Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dark Souls 3: Ashes of Ariandel - Zaśnieżona górska przełęcz

Przedzieramy się do Kaplicy Ariandel przez górską przełęcz.

Górska przełęcz do rozległa lokacja na otwartym terenie, z wieloma przejściami, skrótami do odblokowania oraz silnymi przeciwnikami do pokonania. Łatwo jest tutaj się zgubić, ze względu na to, że ścieżki rozwidlają się, co utrudnia eksplorację obszaru. Na swojej drodze spotkasz wojowników, „wikingów”, wilki oraz przerośnięte muchy. Często będziesz walczyć w ciasnych przejściach, dlatego uważnie podchodź do każdej potyczki.

Idź ścieżką pod górę. Po drodze będziesz musiał stawić czoła grupie wojowników z tarczami, włóczniami i plującymi ogniem, dlatego staraj się z nimi walczyć pojedynczo - nie wdawaj się w walkę z kilkoma przeciwnikami na raz. Dotrzesz do drzewa, pod którym znajdziesz Pryzmat.

Za drzewem, przed którym zbierzesz Pryzmat, skręć w prawo.

Za drzewem skręć w prawo. Idź kilka metrów prosto, a po prawej stronie zobaczysz wieżę. Kieruj się w jej kierunku wchodząc na niewielkie wzniesienie po skałach [1A]. Zeskocz z niego i udaj się na prawo [1B]. Przechodząc przez obalone uważaj na włóczników i zbierz Grudkę tytanitu. Zawróć i idź w kierunku mostu i wieży [1C]. Wchodząc do wieży odblokujesz skrót do miejsca, w którym rozmawiałeś z NPC oraz przejścia do ogniska.

Idąc do wieży [1C] odblokujesz skrót do ogniska.

Wróć na ścieżkę, z której dostałeś się na drogę prowadzącą do wieży. Zeskocz na ziemię i udaj się do skrzyżowania dróg [2A]. Na wprost zobaczysz wielki dzwon. Skręć w prawo [2B] i za drzewem zbierz Grudkę tytanitu. Idź na wprost mając dzwon po prawej stronie [2C]. Po przejściu kilku kroków, po lewej stronie, w kamiennej wnęce pokonaj dwóch wojowników i zbierz Żar.

Następnie udaj się w kierunku przepaści. Czeka cię walka z kilkoma wojownikami, którzy używają rożnych rodzajów uzbrojenia. Skręć w lewo [2D] i idź ścieżką wzdłuż przepaści, na końcu której zbierz Tarczę wyznawcy. Zawróć i wejdź na wzniesienie [3A]. Idź dalej mając wielki dzwon po prawej stronie, dotrzesz do rozwidlenia dróg.

Droga prowadzącą do odblokowania skrótu do ogniska.

Skręć w prawo [3B], pokonaj przeciwnika i podejdź do drzewa znajdującego się na wprost wieży. Możesz je powalić, dzięki czemu utorujesz sobie skrót do ogniska. Zawróć do rozwidlenia dróg. Kieruj się na wzniesienie po prawej stronie, ale uważaj - nie podchodź za blisko zmarzniętego podłoża [4A], które zawali się pod tobą.

Powal drzewo, by odblokować skrót do ogniska. Uważaj nie zmarzniętą ziemię, która osunie się, kiedy na nią wejdziesz.

Idź ścieżką między skałami [4B]. Po kilkunastu metrach napotkasz wilki, które zlikwiduj. Dotrzesz do przepaści. Skręć w lewo [5A, zbierz Duży odłamek tytanitu, a następnie idź w dół ścieżki, na końcu której pokonaj wojownika i zabierz Pochodnię wyznawcy. Wróć z powrotem tą samą drogą i kieruj się na górę [5B]. Dotrzesz do rozwidlenia dróg. Ścieżka po lewej stronie prowadzi w górę [5C], a po lewej w dół.

Podążaj drogą w górę [5C]. Idąc ścieżką między skałami, trzymaj się cały czas lewej strony [6A]. Dotrzesz do przeciwnika przypominającego wikinga, z którym wcześniej miałeś już okazję się mierzyć. Będzie strzelał do ciebie z łuku, a kiedy podejdziesz bliżej, zmieni broń dystansową na wielki młot. Bądź ostrożny podczas tego pojedynku, gdyż trudno walczy się z tak silnym wrogiem w wąskiej ścieżce otoczonej skałami. Po pokonaniu „wikinga” zabierz Młot kamiennego wstrząsu.

Walka w ciasnych ścieżkach, z przeciwnikami przypominającymi wikingów może przysporzyć wiele problemów.

Zawróć i skręć w lewo [6B] przy pierwszy rozwidleniu dróg. Napotkasz „wikinga”, z którym będziesz musiał stoczyć podobny pojedynek do poprzedniego. Następnie idź dalej, zeskocz na niższy poziom i zbierz Duży odłamek tytanitu. Podejdź do drzewa [7A] nad przepaścią i powal je, co pozwoli ci odblokować skrót do drogi do ogniska.

Powal kolejne drzewo, by odblokować skrót do ogniska.

Opcjonalna eksploracja doliny

Do małej doliny dostać się można z różnych punktów, na przykład spadając po zmarzniętej ziemi [4A], (to miejsce zostało opisane tekście wcześniej). Inną drogę prowadzącą do doliny odnajdziesz na ścieżce między jednym a drugim obalonym drzewem. Przechodząc po pierwszym drzewie pod górę [8A], wejdź na wzniesienie między skałami. Za przejściem, po prawej stronie zeskocz na niższy poziom [8B].

Bezpieczna droga do doliny.

Przejdź pod kamiennym mostem, a poniżej, po prawej stronie zobaczysz przechadzających się „wikingów”. Zeskocz i zwab jednego przeciwnika. Walka z dwoma oponentami jednocześnie będzie trudna, dlatego staraj się odciągnąć jednego wroga i walcz z tylko jednym wojownikiem.

Po drugiej strony doliny czeka na ciebie przeciwnik z wielkim toporem, który jest potężniejszą wersją „wikinga”. Nie dosyć, że jego ataki mogą odebrać ci wiele punktów życia i mają duży zasięg, to w dodatku przeciwnik ten potrafi wywołać małe trzęsienie ziemi. Obserwuj ziemię, by uniknąć obrażeń od wstrząsów. Następnie zbierz wszystkie przedmioty leżące na ziemi: Duża dusza i Dusza przygnębionego rycerza oraz topór Poszukiwacz ziemi znajdujący się w małej grocie.

Uważaj na przeciwnika wywołującego wstrząsy.

Chcąc wydostać się z doliny kieruj się w stronę przepaści [9A]. Zeskocz na niższy poziom i następnie idź wzdłuż zbocza [9B]. Na wprost zobaczysz wieżę. Zeskocz znowu na niższy poziom i znajdziesz się przy obalonym drzewie, które zaprowadzi cię do ogniska.



Jeżeli ilość estusów nie pozwala ci na kontynuowanie podróży, udaj się do ogniska, odpocznij i wróć do tego miejsca. Kiedy będziesz gotowy, wejdź do jaskini, która po chwili zmieni się w podziemną budowlę. Gdy wejdziesz do dużego pomieszczenia, zaatakują cię przerośnięte muchy. Nie lekceważ ich, gdyż szybko mogą otoczyć cię i wywołać u ciebie efekt krwotoku.

Droga do Kaplicy Ariandel prowadzi przez pomieszczenia opanowane przez przerośnięte muchy.

Kiedy uporasz się z muchami, podejdź do belki, na końcu której znajduje się Ciasto z łajna. Uważaj podchodząc do tego przedmiotu, gdyż z góry zaatakuje cię mucha. Obejdź z lewej lub z prawej strony paskudnie wyglądające pomieszczenie, które znajduje się poziom niżej. Wrócić tutaj, kiedy odblokujesz skrót do ogniska. Przejdź przez murowane wejście i udaj się schodami w górę, gdzie otworzysz drzwi do Kaplicy Ariandel i ogniska.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Dark Souls III

Video Game

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Editor

Marcin jest koordynatorem działu poradników.
Komentarze