Eurogamer.pl

Śródziemie: Cień Wojny - znajdźki i sekrety: mapa Gorgoroth

Gondorskie artefakty, haediry, drzwi ithildinu i wspomnienia Szeloby na mapie Gorgoroth.

Piąta i ostatnia lokacja w grze Śródziemie: Cień Wojny to kolejna okazja do poznania kilku tajemnic. Wśród sekretów i znajdziek znajdziemy artefakty, wspomnienia, a także ithildiny, które posłużą później do otwarcia specjalnych drzwi ithildinu, przy których uzupełnimy brakujące słowa części poematu.

Poniżej przedstawiamy pełną mapę krainy Gorgoroth, czyli ostatniej dużej lokacji w grze. Miejsce charakteryzuje się wieloma przepaściami z lawą, licznymi osadami i umocnieniami oraz miejscami, dzięki którym w łatwy sposób można zaskoczyć nie spodziewających się nic kapitanów. Tych jednak nie zaznaczyliśmy na mapie, gdyż cały czas zmieniają swoje położenia.

Mapa Gorgoroth - haediry, artefakty, drzwi ithildinu, wspomnienia Szeloby

Rozpoczynamy eksplorację od wspięcia się na trzy haediry, czyli wieże różnego rodzaju, z których możemy przeskanować całą okolicę w poszukiwaniu kolejnych sekretów - zmniejszaj okrąg tak, aż stanie się bardzo mały i zamieni się w ikonę przycisku interakcji. Dzięki temu zauważysz miejsca ze znajdźkami dużo szybciej.

076

Śródziemie: Cień Wojny - mapa Gorgoroth

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Poszukiwania warto rozpocząć od Gondorskich artefaktów. Znajdują się w bezpiecznych miejscach o łatwej dostępności. Zebranie wszystkich - w przypadku tej mapy jest ich dziewięć - spowoduje odblokowanie ulepszenia umiejętności.

Dodanie do kolekcji sześciu ithildinów odbywa się nieco inaczej. W wyznaczonym miejscu musisz przejść do świata upiorów (zrobisz to za pomocą przycisku L1/LB) i wykonać interakcję w oznaczonym miejscu. Zauważysz wtedy rozmazany znak, który wyostrzysz za pomocą analogów na padzie.

Po zebraniu wszystkich słów, udajemy się do drzwi ithildinu. Tam uzupełnimy słowa brakujące w poemacie. Prawidłowe rozwiązanie zagadki i uzupełnienie wiersza ithildin w lokacji Gorgoroth wygląda następująco:

Podchodzą CICHO, by zaatakować z furią
Lecz nasz SZANIEC jest tarczą przed ich gniewem.
Nasze twarde, ręcznie kute ZBROJE są odporne
Na plany snute przez MOCE ciemności
Nieważne, jak NIKCZEMNE i plugawe.
Tych, co atakują Świetlistego Władcę, czeka UPADEK.

Po zebraniu nagrody, którą będzie legendarny przedmiot o specjalnych właściwościach do zbroi lub jakaś część oręża, warto zająć się także wspomnieniami Szeloby. Po ich odnalezieniu i aktywacji musisz tak obracać kawałkami szkła, aby powstał z nich obraz.

W międzyczasie, gdy odkrywać będziesz wszystkie opisane wyżej znajdźki, możesz i powinieneś też zająć się pomnikami, których zniszczenie udostępni ci nowe klejnoty. Można i trzeba je wykorzystywać do ulepszania przedmiotów zgodnie z naszą strategią i stylem gry. Uzyskanie wszystkich sekretów na tej mapie nie powinno ci zająć więcej, niż godzinę i kilka minut.

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...