Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The End is Nigh nową platformówką współtwórcy Super Meat Boy

Premiera w lipcu na PC.

Współtwórca The Binding of Isaac oraz Super Meat Boy - Edmund McMillen - ujawnił nową platformówkę, The End is Nigh. Projekt przygotowuje we współpracy z Tylerem Glaielem, autorem Closure.

Premiera 12 lipca, początkowo wyłącznie na PC. W planach na dalszą przyszłość jest konwersja na Switch, a później być może także na inne konsole.

Bywa różowo

Akcja toczy się w mrocznym, post-apokaliptycznym uniwersum. Główny bohater - Ash - przeskakuje przez „przyszłość pełną bólu i cierpienia”. Celem jest znalezienie przyjaciela, najlepiej zbudowanego z kawałków napotykanych po drodze ludzi. Brzmi miło.

Całość przypomina więc Super Meat Boy, włącznie z małą postacią, widokiem z boku i charakterystyczną konstrukcją etapów.

Choć za prace odpowiada dwuosobowy zespół, to przygotowano ponad 600 etapów w 12 rozdziałach, więcej niż 20 bonusowych poziomów ze zmienioną mechaniką, 80 osiągnięć czy też sporo sekretów i znajdziek.

McMillen wyjaśnił na swoim blogu, że duet podjął współpracę nad The End is Nigh po imprezie z cyklu game jam, gdzie dwójka deweloperów zajmowała się platformówką 0uroboros z proceduralnie generowanymi etapami.

Zobacz na YouTube

„Coś, co zaczęło się jako mini projekt na dwa tygodnie, rozrosło się w zdecydowanie największą (pod względem liczby poziomów) grę, jaką się zajmowałem” - dodał. „Jestem bardzo dumny z tego, co osiągnęliśmy, ponieważ tytuł zawiera na dobrą sprawę elementy moich wszystkich poprzednich produkcji.”

Twórca dodaje, że nadal ma ręce pełne roboty, ponieważ jeszcze w tym roku planuje wydać The Legend of Bum-bo w uniwersum The Binding of Isaac, a później zapewne także wspomniane 0uroboros.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

The End is Nigh

PC, Nintendo Switch

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze