Skip to main content

Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - rozdział 3: Powrót do korzeni

Kierujemy samochodem i po raz pierwszy używamy broni palnej.

Tempo drugiego rozdziału było na tyle szybkie, że przez krótką chwilę czeka nas chwila wytchnienia. Opis ucieczki przed ludźmi Asava znajdziesz na tej stronie - Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - rozdział 2: Infiltracja. Po przeniesieniu do innej lokacji i odzyskaniu kontroli nad główną bohaterką, naciśnij krzyżak na padzie w dół, aby spojrzeć na samochód.

Musimy się do niego dostać, a w tym celu cofamy się i podążamy trawiastą ścieżką w dół. Przyczepiamy się do krawędzi skały i przeskakujemy w kierunku owalonego wielkiego drzewa. To, niestety, zalicza szybką podróż w dół, a więc musimy znaleźć alternatywną ścieżkę do naszego samochodu.

Spoglądamy więc w prawo, w kierunku ciemno-brązowych bruzd w skale, którymi ześlizgujemy się nieco niżej. Następnie spoglądamy do góry i w lewo, gdzie za pomocą przycisku L1 rzucamy linę w kierunku drzewa (1) widocznego na poniższym obrazku.

Jest to rodzaj samouczka, gdzie nauczysz się korzystać z liny.

Trzymając wspomniany przycisk ruszamy przed siebie i wspinamy się po linie na górę. Gdy jesteśmy na pionowej ścianie, zaczynamy naprzemiennie trzymać lewy analog w prawo i w lewo, kierując przy tym kamerę w lewą stronę. Gdy biegając po ścianie znajdziesz się już blisko krawędzi (2), wskocz tam.

Przyczepiamy się do kolejnych krawędzi i kontynuujemy jedyną możliwą ścieżką. Po chwili wspinamy się na górę, gdzie czeka na nas Nadine. Wchodzimy za kierownicę samochodu. Za pomocą R2 przyspieszamy, a hamujemy przy użyciu L2. Jedziemy przed siebie w górę rzeki, którą możemy potraktować jako naszą drogą. W pewnym momencie ścieżka się kończy.

Za chwilę po raz pierwszy w Uncharted: Zaginione Dziedzictwo sięgniesz po broń palną.

Skręcamy więc w prawo, pozostawiając stado flamingów z lewej. Wjeżdżamy do zbiornika wodnego i przejeżdżamy przez wodospad po lewej stronie. Wyjeżdżamy po drugiej stronie jaskini i trzymamy się lekko lewej strony. Po dotarciu do Holsajskich ruin widocznych na powyższym obrazku wysiadamy z auta.

Podchodzimy do zielonych podwójnych wrót. Po przerywniku filmowym podchodzimy do frontu auta, gdzie za pomocą trójkąta na padzie chwytamy wyciągarkę. Podchodzimy z końcem liny do wrót i przymocowujemy do nich. Zanim jednak wrócisz do samochodu okaże się, że jest to zasadzka. Po automatycznym ukryciu za murkiem po raz pierwszy sięgniesz po broń.

Chociaż przeciwnicy są uzbrojeni, nie będą stanowić szczególnie dużego zagrożenia, o ile pozostaniesz za przeszkodą i stamtąd będziesz prowadzić ostrzał.

Uporaj się z nadciągającymi przeciwnikami - celuj bronią za pomocą L2 i oddawaj strzały naciskając R2. Do przeładowania pistoletu służy trójkąt. Po zlikwidowaniu zagrożenia wróć do auta i wskocz za kierownicę. Rozpocznij jazdę do tyłu. Samochód będzie się ślizgał, ale w pewnym momencie brama się podda.

Przejedź przez nią i ruszaj w górę rzeki, pozostawiając wodospady po prawej stronie. Następnie przejedziesz przez zarośnięty most i wjedziesz do jaskini z nietoperzami. Po wyjechaniu z niej skręć od razu w prawo i z rozpędu wjedź po błotnistym spadzie. Stamtąd kieruj się w lewo i w górę, jadąc po zalanych śladach.

Uruchomi się przerywnik, w którym okaże się, że w okolicy kręci się sporo przeciwników. Proponujemy rozwiązanie siłowe, więc ruszaj przed siebie i rozjedź pierwszych wrogów widocznych na poniższym obrazku.

Nie wszystkich przeciwników pozbędziesz się w ten sposób, ale na pewno przerzedzisz ich zastępy.

Następnie wykonaj szybki obrót i wjedź za najbliższą skałę, aby uchronić się tym samym przed ostrzałem przeciwników. Wysiądź z samochodu i używaj przycisku kółka na padzie, aby uciekać przed celownikiem laserowym snajpera. Powoli przeciskaj się w stronę budowli, likwidując po drodze nieprzyjaciół i korzystając z osłon.

Snajperów najłatwiej namierzysz obserwując wiązki ich laserowych celowników.

Możesz, a nawet powinieneś, zabrać karabin porzucony przez któregoś z pokonanych przeciwników. Teraz, wychylając się zza osłon, prowadź ostrzał w kierunku pozostałych, zwłaszcza snajperów. Po zlikwidowaniu zagrożenia wdrapujemy się na główną bramę. Na samej górze znajduje się mechanizm otwierający ją.

Korzystamy z niego, naciskając szybko wskazany przycisk, podczas gdy Nadine przeprowadza nasz samochód dalej. Wchodzimy do środka, wskakujemy na znajdujące się przed nami ozdobne płytki i schodzimy na dół, wskakując tym samym do samochodu. Ruszamy przed siebie, kończąc tym samym trzeci rozdział.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!