Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Okami HD trafi na PC, PS4 i Xbox One - już oficjalnie

Aktualizacja: premiera 12 grudnia.

Aktualizacja: Przedstawiciele firmy Capcom potwierdzili, że Okami HD ukaże się w Europie już 12 grudnia na konsolach i PC. Ujawniono także oficjalną cenę, która wynosi 20 dolarów.

W przeliczeniu otrzymamy zapewne cenę na poziomie 20 euro, co oznacza ok. 85 zł.

Okami HD zadziała maksymalnie w rozdzielczości 4K na PC, PS4 Pro lub Xbox One X. Twórcy przygotują też opcję aktywowania oryginalnego formatu obrazu 4:3. Powrócą też mini-gry na ekranach ładowania.

Zobacz na YouTube

*

Oryginalna wiadomość: Po kilku „przeciekach” i nieoficjalnych doniesieniach, Capcom potwierdził oficjalnie, że odświeżona wersja przygodowej gry akcji Okami z 2006 roku trafi także na PC, PS4 i Xbox One.

Informacje podano w najnowszym numerze magazynu Famitsu, więc nie znamy jeszcze detali na temat dostępności gry w Europie.

Piesek!

Premiera w Japonii odbędzie się 13 grudnia na PC oraz 21 grudnia na PS4 i Xbox One. W przypadku konsoli Sony w tym kraju planowana jest także wersja pudełkowa (dzięki, Gematsu).

Okami HD - o tym remasterze mowa - ukazało się już w 2012 roku na PS3, lecz teraz deweloperzy z Clover Studio szykują także wsparcie dla rozdzielczości 4K oraz powrót mini-gier podczas ekranów ładowania, usuniętych na Wii i PlayStation 3.

Mamy do czynienia z przygodową grą akcji, w której twórcy czerpali inspiracje z popularnego cyklu The Legend of Zelda. Dlatego też jednym z kluczowych elementów zabawy jest eksploracja.

Są też zagadki środowiskowe oraz walka. Bohaterką jest Amaterasu, czyli japońska bogini słońca w formie wilczycy. Podczas potyczek używamy między innymi mocy ognia i wiatru.

Zobacz na YouTube

Jednym z elementów wyróżniających Okami jest oprawa graficzna, wzorowana na klasycznym stylu malarstwa japońskiego Suiboku-ga, z wyraźnymi, czarnymi konturami obiektów i postaci.

Głównym projektantem gry był Hideki Kamiya, który w 2006 roku założył z trójką współpracowników studio PlatinumGames. Trzy lata później ukazała się pierwsza Bayonetta.

Read this next