Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Steam kończy z automatycznym generowaniem kluczy dla twórców

Walka z szarą strefą.

Interesująca zmiana podejścia po stronie Valve: firma nie będzie już automatycznie generowała kluczy do gier na Steam, gdy tylko twórcy danej produkcji o to poproszą.

Wydaje się, że blokowanie dostępu do kluczy do własnej gry jest dość kontrowersyjne, jednak właściciele popularnej platformy dystrybucji cyfrowej mają mocne argumenty.

Wypowiedź Jenkinsa na zamkniętym forum

„Jeśli odrzucamy prośby o normalną liczbę kluczy, dzieje się tak dlatego, że sprzedaż danej gry na Steamie nie odzwierciedla tego, o ile kodów aktywacyjnych jesteśmy proszeni” - napisał przedstawiciel Valve na zamkniętym forum dyskusyjnym dla deweloperów (dzięki, SteamSpy).

„W takim przypadku prosicie o więcej kluczy zapewne dlatego, że oferujcie gdzie indziej opcję zakupu tańszą niż na Steamie, ale to my ponosimy koszty. W pewnym momencie zdecydujemy więc, że generowana przez was wartość nie jest warta naszych kosztów” - wyjaśnia Sean Jenkin, zwracając się bezpośrednio do twórców.

Trudno nie doszukiwać się tutaj kolejnego kroku w walce z „szarą strefą” sprzedaży kluczy do gier, w serwisach typu G2A - twórcy proszą Valve o klucze na Steam, które sami sprzedają następnie w innych sklepach.

Kupiony tytuł nadal aktywowany jest na Steamie i choć Valve nie zarabia na sprzedaży, to musi obsługiwać grę, przesyłać pliki czy przechowywać zapisy na serwerach rozproszonych. Koszty - około 0,2 centa za gigabajt treści - wydają się być minimalne, ale mowa przecież o ogromnej skali działalności.

Koniec z darmowymi kluczami

„Dla przykładu: powiedzmy, że sprzedałeś kilka tysięcy egzemplarzy gry na Steamie, ale poprosiłeś o lub aktywowałeś 500 tys. kluczy. W takim przypadku dokładniej przyjrzymy się twoim tytułom, wynikom sprzedaży, kosztom i tak dalej” - tłumaczy Jenkins.

„Nie ma nic złego w sprzedawaniu kluczy na Steam w innych sklepach czy też w organizowaniu promocji oraz akcji typu bundle i zamierzamy nadal generować darmowe klucze do takich działań. Ale negatywne wpływanie na użytkowników poprzez manipulowanie naszym sklepem jest już mniej w porządku” - dodaje Valve w oświadczeniu dla serwisu Gamasutra.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze