Eurogamer.pl

Star Wars Battlefront 2 - premiera i najważniejsze informacje

Wszystko o sequelu.

Star Wars Battlefront 2 to już druga gra o takim tytule - poprzednia ukazała się w 2005 roku. Tegoroczna produkcja to jednak sequel Battlefronta wyprodukowanego przez EA DICE, czyli twórców serii Battlefield.

Gra debiutuje dwa lata po premierze pierwszej odsłony. Deweloperzy rozbudowują praktycznie każdy aspekt rozgrywki, a w prace zaangażowano dodatkowe firmy, ze względu na większą skalę projektu.

Battlefront 2 zaoferuje nie tylko tryb multiplayer, ale też tradycyjną kampanię fabularną dla jednego gracza, czyli to, czego brakowało w strzelance z 2015 roku. W zmaganiach sieciowych otrzymujemy zawartość związaną ze wszystkimi filmowymi erami uniwersum Gwiezdnych Wojen.

  • Premiera: 17 listopada 2017
  • Wersja językowa: polska
  • Producent: DICE, EA Motive
  • Wydawca: Electronic Arts

Data premiery i dostępne edycje

Nowy Star Wars Battlefront 2 zadebiutuje w Polsce w dniu 17 listopada 2017 roku. Gra trafi na PC, PlayStation 4 i Xbox One. Przed premierą twórcy zorganizują testy trybu sieciowego.

W przedsprzedaży dostępne są dwie edycje Battlefront 2, a więc nieco mniej niż zwykle w przypadku strzelanek wydawanych przez Electronic Arts. Ma to związek z faktem, że gra nie otrzyma przepustki sezonowej (season pass). Dodatkowe mapy będą prawdopodobnie udostępniane po premierze za darmo.

Dostępne edycje gry to:

  • Wydanie standardowe. Przy zamówieniu przed premierą otrzymamy wygląd i epickie modyfikatory zdolności dla Kylo Rena i Rey, a także modyfikatory zdolności dla Sokoła Millennium oraz okręt bohatera Najwyższego Porządku. Cena - 220 zł na PC i 260 zł na konsolach.
  • Edycja Deluxe. Dostępna tylko w wersji cyfrowej. Oferuje możliwość rozpoczęcia gry już od 14 listopada, a także cztery pakiety ulepszeń dla różnych klas w trybie sieciowym. Cena - 299 zł na PC i 350 zł na konsolach.
swb2hub1

Fabuła i świat

Battlefront 2 od EA zaoferuje - w przeciwieństwie do poprzedniej części - pełnoprawną kampanię fabularną dla jednego gracza. Akcja rozgrywa się na przestrzeni kilkudziesięciu lat, a rozpoczyna się po wydarzeniach z filmu „Powrót Jedi”.

Główna bohaterka to Iden Versio, przywódczyni oddziału komandosów Inferno z imperialnych sił specjalnych. W niektórych misjach przejmiemy jednak kontrolę nad innymi postaciami, takimi jak Luke Skywalker czy Kylo Ren. Osią historii będzie jednak opowieść od Versio i jej towarzyszach.

Odwiedzimy różne planety, a zadania będą zróżnicowane. Nie zabraknie korzystania z pojazdów. Fabuła będzie związana z chęcią zemsty na Rebeliantach za zniszczenie Gwiazdy Śmierci i zabicie Imperatora.

Nad kampanią nie pracują deweloperzy z DICE, lecz studio EA Motive. Przed premierą gry wydana zostanie książka „Inferno Squad”, w której przedstawiona zostanie historia oddziału głównej bohaterki.

Multiplayer, rozgrywka

Tryb wieloosobowy to ważny element Star Wars Battlefront 2. W sequelu multiplayer to aspekt o wiele bardziej rozbudowany - przede wszystkim ze względu na zaimplementowanie do gry zawartości związanej z wszystkimi filmowymi erami.

Oznacza to, że trafimy do lokacji znanych zarówno z „Ataku klonów”, „Imperium Kontratakuje” czy „Przebudzenia mocy”. Na mapach z nowej trylogii George'a Lucasa pokierujemy klonami i droidami bojowymi separatystów, na co czekało wielu fanów serii. Pojawią się też odpowiedni dla różnych okresów bohaterowie - Darth Maul, Yoda, Rey, Luke czy Kylo Ren.

Pod względem rozgrywki nadal mamy do czynienia ze zręcznościową strzelanką, w której będzie można swobodnie przełączać się między kamerą FPP (z oczu bohatera) i TPP (zza pleców postaci). Pokierujemy zwykłymi żołnierzami, pojazdami i wspomnianymi bohaterami.

swb2hub3

Nie zabraknie kosmicznych bitew

Najważniejszą nowością jest wprowadzenie klas żołnierzy, specjalizujących się w różnych aspektach rozgrywki. Klasy to oficer, specjalista, ciężki i zaczepny. Obecność profesji pozwoli na lepszy poziom współpracy drużynowej i urozmaici zabawę.

Nowym elementem są także ulepszenia i rozwój wszystkich postaci - nie tylko bohaterów. Nawet zwykli żołnierze będą dysponować zdolnościami, które będzie można w jakiś sposób usprawnić w miarę postępów i zdobywania doświadczenia.

W starciach sieciowych weźmie udział maksymalnie 40 graczy. Od dnia premiery dostępny będzie też tryb bitew kosmicznych, gdzie 24 graczy będzie rywalizować w otoczeniu myśliwców pod kontrolą sztucznej inteligencji.

Twórcy przygotują również tryb współpracy dla dwóch graczy, w tym także kooperację na podzielonym ekranie w wersjach na konsole PS4 i Xbox One.

Reklama

Komentarze

Komentarze zostały zamknięte, ale możesz kontynuować dyskusję pod innymi materiałami lub na Forum!

  • Wczytywanie...