocz przez niewielkie okno i obierz kierunek w górę, skąd dostaniesz się do kolejnego okna, kiedy uruchomi się przerywnik. Musisz pokonać wzmocnionego strażnika na 31 poziomie doświadczenia.



Stosuj uniki i trzymaj go na dystans. Gdy odskoczysz od ataku, błyskawicznie zadaj kilka ciosów w plecy wroga, a także wspieraj się naładowaną mocą, o której poinformuje cię niebieski wskaźnik na dole ekranu. Wykonaj interakcję na zwłokach, po czym podejdź do oznaczonych znacznikiem drzwi. Zmierzaj do góry i wespnij się na sam szczyt, rozpoczynając tym samym zadanie Bitwa nad Nilem, do opisu którego link znajdziesz powyżej.

Read this next