Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dawn of War 3 - kampania: Karierowicz

Piąta misja głównej części gry.

W piątej misji ponownie dowodzimy Gorgutzem i jego orkami. Co ciekawe nie będziemy w niej walczyć z inną frakcją, lecz toczyć bratobójczy pojedynek z innymi orkowymi watażkami. Na skutek bitwy na gwiezdnym forcie powierzchnia planety zostaje zasypana złomem, a zielonoskórzy chcą go zabrać jak najwięcej dla siebie. Rozgrywkę rozpoczniesz na południowym-wschodzie.

Ulepsz dwie swoje jednostki korzystając ze stert złomu znajdujących się w pobliżu. Na mapie w losowych miejscach zaczną po chwili spadać sterty złomu, skup się na ich zbieraniu. Możesz je wykorzystać do ulepszeń jednostek, bądź też korzystając z Pentaków zbudować z nich maszyny. Zwróć uwagę, że zbudowanie maszyny ze złomu kosztuje mniej surowców niż stworzenie jej w warsztacie.

Nie warto na razie zajmować punktów zasobów i budować na nich posterunków nasłuchowych, gdyż mogą zostać szybko odbite przez kręcące się po okolicy grupy orków. Z tego samego powodu nie opłaca się rozdzielać nielicznych posiadanych sił - mogą one ucierpieć, a póki co nie będzie, gdzie ich uzupełnić. Zbieraj złom i eliminuj wrogów do momentu, w którym znajdziesz głombradar.

Będziesz mógł za jego pomocą zlokalizować bazę Zappnoggina, jednego z twoich przeciwników. Znajduje się ona w północnej części mapy, otoczona trzema bunkrami, ale na razie do niej nie podchodź. Zamiast tego zabezpiecz wszystkie punkt zasobów zajmując je i budując na nich posterunki nasłuchowe. Teraz przez pewien czas nie musisz się bać, że ktoś spróbuje je odbić.

Będziesz mógł też wtedy wezwać drugą jednostkę elitarną - Szturmiarzy. Są oni skuteczni w walce wręcz, a dzięki zdolności do skoku podobni do Szturmowych Marines. Wyróżnia ich zdolność Kamikadze, samobójstwo powodujące silny wybuch, gdy ich życie jest na wykończeniu. Po zbudowaniu posterunków nasłuchowych i generatorów na każdym zasobie uderz na bazę Zappnoggina zajmując - nie niszcząc - jeden z bunkrów i wchodząc do środka. Tam po filmiku pojawi się watażka orków. Podczas walki będzie on znikał by zregenerować siły, jeżeli mocno oberwie. Zrobi tak dwukrotnie, wtedy też będzie wzywał posiłki. Dopóki jest na polu bitwy staraj się skupić ataki na nim, pozostałe jednostki eliminując w razie potrzeby, kiedy watażka zniknie.

Atakuj Zappnoggina kiedy tylko będziesz w stanie

Po wygranej bitwie twój przeciwnik dołączy do ciebie, a wraz z nim spora liczba jego oddziałów. Pora przygotować się do obrony dopiero co zdobytych umocnień. Uzupełnij straty i napraw uszkodzone maszyny. Ulepsz jednostki korzystając z porozrzucanego po bazie złomu, następnie Szczelcami zajmij bunkry. Piechotę walczącą wręcz warto ustawić w podejściach do bazy, a jednostki przeciwpancerne i maszyny za nimi.

Dopiero kiedy to zrobisz, wykonaj zlecone przez grę zadania. W wyznaczonych miejscach wznieś wieżę Łaa oraz Hatkę bum-bum. Wyszkol kolejne jednostki, głównie Szczelców i Chopaków i wzmocnij nimi linię obrony. Wybuduj kolejne wieże Łaa, żeby otrzymać dostęp do Pancerwałów: piechoty przeciwpancernej zdolnej eliminować pojazdy. Po odparciu pierwszej fali cofnij swoje jednostki w głąb bazy i zorganizuj drugą linię obrony w miejscu oznaczonym czerwonym okręgiem na zdjęciu. W pomarańczowym okręgu umieść jednostki dystansowe.

Obrona bazy to najtrudniejsze zadanie, jakie dotychczas otrzymałeś

Przed drugą falą koniecznie stwórz dwie lub trzy jednostki Pancerwałów, które będziesz trzymał w odwodzie, używając do eliminacji celów opancerzonych. Jeżeli obóz wojny ucierpi podczas któregoś z ataków pamiętaj, że możesz go naprawić za pomocą Pentaków. O odparciu drugiej fali czeka cię jeszcze jeden, ostatni atak. Umocnij się na tych samych pozycjach i pamiętaj o zdolnościach specjalnych swoich jednostek, a powinieneś dać radę. Gdy trzecia fala wrogów zostanie pokonana, otrzymasz zadanie przejścia do kontrataku.

Zbierz duże siły w bazie - jednak pozostaw sobie trochę limitu populacji - i wyrusz nimi w kierunku wschodniego krańca mapy, odbijając zajęte punkty zasobów. Ze znalezionych po drodze dużych stert złomu możesz stworzyć przy pomocy Pentaków pojazdy m.in. Wielki Wós, pojazd artyleryjski o - jak sama nazwa mówi - wielkiej sile rażenia. Po wzmocnieniu sił skieruj się w kierunku obozu Wazmakki znajdującego się w południowo-wschodniej części mapy, pomiędzy trzema bunkrami.

Podczas walki uważaj na liczne posiłki, które będzie otrzymywał twój przeciwnik

Kiedy wejdziesz pomiędzy nie pojawi się Wazmakka i rozpocznie się finałowe starcie. Wróg wejdzie do jednego z bunkrów znajdujących się na platformie. Nie będziesz mógł go zaatakować swoimi jednostkami walczącymi wręcz za wyjątkiem Gorgutza. Wskocz swoim bohaterem na jeden z niezajętych bunkrów, a resztą oddziałów atakuj bunkier wroga. Kiedy go zniszczysz, wróg przez krótką chwilę będzie bezbronny. Wykorzystaj ten czas, żeby zadać mu jak najwięcej obrażeń, gdyż po momencie Wazmakka przeskoczy do innego bunkra.


Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Dawn of War 3 - kampania: Niebezpieczna propozycja


Powtarzaj tą czynność aż do momentu, kiedy znajdzie się on koło Gorgutza, wtedy zaatakuj go wręcz. Główną siłą wroga są wykorzystywane przez niego osłony, bez nich Wazmakka szybko padnie pod ostrzałem Wielkich Wosów i Pancerwałów.

Kiedy go pokonasz, zakończysz misję powodzeniem.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Oczekiwanie na obraz okładki
Powiązane tematy
O autorze

Adam Thiem

Contributor

Komentarze