Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

PlayerUnknown's Battlegrounds - konfiguracja sterowania na przykładzie myszek SteelSeries

Co zrobić, by stworzyć przewagę na polu walki w PlayerUnknown's Battlegrounds, dzięki myszkom SteelSeries.

Sterowanie postacią w PlayerUnknown's Battlegrounds można dowolnie konfigurować. W zależności od posiadanej myszki, warto wykorzystać znajdujące się na niej dodatkowe przyciski i przypisać im konkretne funkcje. W naszym poradniku przedstawiamy konfigurację na przykładzie myszek SteelSeries, które zostały nam udostępnione do testów.

Myszki SteelSeries - zarówno model Rival 500, jak i całkowicie nowe Sensei 310 i Rival 310 - z pewnością mogą pomóc osiągnąć lepsze rezultaty w grach multiplayer, takich jak PlayerUnknown's Battlegrounds. Wykorzystując aplikację SteelSeries Engine 3 oraz poświęcając trochę czasu na przypisanie specjalnych funkcji do przycisków myszki, można zwiększyć przewagę nad przeciwnikiem.


SteelSeries RIVAL 500

Myszka RIVAL 500 marki SteelSeries daje ogromne możliwości pod względem wykorzystania i zaprogramowania aż 14 przycisków. Do tego warto dodać pełną swobodę w przypisaniu specjalnych funkcji i makr, które sprzęt oferuje. Wszystko to stwarza niebywałą możliwość przeniesienia najważniejszych klawiszy oraz funkcji - które są domyślnie przypisane do klawiatury - do myszki RIVAL 500.

Propozycja przypisania przycisków myszki RIVAL 500 w grze PlayerUnknown's Battlegrounds.
  • Przeładowanie (R) - dzięki przypisaniu funkcji odpowiedzialnej za przeładowania broni obok prawego przycisku myszki, zawsze będziesz miał pod ręką tą jakże kluczową funkcję.
  • Potrójny strzał - masz możliwość zaprogramowania opcji wielokrotnego strzału (od ciebie zależy z ilu strzałów ma się składać seria). Możesz wykorzystać ten fakt w broniach, w których nie można przestawić trybu ognia na serię. Optymalnym rozwiązaniem jest ustawienie potrójnego strzału z interwałem czasowych ustawionym w zakresie 500-700 ms.
  • Granat (5) - broń miotana nie jest wykorzystywana tak często jak broń główna, ale w kluczowych momentach jej użycie może uratować ci życia lub oddalić zagrożenie. Dlatego mile widziana jest dostępność przycisku - odpowiedzialnego za wyciągnięcie granatu - blisko palca wskazującego.
  • Mapa (M) - kiedy będziesz przemierzać lasy albo łąki, lub będziesz poszukiwać schronienia czy pobliskiego budynku do złupienia, często zmuszony będziesz do wywoływania ekranu mapy podczas rozgrywki. Dlatego ważne jest, żeby ta funkcja była pod ręką. Idealnym przyciskiem do tego będzie wciskane kółko (scroll) myszki.
  • Broń główna (1), broń specjalna (2) - kółko myszki oprócz standardowego przekręcenia - które służy do wyboru następnej i poprzedniej borni - może posłużyć do szybkiego wyboru broni głównej (1) i broni specjalnej (2) poprzez kliknięcie prawej i lewej strony kółka myszki. Ustawiając w ten sposób scroll myszki, będziesz mógł w szybki sposób przełączać się między dwoma najważniejszymi broniami w grze, na przykład: między karabinem szturmowym (1) a karabinem snajperskim lub strzelbą (2).
  • Zmiana CPI - ustawiając wcześniej dwa poziomy czułości myszki, można za jednym kliknięciem przełączyć pomiędzy tymi czułościami. Przyda się to szczególnie - jeśli drugą czułość ustawiłeś na niższym poziomie niż pierwszą - w sytuacjach kiedy będziemy używać broni snajperskiej wymagającej większej precyzji.
  • Bieg (Shift) - aby biec, należy trzymać wciśnięty klawisz Shift. Możliwe jest jednak zaprogramowanie przycisku myszki w taki sposób, by możliwy był bieg po jednorazowym naciśnięciu przycisku myszki. Dzięki temu uwalniamy palce od zbytecznego trzymania przez długi czas klawiszy.
  • Skradanie (Ctrl) - działa podobnie jak bieg, i w ten sam sposób można zaprogramować klawisz odpowiedzialny za skradanie.
  • Leżenie (Z) - ze względu na to, że klawisz odpowiedzialny za leżenie umiejscowiony jest w mało komfortowym miejscu - zwłaszcza w grach wymagających nieustannego posługiwania się klawiszami: W, S, A, D - można sobie pomóc, poprzez przypisanie go do dodatkowego przycisku na myszce.
  • Tryb ognia (B) - przypisując klawisz odpowiedzialny za zmianę trybu ognia do przycisku na myszce, możliwe jest szybkie wybranie trybu, który wymaga aktualnie dana sytuacja na polu walki.
  • Kamer (V) - tak jak w przypadku zmiany trybu ognia, przycisk zmiany kamery blisko kciuka ma swojej uzasadnienie.
  • Czat (Ctrl + T lub T) - grając ze znajomymi często będziesz używać czatu głosowego, dlatego warto mieć tę funkcję pod ręką. Uruchomienie czatu za pomocą przycisku myszki można zaprogramować w dwojaki sposób. Pierwszy: ustawiając makro składające się z klawiszy Ctrl + T, dzięki czemu po kliknięciu włączysz lub wyłączysz opcję czatu. Drugi: przypisując klawisz T do przycisku myszki; po jego przytrzymaniu uruchomisz funkcję czatu. Ze względu na komfort użytkowania zalecany jest pierwszy sposób.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby niektóre przyciski zaprogramować inaczej - przypisując im inne funkcje. Na przykład w miejsce przycisków: chatu, zmiany kamery i trybu ognia można przypisać przedmioty odpowiedzialne za leczenie, czyli: bandaż, zestaw pierwszej pomocy i apteczka.

Jeżeli dwa boczne, dolne przyciski myszki przeszkadzają ci w użytkowaniu, gdyż często i przez przypadek wciskasz je mimo woli, to możesz je zablokować. Służy do tego suwak umieszczony pod myszką.



SteelSeries SENSEI 310 i RIVAL 310

Sensei 310 oraz Rival 310 to najnowsze produkty od SteelSeries. Analogicznie do opisywanego poprzednika, także tutaj możemy skorzystać z funkcji przypisania konkretnych zachowań do przycisków.

Propozycja przypisania przycisków myszek SENSEI 310 i RIVAL 310 w grze PlayerUnknown's Battlegrounds.

Sensei 310 oferuje bardzo dużo możliwości konfiguracji, pomimo niepozornego wyglądu. Kluczowe mogą okazać się zwłaszcza szybkie przełączenie w tryb skradania, bieg lub leżenie. Z kolei Rival 310 jest myszką nieco prostszą, jednak wciąż warto w jej przypadku przypisać dodatkowe funkcje do dostępnych przycisków.

Myszka SENSEI 310 pomimo, że ma mniej przycisków niż model RIVAL 500, to nadal może poszczycić się wieloma możliwościami dostosowania funkcji do swoich preferencji. Sześć dodatkowych przycisków pozwala je w pełni wykorzystać podczas gry w PUBG.

Przede wszystkim warto przypisać przyciski, do których dostęp z poziomu klawiatury jest utrudniony, a klawisze są znacznie oddalone od ręki, którą trzyma się na klawiszach odpowiedzialnych za poruszenie się (W, S, A, D). Dlatego też mapę (M), podobnie jak w modelu RIVAL 500 zaprogramować można pod przyciskiem mieszczącym się na scrollu myszki.

Dwa boczne przyciski umieszczone po prawej stronie wykorzystać można do przypisania klawisza odpowiedzialnego za pozycję leżącą (Z) oraz za czat głosowy (Ctrl + T lub T). Natomiast kolejne dwa boczne przyciski (lewa strona myszki) można zaprogramować tak, aby po ich naciśnięciu, bieg i skradanie zostały uruchomione bez konieczności trzymania klawiszy: Shift i Ctr.

Model Sensei 310 również posiada przycisk, położony poniżej scrolla myszki, który można wykorzystać do zmiany CPI podczas rozgrywki.


RIVAL 310 posiada cztery dodatkowe, programowalne przyciski: dwa boczne, scroll myszki oraz przycisk odpowiedzialny za zmianę CPI. Scroll myszki można wykorzystać do wyświetlenia ekranu mapy (M), a boczne przyciski można zaprogramować tj. w modelu RIVAL 500 i SENSEI 310 - czyli po ich jednorazowym naciśnięciu, postać zacznie biec lub skradać się bez konieczności ciągłego trzymania klawiszy odpowiedzialnych za te funkcje.


Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w inny sposób przypisać klawisze i funkcje dostępne z poziomu klawiatury do przycisków na myszce. Na przykład, jeżeli nie będzie używana funkcja zmiany CPI w locie, można zastąpić tę funkcję inną, bardziej przydatną. Możliwości myszek i oprogramowania SteelSeries są ogromne, i to od gracza zależy w jaki sposób je wykorzysta.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Playerunknown's Battlegrounds

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Editor

Marcin jest koordynatorem działu poradników.

Komentarze