Eurogamer.pl

Assassin's Creed Origins - grobowiec Smenchkare, pradawny mechanizm: Eeyoo Sekedoo Aat

AC Origins: pradawna tabliczka oraz mechanizm i skarby w drugim grobowcu w Nom Haueris (Haueris Nome).

Nom Haueris to kraina położona w południowo-wschodnich krańcach Egiptu. Samo wejście do grobowca znajduje się niemal na końcu cypla od strony Nilu. Wejścia do niego bronią dwa lwy na bardzo wysokich poziomach trudności, dlatego jeśli chcesz je najpierw pokonać, musisz mieć bardzo dobrą broń, zaś samą postać na minimum 30 poziomie doświadczenia.

Jeśli jednak chcesz uniknąć walki, możesz po prostu wbiec bezpośrednio do środka - po uprzednim zniszczeniu drzwi - ignorując dzikie zwierzęta, a następnie biec do samego końca i wskakując do wody. Uniemożliwi ci to jednak eksplorację wcześniejszych komnat.

156

Drugi grobowiec w Nom Haueris.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Zanurkuj, po czym przedostań się do kolejnej zatopionej komnaty, skręcając od razu w prawo. W tym momencie warto jest wypuścić impuls Animusa, aby podświetlić wszystkie przedmioty warte uwagi. Wśród nich znajdą się kryształy (1) i bronie, a także drachmy. Gdy zakończysz eksplorację bocznych komnat, wróć do głównego korytarza i płyń do jego końca, gdzie będziesz mógł się wynurzyć.

157

Odniesienia do oznaczeń znajdziesz w tekście.

Zmierzaj przed siebie, do jedynych drzwi, którymi przejdziesz do większej komnaty. Tam skręć lekko w lewo i dobiegnij na sam koniec pomieszczenia, wskakując na znajdującą się tam platformę (2). Poczekaj, aż znajdziesz się na samym dole, po czym rusz szybko do przodu, wskocz na podwyższenie i przeskocz na kolejną, znajdującą się jeszcze w powietrzu drugą platformę, skąd przeskoczysz na kolejne podwyższenie.

Skręć w lewo, wejdź na platformę i poczekaj ponownie, aż opuści się do samego dołu. Następnie wskocz na podwyższenie (3) przed tobą, bardzo szybko na hak (4) nieco dalej, skąd przeskoczysz na kolejną platformę (5), a stamtąd na drugą stronę, skąd dostaniesz się do pomieszczenia (6) z pradawną tabliczką.

158

Łamigłówka nie należy do skomplikowanych.

Wchodząc tam jednak miej świadomość obecności trzech bandytów na poziomach doświadczenia wyższych od 30. Walka zatem może okazać się kłopotliwa, jeśli posiadasz niższy poziom. Gdy się z nimi rozprawisz, wypuść impuls Animusa, gdyż w terenie wokół pradawnej tabliczki łatwo odnajdziesz trzy kawałki pustynnego szkła oraz inne cenne przedmioty.

Pradawny mechanizm: Eeyoo Sekedoo Aat

Zaraz po wykonaniu interakcji na pradawnej tabliczce, przejdź przez wąską szczelinę znajdującą się na końcu pomieszczenia. Nieco dalej, po prawej stronie, natkniesz się na kawałek pustynnego szkła. Następnie rusz przed siebie w dół, po czym wykonaj skok wiary i zanurkuj do samego dołu, aby pozyskać kolejny kawałek szkła (7).

159

Zbieraj pustynne szkło - przyda ci się na później.

Wypłyń na powierzchnię, gdzie natkniesz się na jeszcze jedno szkło (8), po czym wejdź na podwyższenie z lewej strony, gdzie odnajdziesz kolejne. Wejdź do głównej komnaty, podnieś jeszcze kilka sztuk pustynnego szkła, po czym uruchom pradawny mechanizm, poświęcając pięć kawałków cennego kruszcu. Wydostań się na zewnątrz okrągłym włazem.

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...