Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

EA zamyka Visceral Games, grę akcji Star Wars dokończą inne studia

Po sporych zmianach w projekcie.

Electronic Arts poinformowało, że zamyka studio Visceral Games. Powstającą w firmie przygodową grę akcji w uniwersum Star Wars dokończą inne studia.

Wygląda też na to, że produkcja - nadzorowana dotychczas przez Amy Hennig, byłą dyrektor kreatywną serii Uncharted - w znacznym stopniu zmieni założenia, a być może nawet gatunek.

Tyle zostało z pierwotnej wizji projektu. Losy prawie jak Star Wars 1313.

„W obecnej formie gra zapowiadała się na narracyjną, liniową przygodę. Podczas prac testowaliśmy koncept z graczami, wsłuchując się w to, jak chcą się bawić, blisko śledząc też fundamentalne zmiany na rynku” - czytamy w komunikacie.

„Stało się jasne, że w celu dostarczenia wrażeń, do których gracze będą chcieli wracać przez długi czas, musimy zmienić projekt. Zachowamy piękną oprawę oraz autentyczność uniwersum Star Wars i skupimy się na realizacji opowieści rodem z Gwiezdnych Wojen”.

„Co najważniejsze, zmieniamy grę w projekt oferujący szersze wrażenia, większą różnorodność, opierając się na możliwościach silnika Frostbite i przeprojektowując główne elementy tytułu, by zaoferować rozbudowaną głębię oraz skalę” - dodaje EA.

Nie jest obecnie jasne, co dokładnie takie podejście oznacza, lecz można chyba spodziewać się, że podyktowane testami fokusowymi projektowanie nie przełoży się na filmową grę akcji w stylu Uncharted. Nawet jeśli wydaje się, że gracze czekali właśnie na taką przygodę.

Zmiany w projekcie oznaczają także, że prace przejmie EA Worldwide Studios (zbiór wszystkich wewnętrznych oddziałów Electronic Arts), pod kierownictwem EA Vancouver, które i tak zajmowało się tytułem.

Cover image for YouTube videoDead Space 3 Launch Trailer - Take Down the Terror

Co więcej, studio Visceral Games zostaje zamknięte. Zasłużona firma powstała w 1998 roku, lecz wsławiła się później, za sprawą trylogii Dead Space. Ostatnio wyprodukowała Battlefield Hardline, a wcześniej także Dante's Inferno, Army of Two: The Devil's Cartel czy dwie odsłony The Godfather.

Idąc dalej, na przeprojektowany tytuł Star Wars poczekamy dłużej. EA zakłada, że projekt nie zdąży na rok fiskalny 2019, czyli ukaże się najwcześniej w październiku 2019 r.

Nie jest obecnie jasne, czy Amy Hennig pozostanie w EA.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze