Eurogamer.pl

Call of Duty: WW2 - Zombie: Ostatnia Rzesza

Jak przejść misję.

Ostatnia Rzesza to nazwa mapy i misji w trybie Zombie Naziści w Call of Duty: WW2. Zgodnie z tradycją ostatnich odsłon cyklu, gracze nie zajmują się tylko walką z umarlakami, ale muszą wykonać określone cele.

Zadanie wcale nie jest proste - głównie dlatego, że wiele elementów, z którymi trzeba wejść w interakcję, włączyć czy przełączyć, nie jest jasno oznaczonych. Nie mamy też pod ręką mapy lokacji.

Dlatego też przygotowaliśmy dokładny opis misji, z wyjaśnieniem każdego zadania, wskazaniem najważniejszych punktów na mapie i zestawem wskazówek na każdą okazję.

Wejście do bunkra i zawory

Misja zaczyna się na małym podwórku. Tutaj pokonacie pierwszą falę zombie, zacznie się też pewnie druga. Celem jest otworzenie furtki prowadzącej na główny plac - co kosztuje 750 Woltów.

Po otworzeniu bramy celem jest znalezienie wejścia do bunkra. To dosyć proste, bo wejście znajduje się na wprost od pierwszej furtki na plac, z której wyszliście. To wielka, stalowa brama, niczym do skarbca.

By jednak w ogóle otworzyć bramę, należy przekręcić trzy zawory. Strzałkami na obrazku poniżej zaznaczamy, jak do nich dotrzeć. Jeden jest zaraz przy placu, po prawej, a drugi w alejce za placem, na lewo od wejścia do bunkra. Dotarcie do trzeciego (strzałka w lewo) wymaga otwarcia dodatkowej bramy i podejścia nieco dalej uliczką.

zombie1

Drogi do zaworów

Gdy wszystkie zawory są odkręcone, należy podejść na środek głównego placu i włączyć urządzenie przy zakrytej dziurze. To spowoduje wybuch ognia i atak płonących zombie. Po ich pokonaniu należy zeskoczyć na dół i pójść korytarzem pod górę, by włączyć maszynę zasilającą wejście do bunkra. Następnie można już otworzyć właz do bunkra.

Kopalnia soli i eskortowanie urządzenia

Wejdźcie do bunkra. W głównej sali na dole trzeba pokręcić korbą i otworzyć - za opłatą - drzwi po obu stronach sali. W obszarze za jednymi i drugimi drzwiami znajdziecie skrzynkę z zasilaniem. Dopiero po włączeniu obydwu, otworzą się trzecie drzwi, prowadzące do kopalni soli.

Idźcie na dół, a traficie do Komnaty Imperatora z wielkim posągiem. Tutaj trzeba aktywować urządzenie pod pomnikiem (badając tkwiący w nim miecz) i je naładować. Jak to zrobić? Zabijając w jego pobliżu zombie. Na tym etapie może być już ciężko, więc dobrze, jeżeli ktoś aktywuje w tym miejscu miotacz ognia. Przyda się.

Kiedy urządzenie - narzędzie transferu Geistkraft - zostanie naładowane, to zostanie podniesione i znajdziecie je w głównej sali bunkra. Wracajcie tam i wciśnijcie czerwony przycisk w centrum dowodzenia (naprzeciwko mapy na ścianie). To rozpocznie misję eskortowania urządzenia. Musicie podążać za Geistkraftem, zabijając zombie w czerwonym okręgu dookoła.

Na końcu drogi musicie poradzić sobie z grupami wrogów i paroma ciężkimi oponentami. Dwóch graczy może tu zużyć najlepsze moce. Potem urządzenie zakończy transfer, więc zabierzcie z dziwnej maszyny przy ścianie pierwszą część działa Tesli. Urządzenie wróci do sali głównej i ponownie będziecie musieli je eskortować do drugiego celu, a po walce i eskorcie zabrać drugą część działa Tesli.

Znowu wracajcie do sali głównej, pokonajcie mini-bossa z miotaczem ognia i zmontujcie działko Tesli - korzystając ze stanowiska naprzeciwko mapy.

Sieć zasilająca i piorunochron

Po stworzeniu broni Tesli musicie włączyć sieć zasilającą - korzystając z przełączników pod mapą. Następnie musicie dopasować odpowiednie kolory przełączników w czterech skrzynkach z bezpiecznikami (kolory zawsze są dobierane losowo). Pierwsza skrzynka jest zaraz obok, po prawej.

Po ustawieniu pierwszego koloru należy działać szybko, bo na ustawienie pozostałych obwodów nie ma za dużo czasu.

  • Biegnij na główny plac i zeskocz do podziemi.
  • Biegnij prosto do katakumb i ustaw kolor w drugiej skrzynce.
  • Biegnij stąd prosto i w prawo, korytarzem na zewnątrz - na końcu korytarza jest trzecia skrzynka.
  • Wybiegnij na zewnątrz, w prawo i obróć się tak, by mieć rzekę po prawej stronie - musisz biec ku mostowi. Ostatnia skrzynka jest na podwórku zrujnowanego pubu.
zombie2

Piorunochron jest na wprost od skrzynki z bezpiecznikami za pubem

Po dobrym ustawieniu ostatniego koloru w skrzynce, aktywuje się kolejny cel - aktywacja i obrona centralnego piorunochronu (a później też znajdujących się obok piorunochronów pobocznych). Znajduje się on za mostem. Dotrzesz tam po prostu biegnąć prosto, omijając ostatnią skrzynkę z bezpiecznikami za pubem.

Tu zadanie jest w teorii proste - przygotujcie się na ciężkie starcie w dosyć ciasnej przestrzeni.

Sterowiec, baterie i obrazy

Po obronie piorunochronu czas na powrót do Komnaty w kopalni. Tam zbadajcie Lewą Rękę Boga - artefakt, który wygląda tak, jak sugeruje nazwa. To sprawi, że nad mapą zacznie latać sterowiec. Waszym zadaniem jest zdobycie trzech baterii - właśnie ze sterowca. Pozyskacie je, strzelając w odsłaniające się co jakiś czas świecące czułe punkty pojazdu.

Celne strzały sprawią, że na ziemię spadnie generator. Musicie do niego podejść i zabić w jego okolicy 30 zombie. Wtedy generator wybuchnie i pojawi się bateria. Trzeba ją przenieść do Komnaty i umieścić ją w prawej ręce. Potem należy powtórzyć cały proces, by zyskać drugą baterię. Tę należy włożyć już do lewej ręki.

Po odczekaniu chwili na powrót sterowca należy zdobyć trzeci generator i baterię, a następnie umieścić ją - naładowaną - w kapsule znajdującej się pomiędzy lewą i prawą ręką. To aktywuje nowy cel związany z głosem boga. Potrzebna będzie do tego głowa Brennera - jednego z mini-bossów, którego pokonaliście z pewnością do tej pory. Poszukajcie jej w lokacji.

Głowę należy wyposażyć i poświecić ją na cztery obrazy, które znajdują się w pubie, w kanałach, na dziedzińcu przy schodach i w ciemnym zakątku kostnicy. Dzięki temu zobaczycie liczby i symbole orła - dobierane są zawsze losowo. Musicie odpowiednio dopasować symbole na urządzeniu w Komnacie, by aktywować ostatni etap misji.

Walka z bossem

By aktywować bossa, wszyscy gracze muszą wziąć własną broń Tesli z głównej sali i w tym samym momencie strzelić w maszynę, nad którą w polu energetycznym lewituje rękojeść miecza. To sprawi, że przeciwnik pojawi się na zewnątrz, a wy zostaniecie do niego przeniesieni.

Żeby nie było zbyt łatwo, bossa nie można po prostu pokonać, strzelając do niego bez przerwy. Trzeba też oddelegować co najmniej jednego gracza, by zajął się zwykłymi zombie, które cały czas będą was atakować.

By pokonać bossa, należy:

  • ponownie strzelać w czułe punkty pojawiającego się sterowca
  • zdobyć i naładować baterię ze sterowca
  • trzykrotnie przenieść baterię do bossa i użyć jej na nim
  • dopiero osłabionego baterią bossa można zranić
zombie3

Baterii najlepiej użyć, gdy boss się pochyla

To wszystko, co należy zrobić. Udane osłabienie bossa trzy razy pozwoli wam go zabić. Pokonanie przeciwnika sprawi, że rozpocznie się ostatnia scenka, podsumowujące wydarzenia z tej misji.

Ostatnia Rzesza to na razie jedyna tego typu misja w nowym Call of Duty. Kolejne będą wprowadzane w płatnych DLC. Poza tym, możemy też rozegrać kooperacyjne wyzwanie polegające na odpieraniu fal wrogów w domku z prologu.

Reklama

Komentarze

Komentarze zostały zamknięte, ale możesz kontynuować dyskusję pod innymi materiałami lub na Forum!

  • Wczytywanie...