Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Get Even - początek, broń i telefon, dziewczyna z bombą

Wstęp do właściwej części przygody, w którym zapoznasz się z podstawami rozgrywki.

Początek gry Get Even stanowi wprowadzenie podczas którego zostaniesz zapoznany z podstawami rozgrywki. Po scence wprowadzającej uzyskasz kontrolę nad bohaterem trzymającym w ręku telefon z wyświetloną wiadomością. Wciskanie środkowego przycisku myszy sprawi, że będziesz przełączał się między kolejnymi opcjami telefonu - zostaną one opisane później.

Na razie rusz przed siebie, a po dotarciu do końca pomieszczenia naciśnij klamkę, otwórz drzwi i wyjdź na zewnątrz. Nieco z prawej przed sobą zobaczysz kamienne schody, po których wejdź na górę.

Skanowanie pozwala zbierać dowody.

Zacznij kierować się przed siebie. Po chwili zobaczysz w oddali przeciwnika, a na ekranie pojawi się wiadomość, że możesz wyjąć broń (klawisz 2 - pistolet z tłumikiem, klawisz 3 - karabin). Możesz to uczynić i zastrzelić wroga lub zignorować go, poczekać aż przejdzie, a potem skierować się do budynku z prawej. Rusz przed siebie i podejdź do drona na szafce. W telefonie zmień opcję na skaner (F1) i dokonaj analizy dowodu wciskając alt lub lewy przycisk myszy (obrazek powyżej).

O bliskości dowodów informują zielone diody znajdujące się z lewej strony telefonu. Im jesteś bliżej, tym więcej z nich świeci (maksymalnie 4). Kiedy znajdziesz jakiś dowód przejdź w tryb skanera i najedź białą ramką w telefonie na badany obiekt tak, żeby zmieniła kolor na zielony. Wtedy możesz dokonać analizy dowodu rzeczowego.

Dowody najłatwiej namierzać kierując się zielonymi kropkami z lewej strony telefonu.

Po zeskanowaniu drona udaj się na schody z prawej i wejdź po nich na górę. Przechodź przez kolejne pomieszczenia, aż dotrzesz do pokoju z krzesłem. Podejdź do ściany z lewej, a na telefonie pojawią się zielony kropki. Użyj skanera we wskazanym miejscu (obrazek powyżej), dzięki czemu zdobędziesz następny dowód do analizy (DNA znajdujące się na szmacie).


Neutralizowanie wrogów i przejście przez korytarze

Przejdź przez drzwi z prawej i podejdź do papierosa w popielniczce, którą znajdziesz na biurku w narożniku z lewej. Po dokonaniu analizy skieruj się do drzwi z lewej i przejdź do następnego pomieszczenia z drewnianym krzesłem.

Kolejny dowód znajdziesz na biurku.

Od razu przejdź przez kolejne drzwi z lewej i zeskanuj butelki stojące na biurku (obrazek powyżej). Wróć do poprzedniego pomieszczenia, udaj się w lewo i skorzystaj ze schodów. Zejdź nimi na dół. Uklęknij (ctrl) i po cichu podejdź do wroga z pistoletem. Kiedy podejdziesz odpowiednio blisko pojawi się na nim informacja „Neutralizuj" oraz klawisz „F".

Wciśnij go, ab szybko i bezgłośnie pozbyć się rywala. Kiedy go załatwisz skieruj się przed siebie i zeskanuj zdjęcie oraz kule na ścianie, dzięki czemu zdobędziesz następny dowód. Po uczynieniu tego otwórz pobliskie drzwi i zejdź po schodach piętro niżej.

Zielona strzałka pokazuje przeciwników na mapie. W tym przypadku znajdują się piętro wyżej o czym świadczą czerwone trójkąty zwrócone ku górze.

Skręć w lewo i zejdź po schodach do korytarza. Po drodze ustaw na telefonie mapę. Dzięki niej widzisz pobliską okolicę oraz poruszających się przeciwników zaznaczonych na czerwono (obrazek powyżej).


Corner-gun i dziewczyna z bombą

Wyrusz przed siebie, wejdź po schodach, a potem kieruj się cały czas prosto jedynym możliwym korytarzem. Warto zwracać uwagę na znak „x1" pojawiający się na ścianach. Dzięki niemu nie powinieneś się zgubić.

Dotrzyj do drzwi, na które świeci lampa i przejdź przez nie.

Kierując się tym tropem dotrzesz do stalowych drzwi oświetlonych przez lampę z lewej strony (obrazek powyżej). Przejdź przez nie i kontynuuj marsz korytarzem, na którym pojawią się rury z żółtymi zaworami.

Kieruj się przed siebie korytarzem. Po przejściu przez kolejne drzwi skręć w lewo i omiń kolejne rury z zaworami, po czym kontynuuj aż do miejsca, gdzie natkniesz się na przeciwnika.

W trakcie celowania do wrogów najlepiej jest mierzyć w głowę.

W tym momencie rozpocznie się krótka scenka, w której otrzymasz nową broń, tak zwanego corner-guna. Jest to karabin, dzięki któremu możesz strzelać do przeciwników zza narożników wystawiając jedynie lufę, a samemu pozostając w osłoniętej pozycji. Podejdź do ściany z prawej i wciśnij klawisz „E" (zgięcie w prawo, zgięcie lufy w lewo to klawisz „Q"). Dzięki temu lufa zegnie się w prawo, a ty będziesz mógł wziąć na celownik rozmawiającego przez komórkę rywala (obrazek powyżej).

Aby dokładniej wymierzyć możesz użyć kółka myszki w celu przybliżenia celu. Najlepiej jest celować w głowy przeciwników. Strzał w tę część ciała niemal zawsze zabija wroga. Ostrzeliwanie innych partii ciała, np. korpusu, sprawia, że musisz oddać więcej strzałów, a rywal może w tym czasie uciec i zaalarmować kompanów.

Bez względu na podjęte przez bohatera decyzje bomba i tak wybuchnie.

Po zastrzeleniu rywala omiń jego zwłoki i skieruj się w prawo. Trafisz do pomieszczenia z dziewczyną przywiązaną do krzesła, a po chwili do środka wejdzie dwóch uzbrojonych ludzi. Kiedy scenka się zakończy bohater będzie trzymał w rękach karabin. Zabij przy jego pomocy obydwu rywali (czas spowolni, co ułatwi ci uniknięcie pocisków), a potem podejdź do dziewczyny (obrazek powyżej).



Okaże się, że jest do niej przytwierdzona bomba. Wejdź z nią w interakcje. Okaże się, że odliczanie już się rozpoczęło, a do eksplozji pozostało kilkadziesiąt sekund. Bez względu na to czy zdecydujesz się wpisać jakiś kod czy też poczekać do końca odliczania, bomba i tak wybuchnie, po czym rozpocznie się kolejny przerywnik.

Read this next