Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Steam doczeka się nowego interfejsu użytkownika

Valve ujawnia plany.

Valve zaprezentowało szykowane zmiany w usłudze Steam. Jedną z najważniejszych jest nowy wygląd serwisu sprzedającego cyfrowe wersje gier.

Przedstawiciele firmy Gabe'a Newella wzięli udział w zorganizowanej w Holandii tegorocznej edycji konferencji Indigo. Podczas swojego wystąpienia - ozdobionego slajdami - ujawnili modyfikacje, które wprowadzą w popularnej platformie (dzięki, PCGamesN.

Właściciele Steama zamierzają przede wszystkim całościowo „przebudować” interfejs użytkownika. Strony poświęcone oferowanym grom wyświetlą szereg treści, w tym nadsyłane przez graczy screenshoty, grafiki oraz poradniki.

Pojawią się też informacje o zdobytych osiągnięciach, odblokowanych odznakach czy zgromadzonych wirtualnych przedmiotach. Do tego szczegóły na temat oficjalnych wydarzeń, aktualizacji, aktywności znajomych czy prowadzonych transmisji.

Nie pokazano jednak żadnych grafik prezentujących nową wersję usługi. Warto jednak przypomnieć, że w lutym w plikach bety jednej z aktualizacji odnaleziono obrazki przedstawiające zmieniony wygląd serwisu. Problem w tym, że nie wiadomo, na ile są aktualne.

Tak będzie wyglądał Steam? Grafikę odnaleziono w plikach bety lutowej aktualizacji

To jednak nie wszystko, ponieważ Valve planuje także wprowadzić modyfikacje do systemu kuratorów, czyli osób polecających gier klientom Steama. Deweloperzy otrzymają możliwość bezpośredniego dostarczania im swoich produkcji, z pominięciem kodów.

W ten sposób właściciele usługi chcą zapewne ograniczyć proceder handlu kluczami na serwisach pokroju G2A. Szczegółów jednak nie ujawniono. Nie wiadomo też, kiedy wszystkie nowości ujrzą światło dzienne.

Przy okazji pochwalono się kilkoma ciekawymi statystykami. Niedawno na Steamie w tym samym czasie zalogowanych było 14 milionów użytkowników, co jest rekordowym rezultatem. Poprzedni najlepszy wynik ustanowiono w grudniu 2015 roku, gdy jednocześnie sklep odwiedziło 8,4 mln osób.

Ponadto miesięcznie serwis notuje 67 mln aktywnych graczy, a dziennie - 33 mln. Wszyscy klienci od stycznia ubiegłego roku dokonali także 26 mln zakupów, a więc średnio 1,5 mln na miesiąc.

Read this next