Eurogamer.pl

DayZ doczekało się sporej łatki

Gęstsze lasy, wiatr, nowe dźwięki i nie tylko.

DayZ nadal powstaje - gra doczekała się jednej z największych aktualizacji w ostatnich miesiącach.

Łatka 0.62 trafiła do sieci w nocy. Przeprojektowano roślinność symulatora przetrwania w świecie opanowanym przez zombie, pojawiły się też nowe dźwięki. Ogólnie produkcja ma teraz wyglądać i brzmieć bardziej „współcześnie”.

Deweloperzy przygotowali nowe modele drzew i innych roślin, zagęścili lasy, dodali kolejne tekstury dla innych obszarów, usprawnili zachowanie wiatru i jego wpływ na otoczenie, doszlifowali efekt deszczu, odświeżyli sporo lokacji i wyeliminowali szereg błędów.

Pełną listę zmian i poprawek znaleźć można na oficjalnym forum dyskusyjnym.

Gracze donoszą, że nowe modele drzew utrudniają chowanie się za pniami, co dotychczas było podobno szczególnie irytujące podczas potyczek. Są też na przykład odgłosy ptaków.

1

Czas na grzybobranie?

„Mamy nadzieję, że ogólne wrażenia ulegną znacznej poprawie dzięki odświeżeniu lasów. Chcieliśmy sprawić, by przejście przez taką lokację było znacznie ciekawszym doświadczeniem” - zapewnia projektant lokacji, Mark Gill.

„Powtarzalność obiektów może szybko znudzić na mapie o takiej skali, więc podczas podróży przez las widoki będą zmieniały się dość szybko. To było duże przedsięwzięcie, lecz istotne z punktu widzenia ciągłego zaskakiwania gracza.”

Bohemia ostrzega, że aktualizacja może jeszcze zawierać pewne błędy, które zostaną doszlifowane w nadchodzących tygodniach.

Pierwsza wersja alpha DayZ debiutowała w grudniu 2013 roku, a obecnie status produkcji Bohemia Interactive stał się tematem żartów - i naczelnym argumentem za programami typu Early Access. Jak jednak widać, tytuł jest nadal rozwijany, choć czeskie studio skupia się zapewne na cyklu Arma.

Reklama

Komentarze (4)

Komentarze zostały zamknięte, ale możesz kontynuować dyskusję pod innymi materiałami lub na Forum!

  • Wczytywanie...