Skip to main content

Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - rozdział 5: Wielka bitwa; wodospady i eksploracja

Przemierzamy krainę wielkich wodospadów.

Po nieco skomplikowanym przedzieraniu się przez zagadki trzech fortec, odblokowaliśmy dalsze przejście, które jednak posiada własne problemy. Zaraz po rozpoczęciu piątego rozdziału zmierzamy za Nadine w dół ścieżki, po swojej lewej stronie mając ogromny wodospad. W pewnym momencie to my obejmujemy prowadzenie.

Po przejściu niewielkimi schodkami skręcamy w lewo i zeskakujemy na pozostałości schodów. Następnie zeskakujemy za naszą towarzyszką w inne miejsce, gdzie obok wodospadu zaczepiamy o drzewo linę. Rozbujaj się tak, aby sięgnąć półek na skale z lewej strony, skąd będziesz kontynuował przez całkiem spory otwór w skale.

Zaraz po wyjściu z dziury skręcamy ostro w prawo, gdzie zauważamy kolejne wystające półki skalne, po których można się wspinać. Musisz tam użyć sprzętu wspinaczkowego na porowatych częściach ściany.

Czekan przyda się tutaj już na początku wspinaczki.

Po dotarciu nieco wyżej obracamy się w prawo i przeskakujemy na znajdującą się tam skałę, w ostatniej chwili naciskając kwadrat na padzie, aby wbić czekan w ścianę. Następnie skręcamy w prawo i przyczepiamy linę do wielkiego drzewa, po czym przeskakujemy na wielką dłoń posągu wydrążonego w skale.

Czasami wystarczy się dobrze rozejrzeć, aby znaleźć właściwą drogę.

Wspinamy się na wierzch dłoni, skąd przeskakujemy na środkową część posągu, tak jak na powyższym obrazku. Przechodzimy na drugą stronę, gdzie niestety fragment półki urywa się i spadamy niżej. Kontynuujemy w lewo, a na końcu ścieżki obracamy się i przeskakujemy na porośnięty mchem konar.

Stamtąd na niewielki kamień zawieszony bezpośrednio nad przepaścią - jest to najmniejszy palec drugiej dłoni wielkiego posągu. Przechodzimy na jego drugą stronę i wspinamy się. W ostatniej fazie wspinaczki pomaga nam Nadine. Wskakujemy na podwyższenie i obracamy się w kierunku wodospadu.

Spójrz lekko do góry, aby zauważyć miejsce, gdzie można przyczepić linę. Rozpocznij bujanie się wzdłuż wodospadu, gdzie po drugiej stronie przepaści zauważysz kolejny konar z liną. W ostatniej chwili musisz odczepić się od liny i szybko przyczepić kolejną, dzięki czemu będziesz mógł przeskoczyć na dużą półkę skalną nieco niżej.

Nie istnieje alternatywna ścieżka przejścia dalej.

Przyczepiamy się do kolejnej dłoni, wchodzimy na jej wierzch (1) i używamy liny, przyczepiając ją do widocznego nieco dalej konara (2). Bujamy się na kamienny fragment (3) zawieszony nad przepaścią. Wchodzimy na samą górę po zabarwionych na biało fragmentach, lecz w pewnym momencie znowu trafiamy na słabszy fragment.

Z pomocą przychodzi oczywiście Nadine, ratując nas przed runięciem w przepaść. Po wdrapaniu się na samą górę podziwiamy widoki w ramach przerywnika filmowego, po czym zmierzamy krawędzią w lewo i używamy liny na konarze przed nami. Ponownie będziesz musiał zaryzykować odczepienie liny w ostatnim momencie, aby przyczepić się do kolejnej gałęzi.

Ta początkowo będzie niewidoczna, gdyż znajduje się po drugiej stronie wielkiego posągu wydrążonego w skale. Musisz zatem bujać się pod odpowiednim kątem, aby móc zobaczyć dalszą ścieżkę. Gdy zaczniesz się więc rozpędzać, od razu steruj postacią w lewą stronę i spoglądaj nieco do góry. Gdy zauważysz kolejny konar, puść linę i szybko rzuć kolejną.

Puść krawędź, aby skorzystać z wejścia w skale.

Stamtąd przyczepiamy się do kolejnej półki i kontynuujemy wspinaczkę po skale z lewej strony. W końcu docieramy niemal na samą górę, gdzie odnajdujemy wejście w skale. Gdy puścisz krawędzi znajdując się bezpośrednio na nim, runiesz w dół - nie ma innego rozwiązania. Przechodzimy jedynym możliwym korytarzem, a na jego końcu używamy linę i opuszczamy się na dół, przytrzymując L1 i analog w dół.

Proces wydaje się być nieco karkołomny, lecz to jednak tylko złudzenie.

Odczepiamy linę, zeskakując tym samym na czerwone kwiaty. Jeśli zrobisz to ze zbyt dużej wysokości, na pewno zginiesz. Obróć się i spójrz w przepaść - zauważysz tam konar gotowy do przypięcia liny. Opuszczamy się na niej maksymalnie do dołu, lądując na niewielkiej platformie (4) i przeskakując na kolejną (5) przed nami.

Teraz, znajdując się na najniższym poziomie wielkiej jaskini, musimy zejść schodami (6) do wody. Nie trać jednak czasu na szukanie głębszego miejsca do zanurkowania. Naszym celem jest dziura w ścianie (7) widoczna na poniższym obrazku.

Dziura stanowi przejście do kolejnej komnaty.

Przeciskamy się ciasnymi korytarzami, na których końcu znajdziemy się w kolejnej komnacie. Podbiegamy do wielkich drzwi z pięcioramiennym symbolem i wykonujemy interakcję. Co ciekawe, tym razem nie jest wymagane rozwiązanie żadnej zagadki - wrota otworzą się samoistnie. W komnacie z płomieniem spójrz w prawo, gdzie zauważysz otwór w ścianie. Wdrap się tam, a następnie przejdź pomiędzy dwoma płomieniami.

Wejdź po schodach i podejdź do szczeliny, wykonując interakcję na szkielecie w hełmie. Przeciśnij się przez szczelinę, na której końcu pozbądź się kolejnej przeszkody. Po znalezieniu się w kolejnej komnacie idź przed siebie i skręć w prawo, docierając tym samym do następnej, wielkiej komnaty. Użyj znajdującej się tam dźwigni, aby aktywować mechanizm służący do otwierania drzwi.

Teraz czeka cię dość skomplikowana zagadka z cieniami. Opis jej rozwiązania znajdziesz na kolejnej stronie naszej publikacji, a link do niej akapit wyżej.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!