Eurogamer.pl

Call of Duty: WW2 - misja: D-Day

Heroiczne czyny, oczyszczanie bunkrów i zniszczenie działa.

Kampanię w Call of Duty: WW2 rozpoczynamy mocnym uderzeniem - desantem na plażę w Normandii. Na początku obejrzysz trochę scenek, które przedstawiają postacie i pozwalają wczuć się w wojenną atmosferę.

Kontrolę nad postacią przejmiesz dopiero po tym, jak bohater wyskoczy przez burtę transportera do wody. Musisz tylko podejść kilkanaście metrów do przodu za Turnerem, a na moment znowu odebrana zostanie ci kontrola.

Pierwsze zadanie to przedostatnie się na koniec plaży. Musisz poruszać się tak, by chować się przed ogniem wroga za zaporami przeciwczołgowymi. W razie niebezpieczeństwa możesz się położyć albo ukryć w leju po bombie. Gdy dotrzesz do oznaczonego miejsca, użyj ładunku wybuchowego, by zrobić przejście.

Okopy i pierwszy bunkier

Wyrwą po wybuchu wejdź do okopów - pokonaj szybko dwóch wrogów czekających na trasie. Kolejni są zaraz przed tobą w okopie. Teraz pozostaje tylko zmierzać dalej okopami w prawo. Na końcu - po prawej, w punkcie widokowym - znajdziesz pierwszą pamiątkę, nóż wbity w drewno.

Idź dalej, pod górę. Poczekaj, aż sojusznik rzuci znacznik dla artylerii i ustaną wybuchy. Potem ruszaj z towarzyszami prosto. Uważaj na wrogów na drodze i skręć do okopów po lewej. Przed tobą pierwszy bunkier do oczyszczenia. Najpierw musisz pokonać przeciwników znajdujących się przed nim. Celuj w głowy, w razie potrzeby pamiętaj o proszeniu Zussmana o apteczkę i lecz się, gdy zdrowie spada poniżej połowy paska.

Zanim zbliżysz się do bunkra, zbierz zdobyczny pistolet maszynowy. Przy wrogach powinieneś bez problemu znaleźć Pepeszę czy MP40 - a taka broń przyda się w bunkrach. Pierwszy bunkier to około 6 Niemców do pokonania. Nie śpiesz się, cały czas celuj, by szybko reagować. Pomóż sobie granatami. Po oczyszczeniu struktury wyjdź i cofnij się nieco (trzymaj się lewej wychodząc z bunkra) - odblokowała się ścieżka prowadząca do kolejnego bunkra.

Heroiczny czyn #1. Heroiczne czyny to specjalne akcje, które musisz wykonać w określonym czasie i miejscu. Trafisz na nie zawsze na trasie do kolejnych celów misji. Pierwszy taki czyn to pokonanie Niemca próbującego zabić amerykańskiego żołnierza w okopie, po drodze do drugiego bunkra.

cod11

Kolejne bunkry, Zussman i działo

Przed drugim bunkrem dostaniesz sygnał, że nie obędzie się bez granatu dymnego. Rzuć więc go przez przejście w stronę, z której wrogowie strzelają z CKM-ów. Potem przedostań się w ich kierunku i pokonaj granatem lub zastrzel. Oczyść cały bunkier - najwięcej wrogów będzie w głównym pomieszczeniu, po lewej od wejścia.

Idź dalej, a biegnąć w stronę trzeciego bunkra musisz pokonać paru wrogów na otwartej przestrzeni. Na końcu, przed wejściem, zobaczysz smutny koniec żołnierza z miotaczem. Wejdź do bunkra i podnieś upuszczony miotacz ognia - użyj go, by pokonać wrogów. Gdy oczyścisz bunkier, za moment nadbiegną kolejni Niemcy - wejdą tym samym wejściem, co przed momentem wy. Ustaw się więc odpowiednio.

Po oczyszczeniu budynku wyjdźcie na zewnątrz, a zauważycie kolejną odblokowaną ścieżkę. Udaj się nią dalej, ale przedtem możesz wrócić się nieco ścieżką w okopie, bo wcześniej otworzyły się drzwi - znajdziesz za nimi drugą pamiątkę. Zmierzaj do czwartego bunkra.

Heroiczny czyn #2. Po oczyszczeniu trzeciego bunkra biegnij od razu nową ścieżką w dół, do kolejnego, by za pierwszym zakrętem szybko pokonać wroga walczącego z Amerykaninem.

cod12

W czwartym bunkrze pokonaj Niemców przy moździerzu, a później pozostałych, którzy się pojawią. Pamiętaj o uzupełnianiu apteczek. W razie czego podnoś nową broń. Po walce otwórz drzwi. Udajcie się do ostatniego już bunkra do oczyszczenia - przed nim trzeba pokonać paru przeciwników. W środku natomiast będziesz musiał szarpać się z nazistą. Stosuj się więc do wskazówek na ekranie, to quick-time event, a więc musisz wciskać odpowiednie przyciski i ruszać analogiem czy myszką.

Po brutalnym starciu musisz zaciągnąć Zussmana w bezpieczne miejsce. Ten fragment jest bardzo liniowy, po prostu ruszaj się przed siebie, jak wskazuje gra. Co jakiś czas zaatakują was wrogowie, ale na szczęście chwilowo wystarczy jeden strzał z pistoletu (nawet w tors), by pokonać każdego. W końcu dotrzecie do punktu medycznego.

Gry tak złe, że aż trudno uwierzyć... Ale i tak musisz je poznać! Gry tak złe, że aż trudno uwierzyć...

Ostatni cel misji to zniszczenie działa. Biegnij za towarzyszami. Pokonajcie wrogów przy farmie - na początku od razu celuj w budynek na końcu, by strzałem w głowę zlikwidować obsługę MG42. Okrąż podwórze od prawej, zewnętrznej strony i z tego kierunku prowadź ostrzał. Używaj też granatów. Po chwili wejdź na piętro i sam skorzystaj z CKM-a, by odpierać atak kolejnych grup Niemców.

Co jakiś czas puszczaj karabin, by się uleczyć. Skuteczny ostrzał sprawi, że wróg zacznie się wycofywać. Zejdź na podwórze, a zanim wysadzisz działo, przejdź do stodoły po drugiej stronie, by zebrać trzecią pamiątkę ze stolika. Potem podłóż ładunek pod działo i idź do punktu zbornego, by zakończyć misję.

Reklama

Komentarze

Komentarze zostały zamknięte, ale możesz kontynuować dyskusję pod innymi materiałami lub na Forum!

  • Wczytywanie...