Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Śródziemie: Cień Wojny - znajdźki i sekrety: mapa Seregost

Gondorskie artefakty, haediry, drzwi ithildinu i wspomnienia Szeloby na mapie Seregost.

¬Gra Śródziemie: Cień Wojny skrywa wiele tajemnic. Wśród sekretów i znajdziek znajdziemy artefakty, wspomnienia, a także ithildiny, które posłużą później do otwarcia specjalnych drzwi ithildinu, przy których uzupełnimy brakujące słowa części poematu.

Poniżej przedstawiamy pełną mapę krainy Seregost, czyli drugiej dużej lokacji w grze. Cechami charakterystycznymi tego miejsca są rozległe kopalnie, w których również znajduje się kilka sekretów i znajdziek (do jednej z nich wespniesz się po wielkiej, lodowej ścianie) oraz całkiem spore osady, w których łatwo przygotować zasadzki na kapitanów. Nie zaznaczaliśmy ich na mapie, gdyż cały czas zmieniają swoje położenia.


Mapa Seregost - haediry, artefakty, drzwi ithildinu, wspomnienia Szeloby

Jak zawsze na początku eksploracji nowego regionu, tak i tym razem warto wspiąć się na trzy haediry, czyli wieże różnego typu, z których przeskanujemy trzy części mapy w poszukiwaniu kolejnych sekretów - po zmniejszającym się okręgu poznasz, gdzie umiejscowiony jest dany rodzaj sekretu, umieszczając tym samym stosowną ikonę na mapie.

Śródziemie: Cień Wojny - mapa Seregost

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Zacznij poszukiwania od Gondorskich artefaktów. Znajdują się w bezpiecznych miejscach o łatwej dostępności. Zebranie dwunastu (jeden otrzymasz po ukończeniu dedykowanej misji) spowoduje odblokowanie dodatkowej umiejętności. Pamiętaj, że artefakty umieszczone w górnej części mapy, w wielkiej fortecy, są również dostępne od samego początku.


Jak otworzyć drzwi ithildinu?

Zdobycie sześciu ithildinów ma miejsce nieco inaczej. W wyznaczonym ikoną fragmencie mapy musisz przejść do świata upiorów (naciśnij po prostu L1/LB) i wykonać interakcję w oznaczonym miejscu. Rozmazany znak, który zauważysz, wyostrzysz kręcąc odpowiednio analogi na padzie.

Po zebraniu sześciu słów, udajemy się do drzwi ithildinu. W tym przypadku znajdują się w górnej części mapy, w środku jaskini, nazywanej kurhanem. Tam musimy rozwiązać zagadkę, która polega na dopasowaniu zebranych wcześniej słów do zatartej inskrypcji. Prawidłowe rozwiązanie wiersza w Seregost to:

PIĘKNY Mordor, nocy całunem okryty
Żmijowe GNIAZDO smutku i waśni
ZATRUTY groźną zdradą i zarazą
UWIĘZIONY w lodowatym uścisku trupich dłoni.
Lecz oto Świetlisty Władca nadciąga niczym POŻOGA
Paląc jedynie PODŁOŚĆ, by wszystko inne mogło trwać.

Po zebraniu nagrody, którą będzie legendarny przedmiot o specjalnych właściwościach do zbroi, warto zająć się także wspomnieniami Szeloby. Po ich odnalezieniu i aktywacji musisz tak obracać kawałkami szkła, aby powstał z nich obraz.



Na samym końcu lub w trakcie odnajdywania innych sekretów, możesz też zająć się pomnikami, których zniszczenie udostępni ci nowe klejnoty. Te zaś można i trzeba wykorzystywać do ulepszania przedmiotów zgodnie z naszą strategią i stylem gry. Uzyskanie wszystkich sekretów na tej mapie nie powinno ci zająć więcej, niż godzinę i kilkanaście minut.

Read this next