Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Stardew Valley - mapa ważnych miejsc

Poznaj poszczególne miejsca w mieście i poza nim.

W Stardew Valley znajdziesz wiele interesujących miejsc oraz postaci, związanych z licznymi czynnościami. Początkowo ich ilość może nieco przytłaczać, ale wraz z postępami w rozgrywce zaczyna się zapamiętywać poszczególne punkty. Należy przy tym pamiętać, że część miejsc nie jest dostępna od początku zabawy i aby do nich dotrzeć trzeba spełnić odpowiednie warunki.

Poniżej prezentujemy mapę z najważniejszymi miejscami i postaciami, które spotkamy podczas zabawy. Dzięki temu szybko dowiesz się, gdzie warto udać się w pierwszej kolejności oraz kogo tam spotkasz albo co możesz w danym miejscu odnaleźć.

Ważne miejsca w Stardew Valley - kolor zielony oznacza 10 pierwszych miejsc, a czerwony kolejne.
  1. Farma - miejsce rozpoczęcia i dom głównego bohatera.
  2. Pierre's General Store (Sklep Pierra) - sklep, w którym można kupić nasiona, składniki kuchenne oraz powiększyć plecak. Oprócz Pierra spotkasz tam Caroline i Abigail. W tym samym budynku znajduje się Harvey's Clinic (klinika Harveya). Możesz tu nabywać produkty uzupełniające zdrowie i energię. Ponadto na ścianie budynku jest tablica z zadaniami oraz kalendarzem wydarzeń w mieście.
  3. Fish Shop (Sklep rybny) - mieszka tu Willy, który na wczesnym etapie gry podaruje ci wędkę (bamboo pole) i nauczy łowić. Ponadto w sklepie możesz nabyć produkty związane z rybami oraz ulepszyć wędkę.
  4. Mines (Kopalnia) - po pierwszym wejściu otrzymasz od Marlona zardzewiały miecz (Rusty sword) służący do walki z potworami w kopalni. W sumie w kopalni jest 120 położonych coraz niżej poziomów. Schodzisz do nich odkrywając drabiny pod skałami (następnie możesz korzystać z windy, aby przemieszczać się co 5 poziomów, z tych, które zostały odkryte). Oprócz potworów znajdziesz tu sporo cennych surowców.
  5. Carpenter's Shop (Cieśla) - w miejscu tym mieszkają: Robin, Demetrius, Sebastian i Maru. U Robin możesz kupować nowe rzeczy do domu, ulepszać mieszkanie oraz budować nowe budynki na farmie.
  6. Blacksmith (Kowal) - pracownia Clinta, u którego można ulepszać narzędzia oraz sprzedawać i kupować minerały.
  7. Adventurer's Guide (Gildia Poszukiwaczy Przygód) - miejsce prowadzone przez Marlona, od którego otrzymasz miecz po wejściu do kopalni (mines). Jest to jedyne miejsce, gdzie możesz kupować broń oraz ekwipunek.
  8. JojaMart (Supermarket Joja) - miejsce, w którym możesz kupić różne rzeczy, w tym produkty firmy Joja.
  9. Community Center - miejsce, które przez kilka pierwszych dni jest zamknięte. Z czasem możesz otrzymać zaproszenie i zadanie od czarownika (wizard), dzięki czemu będziesz mógł w tym miejscu realizować zadania typu bundle (paczka) polegające na dostarczaniu do tego miejsca określonych składników. W pomieszczeniu na dole z lewej znajdziesz złoty zwój (golden scroll) zapisany w dziwnym języku. Przeczytaj go, a następnego dnia otrzymasz zaproszenie od czarownika do jego wieży (Wizards's Tower).
  10. Wizard's Tower (Wieża Czarownika) - przebywa tu Rasmodius. Początkowo wieża jest zamknięta. Aby się do niej dostać musisz udać się do Community Center i przeczytać złoty zwój (golden scroll), dzięki czemu na drugi dzień otrzymasz od czarownika zaproszenie do wieży. W ten sposób możesz zyskać od niego zadanie oraz odblokować misje typu bundle (paczki) w Community Center.
  11. Marnie's Ranch (Ranczo Marnie) - miejsce, w którym możesz kupić zwierzęta do kurnika (coop) i stodoły (barn), o ile wcześniej postawiłeś te budynki na farmie. Marnie handluje również sprzętem związanym ze zwierzętami (są tu m.in. nożyce do strzyżenia owiec czy grzejnik ogrzewający budynki zwierzęce w zimę).
  12. Museum (Muzeum) - miejsce zarządzane przez Gunthera. Możesz tu zostawić znalezione w trakcie gry artefakty (artifacts).
  13. Plaże i dom Elliota - postać zamieszkująca w domku na plaży, która może zostać mężem bohatera. Znajduje się tu zniszczony most do odbudowania za 300 drewna (wood). Możesz dzięki niemu dotrzeć na plaże, gdzie co pewien czas morze wyrzuca na brzeg cenne muszle i koralowce.
  14. Railoard (Dworzec) i spa (Bath house) - początkowo ta północna lokalizacja jest niedostępna. Dostęp do niej można uzyskać po 3 dniu lata (summer), po przejściu trzęsienia ziemi, które odblokowuje ścieżkę między skałami. Przez dworzec (Railoard) co pewien czas przejeżdża pociąg, o czym dowiadujesz się z komunikatu. Jeśli akurat będziesz w pobliżu to istnieje spora szansa, że z pociągu wypadnie jakaś rzecz (najczęściej surowiec pokroju węgla). W spa możesz z kolei wejść do kąpieli wodnej regenerującej energię.
  15. Travelling Cart (Wóz handlowy) - obwoźny sklep pojawiający się w tym miejscu w piątki i niedziele. Jest charakterystyczny ze względu ciągnięcia przez świnie. Znajdziesz w nim całą gamę różnorodnych towarów, w tym roślin niewystępujących w danej porze roku, co może czasami przydać się w zadaniach wymagających skompletowania określonego rodzaju surowców.
  16. Saloon - miejsce spotkań towarzyskich, gdzie wieczorami możesz spotkać i poznać sporą liczbę mieszkańców.
  17. Secret Woods (Sekretny Las) - miejsce do którego możesz się dostać posiadając stalowe ulepszenie siekiery (steel axe) umożliwiające wyrąbanie drzew blokujących przejście. Jest to mała lokacja, w której znajdziesz rzadki surowiec pozyskiwany z pieńków (log) o nazwie hardwood. Należy tu zachować uwagę, ponieważ występuje tu sporo szlamowych potworków (slime).
  18. Bus Stop (Przystanek autobusowy) - znajduje się tu uszkodzony autobus, który możesz naprawić na dwa sposoby. Pierwszy to zrealizowanie wszystkich zadań typu bundle (paczka) w Community Center lub, jeśli wykupiłeś u Morrisa z JojaMart członkostwo, to możesz zapłacić za jego naprawę 40 tysięcy monet. Po naprawie autobusu jego kierowcą zostaje Pam. Za 500 monet możesz kupić bilet w obie strony na Pustynię Calico (Calico Desert).
  19. Calico Desert (Pustynia Calico)- lokacja na północnym zachodzie mapy, do której możesz się dostać korzystając z autobusu (#18 na mapie). Znajdziesz na niej kokosy (coconouts) oraz owoce kaktusa (cactus fruits). Ponadto znajduje się tu jezioro z piaskową rybą (sandfish) i karpiem skorpionem (scorpion carp) i Jaskinia Czaszki (Skull Cavern), do której dostęp możesz uzyskać zdobywając klucz ze 120 poziomu kopalni (#4 na mapie). Jest tu też sklep Oasis z rzadkimi produktami (może zostać tu rozbudowane kasyno związane z zadaniem Mr. Qi), trzy filary (Three Pillars), gdzie możesz zdobyć galaktyczny miecz (galaxy sword) oraz miejsce z kośćmi smoka związane z zadaniem Mr. Qi.
  20. Sewers (Kanały) - możesz się tu dostać po uzyskaniu zardzewiałego klucza (rusty key), który zdobywasz po dostarczeniu do muzeum (#12 na mapie) 60 artefaktów lub minerałów. W kanałach spotkasz Krobusa, u którego możesz kupować unikalne towary. Jest z nim też związane zadanie Dark Talisman. Ponadto możesz tu trafić na rzadkie okazy zmutowanego karpia (mutant carp).
  21. Quarry (Kamieniołom) - dostęp do tego miejsca uzyskasz po zaliczeniu zadań typu bundle (paczka) w Communication Center, a następnie stworzeniu mostu. Jest to teren zapewniający stały dopływ kamieni - zarówno zwykłych, jak i występujących rzadziej cennych okazów.


Oczywiście nie są to wszystkie miejsca, jakie możesz odwiedzić w trakcie gry. Są to wybrane, najważniejsze miejscówki, a dzięki powyższemu opisowi i mapie szybko zlokalizujesz poszukiwane punkty i dowiesz się dzięki temu, co się tam znajduje.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Stardew Valley

Android, iOS, PS4, Xbox One, PlayStation Vita, PC, Nintendo Switch

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.
Komentarze