Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Assassin's Creed Origins uwzględnia nowe odkrycie w Piramidzie Cheopsa

Gra wyprzedziła naukę.

W ubiegłym tygodniu w sieci głośno było o wykryciu tajemniczej, pustej przestrzeni w Piramidzie Cheopsa w Gizie. Gracze żartowali, że Assassin's Creed Origins - umieszczone w Egipcie - powinno więc otrzymać łatkę. Okazuje się jednak, że gra uwzględnia już podobne odkrycie.

Na początku należy przypomnieć, że grobowiec faraona Cheopsa zawiera Wielką Galerię o długości niemal 47 metrów, czyli szeroki korytarz prowadzący do Komory królewskiej z sarkofagiem.

W ubiegłym tygodniu twórcy projektu ScanPyramids opisali w magazynie Nature, że nad Wielką Galerią wykryto tajemniczą pustą przestrzeń, znalezioną dzięki badaniu promieniowania kosmicznego przez specjalne urządzenia skanujące.

Assassin's Creed Origins nie musi jednak otrzymać aktualizacji, ponieważ deweloperzy jeszcze podczas prac postanowili zgodzić się opinią pewnego francuskiego architekta. Jean-Pierre Houdin uważa, że Piramida Cheopsa musi posiadać dodatkowe korytarze oraz pomieszczenia, znajdujące się właśnie nad Wielką Galerią.

Najnowsze odkrycie w Piramidzie Cheopsa w Gizie - tajemnicza „pustka” nad Wielką Galerią

„Od dawna wierzyliśmy, że teorie Jean-Pierre Houdina, mówiące o wewnętrznej rampie i królewskim obwodzie z dwoma przedsionkami są najbardziej przekonujące, więc postanowiliśmy uwzględnić je w grze” - wyjaśnia historyk Maxime Durand z Ubisoftu w oświadczeniu dla serwisu Kotaku.

„Stawialiśmy na fakt, że te sekretne pomieszczenia w Wielkiej Piramidzie zostaną odkryte w najbliższej przyszłości, więc chcieliśmy umożliwić graczom odwiedzenie ich już teraz” - dodaje.

Zobacz: Assassin's Creed Origins - Poradnik, Solucja

Jean-Pierre Houdin od lat współpracował z deweloperami gry, służąc jako konsultant. Pomimo ogromnych konstrukcji, wnętrza piramid są raczej mało rozbudowane i dość nudne, więc nie powinno chyba dziwić, że twórcy gry postawili na jak największe ich urozmaicenie.

Wspomniany historyk już w 2007 roku zaproponował alternatywną wizję tego, jak powstała Piramida Cheopsa. Odrzucił założenie, że postawiono na bardzo długą, prostą rampę i twierdził, że konstrukcję wypełniano raczej „od środka”, za pomocą spiralnej rampy.

Już rok później teoria Houdina znalazła dodatkowy argument, ponieważ w jednym z rogów piramidy znaleziono tajemnicze pomieszczenie, mogące służyć za część rampy. Warto dodać, że teraz skanowanie promieniowania kosmicznego ujawniło nie tylko „wielką pustkę”, ale także fragment północnego korytarza, o którym wcześniej nie wiedziano - kolejna część wewnętrznej rampy?

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Assassin's Creed Origins

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze