Eurogamer.pl

Mass Effect: Andromeda - Liam Kosta: wszystkie zadania

Sojusznicy i związki: misje lojalnościowe dla Liama Kosty - Światy na placówki, Pancerna dyplomacja, Wycieczka po Ai, Stawka większa niż życie.

Opisywane poniżej zadania mają bezpośredni związek z jednym z naszych towarzyszy, Liamem Kostą. W większości przypadków są to zadania z cyklu sojuszników i związków. Podczas trwania niektórych z tych zadań możesz pchnąć do przodu romans z Liamem, ale tylko pod warunkiem, że grasz Sarą Ryder. Poniżej możesz zapoznać się z opisem następujących zadań:

  • Światy na placówki
  • Pancerna dyplomacja
  • Wycieczka po Ai
  • Stawka większa niż życie

Zadanie: Światy na placówki

Ta misja jest stosunkowo prosta w samym założeniu i otrzymasz ją praktycznie od razu, gdy założysz placówkę na planecie Eos w ramach operacji priorytetowej Lepsze początki. Twoim zadaniem jest zbadanie innych planet pod kątem możliwości założenia placówki. W większości przypadków będziesz musiał osiągnąć na globach wysoką zdatność, a zrobisz to głównie za pomocą aktywowania monolitów na danej z nich.

Wszystko to zrobisz w ramach zadań pobocznych związanych z zakładaniem placówki na danej planecie. Poniżej lista zadań, które musisz ukończyć, aby zakończyć tę misję:

Oprócz wyszczególnionych zadań musisz także co najmniej raz odwiedzić planetę H-047c w układzie Remav. Wszystkie wymienione misje zajmą ci sporo czasu, dlatego ukończenie zadania Światy na placówki odbędzie się po wielu godzinach gry.

Zadanie: Pancerna dyplomacja

Jeśli odwiedziłeś już planetę Aya, rozmawiaj z Liamem i wyczerp wszystkie możliwe ścieżki dialogowe. W końcu powinno zostać odblokowane opisywane zadanie. Stanie się to podczas rozmów na Tempeście, gdzie Liama możesz znaleźć w różnych miejscach. Sprawdzaj zatem jego położenie na mapie poziomu.

Dowiesz się o tajemniczym projekcie badawczym związanym z opancerzeniem. Liam stwierdzi, że to działanie dyplomatyczne na rzecz Jaala. Chcąc pomóc naszemu koledze musimy ukończyć projekt. W tym celu korzystamy ze stacji badawczej, znajdującej się najbliżej na Tempeście, przy wielkim hologramie.

209

Użyj stacji badawczej i wybierz okno produkcji, a następnie wejdź w zakładkę przedmiotów specjalnych.

Po wybraniu opcji produkcji wejdź w zakładkę Przedmioty specjalne i wybierz z niej przedmiot nazwany Zapotrzebowaniem na pancerz Liama. Wytworzenie go będzie cię kosztować po dziesięć jednostek aluminium i żelaza. Posiadając przedmiot udajemy się do kajuty Liama, gdzie spotykamy go wraz z Jaalem. Nasi kompani są bez koszulek. Dopytujemy zatem o co chodzi ze wspomnianym projektem, a wraz z końcem dialogu misja dobiega końca.

Zadanie: Wycieczka po Ai

Misję odblokujesz nie wcześniej, niż po zadaniu Ścieżka nadziei oraz po ukończeniu poprzedniej opisywanej misji i regularnym odwiedzaniu Liama w jego kwaterze na Tempeście. Zostaniesz zaproszony na spotkanie na planecie Aya. Udajemy się zatem, po czym dołączamy do Liama w tavetaan, czyli tamtejszym barze umiejscowionym w centralnej części lokacji.

Po krótkiej rozmowie udaj się do znacznika misji, gdzie spróbujesz przeskanować stoisko jednego z handlarzy. Po niepowodzeniu operacji wróć do Liama, który będzie zachowywał się co najmniej bardzo nerwowo. Po krótkim dialogu misja dobiegnie końca, a gdy wrócisz na Tempesta, powinieneś otrzymać komunikat o kolejnej związanej z Liamem.

Zadanie: Stawka większa niż życie

Po ukończeniu wyżej opisywanego zadania i powrocie na Tempesta, powinieneś otrzymać komunikat o nowej poczcie. Sprawdź e-maila od Liama, po czym udaj się na rozmowę z mężczyzną. Obiecujemy pomoc, po czym zmierzamy do układu Sephes, gdzie klikamy w pole kosmicznych śmieci Liama. Przyjmujemy zadanie poprzez potwierdzenie i przenosimy się do odrębnej lokacji.

Zaraz po przejęciu kontroli nad postacią czeka cię walka z całkiem licznymi siłami kettów. Stopniowo przebijamy się do przodu i oczyszczamy pomieszczenie z nieprzyjaciół. Wchodzimy na wyższy poziom, gdzie aktywujemy konsolę. Podczas rozmowy z niejakim Calotem możemy poprowadzić dialog w dowolny sposób, efekt będzie za każdym razem taki sam.

Próbujemy przejść przez jedne z drzwi obok, jednak za nimi znajduje się automatyczna wieżyczka. Zmierzamy zatem do innych na tym samym poziomie, ale najpierw przebijamy się przez kilku przeciwników i dzikie zwierzęta. Próbujemy otworzyć drzwi po prawej stronie. Te jednak okazują się być zamknięte. Po chwili aktywuj konsolę tuż obok. Po rozmowie z Liamem sytuacja zmieni się diametralnie, a cały statek wywróci się do góry nogami.

213

Początkowe wrażenie z przemierzania odwróconego statku może być nieco dezorientujące.

Po odzyskaniu kontroli nad postacią zmierzamy przed siebie. Docieramy do drzwi, za którymi natkniesz się na niewielkie grupy wrogów. Na końcu przechylonego korytarza wskocz na jego wyższy poziom, aby dostać się do kolejnych drzwi. Za nimi po drugiej stronie następnego korytarza raz jeszcze wespnij się wyżej i zniszcz kratownicę blokującą przejście za pomocą dowolnej broni.

Wskakuj po żółtych rurach i zniszcz następną kratownicę, aby dostać się do większego pomieszczenia, gdzie będziesz musiał odeprzeć atak nieprzyjaciół. Mogą znajdować się wszędzie, dlatego rozejrzyj się po okolicy w poszukiwaniu dobrej osłony. Po zażegnaniu niebezpieczeństwa musisz dostać się do pomieszczenia wskazanego strzałką na poniższym obrazku.

214

Gdy zbliżysz się do oznaczonych drzwi, cel po chwili zmieni się na to pomieszczenie.

Tam zeskanuj centrum sterującym ochroną laboratorium, a następnie aktywuj dwie wskazane konsole. Otwórz odblokowane po chwili drzwi, a następnie kolejne, aby dostać się do wielkiego pomieszczenia przeładunkowego. Musisz się tam dostać do pomieszczenia znajdującego się po przekątnej, tuż przy suficie. Poniższy obrazek wskazuje je dokładnie.

215

Po dotarciu do tego pokoju aktywuj panel sterujący dźwigiem.

W środku aktywujesz sterowanie dźwigiem. Wyjdź na zewnątrz, aby stawić czoła pojawiającym się nieprzyjaciołom. Posiadając solidną broń nie dasz się im nawet zbliżyć. Po uspokojeniu sytuacji otwórz wskazane drzwi i podążaj wzdłuż żółtych rur.

Za kolejnymi drzwiami strzelaj do kolejnych wrogów i zmierzaj przed siebie. Wdrap się na wyższy poziom i przejdź przez otwarte drzwi. W wielkim pomieszczeniu czeka cię wymagająca walka z dwoma hydrami. Na szczęście dzięki licznym osłonom i możliwości zmiany położenia walka nie powinna być aż tak długa. Kluczem do sukcesu jest ciągłe zmienianie osłon i uzupełnianie zdrowia i amunicji w okolicznych skrzynkach.

Po uporaniu się z hydrami podbiegnij do znacznika, gdzie aktywujesz konsolę i po krótkim dialogu wskocz przez wskazane drzwi i skręć w lewo. Wdrapuj się wyżej z drugiej strony pomieszczenia, aby dotrzeć do konsoli zasilającej. Uruchomi się scenka przerywnikowa, po której na końcu pomieszczenia z lewej strony znajdziesz klatkę schodową. Wespniesz się na wyższy poziom, po czym podążysz za wskaźnikiem misji.

Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Mass Effect: Andromeda - wszystkie misje poboczne (spis alfabetyczny)

W kolejnym pomieszczeniu korzystaj z osłon i likwiduj napotkany opór, stopniowo przebijając się do przodu. W głównym pomieszczeniu spotkasz Calota. Po dialogu czeka cię długa walka z siłami Calota. Najpierw aktywuj pierwszą wskazaną konsolę i pozostając w charakterystycznym, jasnym okręgu, czekaj aż napełni się pasek w prawym górnym rogu ekranu.

216

Dopóki pasek się nie zapełni, wrogowie będą nadciągać ze wszystkich możliwych stron.

Podczas walki z nadciągającymi nieprzyjaciółmi zwracaj także uwagę na podchodzące zwierzęta. Staraj się jednak nie opuszczać okręgu wyznaczonego na podłodze, gdyż hakowanie wówczas zostanie zatrzymane. Po udanym procesie przebiegnij na drugą stronę i aktywuj drugą konsolę. Proces będzie wyglądać dokładnie tak samo.

Po ukończeniu drugiego hakowania zabij Calota i jego wspólników, po czym aktywuj konsolę. Po zakończonym przerywniku filmowym misja dobiegnie końca i zdobędziesz lojalność Liama.

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...