Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dark Souls 3: The Ringed City - Sterta mętów, cz. 2

Docieramy do ogniska prowadzącego do kolejnej lokacji.

Wyjdź z komnaty drugim wejściem. Udaj się na lewo [1A], w dół drogi. Po przejściu kilku kroków zawali się wieża, która zniszczy ścianę w komnacie z rycerzami. Idź dalej [1B], aż dotrzesz do placu. Ostrożnie spójrz w lewo, a dostrzeżesz wielkiego motyla, przed którym wcześniej uciekałeś.

Pobiegnij w stronę bramy i ukryj się za murem. Nie podbiegaj za blisko, gdyż za bramą jest przepaść. Zabij dziwną kreaturę przy murze [1C], która wrosła w ziemię. Likwidując ją, jednocześnie unicestwisz wielkiego motyla, który jest połączony z dziwną kreaturą. Następnie wejdź przez bramę, zeskocz na półkę skalną i na kolejny poziom. Przygotuj się na kolejną trudną potyczkę.


Pierwszą część opisu przejścia tej lokacji znajdziesz po kliknięciu tego odnośnika - Dark Souls 3: The Ringed City - Sterta mętów, cz. 1.


Najpierw zaatakuję cię pojedynczy cieniolud, a następnie pełzające cienioludy. Kiedy podejdziesz bliżej małego bagna [2A], wynurzy się z niego duży, gruby przeciwnik z mieczem, którego spotkałeś wchodząc po schodach w niedaleko pierwszego ogniska.

Najpierw uporaj się z przeciwnikami, a potem zbierz przedmioty i skocz z przepaści.

Zbierz grudkę tytanitu [2B], która znajduje się za kamiennym cokołem oraz kość wiodącą do domu znajdującą się niedaleko przepaści [2C]. Omijając bagno dojdziesz do wspomnianej przepaści [2D]. Mimo dużej wysokość skocz na dół. Następnie idź prosto i zeskocz na niższy poziom, gdzie znajduje się ognisko: Ruiny Strażnicy Żniw. Jeżeli chcesz może iść dalej lub wrócić do ogniska Sterty mętów i dokończyć eksplorację tej lokacji.

Dotarłeś do ogniska: Ruiny Strażnicy Żniw.

Dalsza eksploracja lokacji Sterta mętów

Wybierając drugą opcję, skorzystaj z ogniska i wróć do Sterty mętów. Przejdź przez kamienny most, zeskocz do zrujnowanej biblioteki i dostań się na plac przed wejściem do komnaty z dwoma rycerzami. Zwróć uwagę, że nie będzie wielkiego motyla, więc możesz teraz swobodniej eksplorować to miejsce. Obejdź mur budynku idąc po deskach [3A] i zbierz przedmiot: Pierścień stalowej ochrony +3, którzy znacznie zwiększa absorbcję obrażeń fizycznych.

Chcąc zgarnąć Pierścień stalowej ochrony +3 musisz obejść mur.

Wyjdź z komnaty, w której stoczyłeś walkę z dwoma rycerzami, skręć w prawo [4A] i idź pod górę. Zlikwiduj cienioluda i uważaj na zjawę-tarana, którą nie można zabić standardowym sposobem. Gdy się pojawi, ruszy w twoją stronę taranem, wtedy uskocz omijając jej atak. Zjawa sama zniknie po chwili. Podnieś Zardzewiałą monetę (leży za obiektem przypominającym fontannę). Wejdź do budynku [4B].

Przed wejściem do budynku zaatakują cię przeciwnicy.

W przedsionku natkniesz się na cienioludy z dzidami oraz pełzające. Będą one ciągle odradzać się, dlatego musisz w pierwszej kolejności poszukać przeciwnika, który odpowiada za ich respawn. Pobiegnij przed siebie omijając cienioludy. Kiedy dotrzesz do ostatniego pomieszczenia, po lewej stronie będzie ukryta ściana - uderz w nią. Nie zatrzymując się, pobiegnij po schodach i skręć w lewo.

Uderz w ścianę, a odnajdziesz ukryte przejście.

W kolejnym pomieszczeniu zobaczysz cienioluda odpowiedzialnego za odradzanie się pozostałych przeciwników. Rozpoznasz go po kosturze na końcu, którego będzie wisiał niebieski obłoczek. Zlikwiduj go w pierwszej kolejności, a następnie zabij pozostałe cenioludy. W tym pomieszczeniu za skrzyniami znajdziesz Żar. Jeżeli jesteś zainteresowany dwoma przedmiotami, wróć na niższy poziom. Zabij przeciwników, którzy już się nie odrodzą i zbierz: Grudkę tytanitu oraz Cienisty długi kostur.

Najpierw zabij cienioluda odradzającego inne cienioludy.

Idź dalej, ale nie przekraczaj progu kolejnego pomieszczenia, w którym znajduje się cieniolud odradzający. Należy rozsądnie podejść do walki z tym przeciwnikiem, gdyż wzywa on do pomocy zjawy-tarany. Ostrożnie wyjdź za próg, wtedy cieniolud odrodzi zjawy, które ruszą w twoją stronę. Cofnij się do poprzedniego pomieszczenia, a unikniesz ataków zjaw. Kiedy znikną, szybką pobiegnij do cienioluda i zlikwiduj go uniemożliwiając mu respawn zjaw.

Za tym wejściem czeka cię trudna walka z cienioludem odradzającym zjawy-tarany - musisz ją mądrze rozegrać.

Zbierz z ziemi czar Strzępy wielkiej duszy. Przy barierkach jest drabina [5A], którą po kopnięciu będziesz mógł użyć do zejścia na plac przed komnatą z dwoma rycerzami. Wejdź na podłogę z desek i idź w przeciwnym kierunku do drabiny. Zeskocz na niższy poziom [5B] i zbierz Srebrny sygnet chciwego węża +3. Następnie znowu zeskocz na niższy poziom znajdując się przy wejściu do komnaty z dwoma rycerzami.


Wejdź do komnaty z dwoma rycerzami, zlikwiduj ich lub omiń wchodząc na wzniesienie po obalonej wieży [6A]. Przy skałach będzie siedziała postać, który nazywa siebie: Lapp [6B]. Porozmawiaj z nim - Lapp jest pustymi i szuka odpowiedzi odnośnie swojej przeszłości. Kieruj się w dół drogi. Zeskocz na niższą półkę skalną i zabij cienioludy (uważaj na zjawę-tarana i przeciwników spadających z góry).

Wejdź po obalonej wieży i porozmawiaj z NPC.

Kierując się drogą do wieży (przez jakby most z barierami), będziesz mógł zeskoczyć do miejsca [7A], w którym spotkałeś wcześniej kreaturę z mieczem wyskakującą z bagna. Stamtąd prowadzi droga do ogniska: Ruiny Strażnicy Żniw. Po prawej stronie mostu jest przepaść - zeskocz w dół [7B]. Na dole czeka cię walka z cienioludami i rycerzem. Bądź ostrożny, gdyż jeżeli przeciwnicy otoczą cię w ciasnym korytarzu, to będziesz bez szans.

Zeskocz z nad przepaści [7B].

Najpierw wciągnij do wąskiego korytarza rycerza i rozpraw się z nim [8A]. Najlepiej trzymaj się jego tyłu i w miarę możliwości zadawaj cios w plecy. Następnie wejdź na plac, na którym pojawia się cienioludy i w pierwszej kolejności rozpraw się cienioludem odradzającym - znajdziesz ukrytego we wnęce w murze [8B]. Zlikwiduj pozostałe cienioludy oraz zabierz czar Leczenie dystansowe, które znajdziesz we wspomnianej wcześniej wnęce [8B].

Zacznij pojedynek od wciągnięcia rycerza od wąskiego korytarza. Następnie zlikwiduj cienioluda odradzającego, którego znajdziesz ukrytego we wnęce.

Zeskocz na niższy poziom. Na dole będzie przechadzał się rycerz. Kiedy zaczniesz z nim walczyć, przyłączy się kolejny, co znacznie utrudni pojedynek. Dlatego wykorzystaj korytarz, który znajduje się za wejściem. Staraj się walczyć tylko z jednym rycerzem. Kiedy podejdzie drugi - uciekaj. Biegaj między korytarzem a małym dziedzińcem, z którego dostałeś się do tego miejsca. Po zabiciu obydwu rycerzy zbierz Dużą duszę zmęczonego wojownika, która leży przy zwłokach.


Spis treści: Dark Souls 3: The Ringed City - poradnik i opis przejścia

Następnie: Dark Souls 3: The Ringed City - Ruiny Strażnicy Żniw, cz. 1


Zeskocz na niższy poziom i przygotuj się do walki z dwoma rycerzami. Zabierz miecz, a następnie zeskocz i udaj się do ogniska.

Idź dalej korytarzem, aż dojdziesz do jego końca. Po lewej stronie z ciała rycerza zabierz miecz Sztandar wojenny Lothric [9A]. Po prawej stronie zobaczysz zniszczone barierki, a nimi przepaść [9B]. Zeskocz z niej i podejdź do ogniska: Ruiny Strażnicy Żniw. Lokacja Sterta mętów została zaliczona w całości.

Read this next