Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Mass Effect: Andromeda - zakończenie - Meridian: Droga do domu

Operacja priorytetowa: udajemy się na tytułowy Meridian, aby pokonać Archonta.

Choć tytuł poprzedniej misji głównej, czyli Podróż do Meridianu, sugerował nam podróż do ziemi obiecanej, nie udało się nam dotrzeć tam, gdzie tego chcieliśmy. Nic jednak straconego. Suvi z naszego zespołu ma pomysł jak wykorzystać ślady Plagi, aby odnaleźć Meridian. Gdziekolwiek zatem się znajdujesz, udaj się na Tempesta, aby porozmawiać ze wspomnianą dziewczyną.

Po krótkim dialogu podejdź do mapy galaktyki, gdzie musisz zbadać trzy formacje Plagi. Możesz to zrobić w dowolnych z oznaczonych miejsc. My wykonaliśmy tę część zadania skanując i wysyłając sondy w układach Rohvir, Hefena i Vaalon. W każdym z nich system wykryje anomalię, która okaże się formacją Plagi.

Po wykonaniu badań wróć na pokład Tempesta i podejdź do jednego z komputerów. Po jego aktywacji uruchomi się przerywnik, w którym porozmawiasz z całą załogą. Po dialogu skorzystaj raz jeszcze z mapy galaktyki, aby przenieść się do systemu Civki, gdzie raz jeszcze odwiedzimy gigantyczną stację kosmiczną Khi Tasira. Potwierdzamy przyjęcie misji, po czym przenosimy się do wspomnianej bazy.


Pamiętaj, że misja finałowa w Mass Effect: Andromeda będzie wymagała od ciebie sporej dawki cierpliwości, umiejętności strzeleckich, a także rozwiniętej postaci. W pokonaniu Archonta mogą ci pomóc inne strony naszego poradnika:

Ostrzegamy! Dalsza część opisu i nagłówki tej strony zawierają duże spoilery dotyczące zakończenia w Mass Effect: Andromeda.


Dotarcie do centrum sterowania

Przechodzimy przez wielkie wrota, a gdy znajdujemy się w kolejnym pomieszczeniu wskakujemy na środkowe elementy, skąd mamy doskonały widok na kilka botów, które musimy zlikwidować. Będą to mało wymagający Obserwatorzy, w dodatku w niewielkiej ilości, wspomagane przez silniejszego Niwelatora.

Po walce przechodzimy przez kolejne wrota, gdzie aktywujemy konsolę Porzuconych. Kontaktujemy się z SAM-em, lecz rozmowa nie trwa zbyt długo. Okazuje się, że sam Archont włamał się do twojego implantu odpowiedzialnego za komunikację z systemem Sztucznej Inteligencji. Oszołomieni staramy się dotrzeć do kolejnych wrót. Po krótkiej scence na kilka chwil przejmiemy kontrolę nad drugim z rodzeństwa Ryderów, w zależności od tego, jaką postacią grałeś do tej pory.


Zmiana ról i obrona Hyperiona

Po przejęciu kontroli nad Sarą lub Scottem Ryderem biegniemy we wskazane miejsce, aby zdobyć broń. Co prawda jest to tylko pistolet, ale o naprawdę świetnych statystykach, więc walka z kettami, na których za chwilę trafimy, będzie naprawdę wyrównana.

Choć posiadamy naprawdę potężny pistolet, nie zapominaj podczas walki o wykorzystaniu systemu osłon.

Przebijamy się przez kolejne pomieszczenia, w których napotykać będziemy mniejsze lub większe grupy przeciwnika. Tak naprawdę jedynie w jednym miejscu, głównym korytarzu Hyperiona, napotkamy większy opór. Znajduje się tam jednak sporo osłon, więc walka nie będzie wyzwaniem. Zwłaszcza, że przeciwnicy nie będą do ciebie podchodzić.

Biegniemy w stronę wejścia technicznego, a gdy docieramy do wskazanego pomieszczenia wykonujemy interakcję na oznaczonym komputerze, uruchamiając tym samym przekaźnik KoK. Wyślemy w ten sposób sygnał do implantu Pioniera i po chwili przeniesiemy się do naszej głównej postaci.


Gonitwa za Archontem na Meridianie

Po doczłapaniu się do konsoli Porzuconych wykonujemy na niej kilkukrotnie interakcję. W końcu udaje nam się otworzyć wielkie wrota. Przechodzimy przez nie, po czym aktywujemy studnie grawitacyjną, która zabiera nas na innym poziom. Przechodzimy przez kolejne wielkie drzwi, po czym uruchamia się scenka na pokładzie Tempesta. Po rozmowach udajemy się na mostek, aby wystartować.

Przed potwierdzeniem przyjęcia misji mamy ostatnią szansę na wykorzystanie punktów umiejętności. Po zaakceptowaniu zadania wybieramy broń. Zupełnie zignoruj karabiny snajperskie, nie przydadzą ci się zupełnie. Wybierz najlepsze pistolety i automaty oraz wykorzystaj do nich najpotężniejsze ulepszenia. Nie przejmuj się pojemnością magazynków, w kolejnych etapach znajdziesz mnóstwo skrzynek, w których uzupełnisz amunicję.

Po kolejnej scence, w której połączysz się z Archontem, trafisz w końcu na powierzchnię Meridianu. Za sterami Nomada po prostu jedź przed siebie. Chociaż gra informuje nas o gonitwie za głównym przeciwnikiem, czas tutaj nie obowiązuje. Skup się zatem na omijaniu przeszkód różnego typu.

Ignoruj pojawiające się od czasu do czasu statki obcych.

Na końcu swojej podróży zostaniesz trafiony potężnym pociskiem energii, co spowoduje unieruchomienie twojego pojazdu. Wychodzimy więc na zewnątrz i kontynuujemy podróż pieszo, przebijając się przez kolejne oddziały kettów oraz wspomagających ich botów. Wśród najtrudniejszych nieprzyjaciół należy tu na pewno wspomnieć o Behemocie.

Po przebiciu się do wejścia otwieramy wrota i oglądamy kolejny przerywnik filmowy. Aktywujemy konsolę Porzuconych i aktywujemy studnię grawitacyjną. Podążamy kolejnymi korytarzami i odpieramy ataki niewielkich grup wroga. Skoncentruj swój ostrzał na kolejnym Behemocie, pozostałymi prawdopodobnie zajmą się twoi kompani.

W centrum sterowania Meridianem istnieje wiele obiektów, które możemy wykorzystać w charakterze osłony. Jeśli jednak nie mamy takiej możliwości, wytwórzmy własną, o ile pozwala na to wykorzystywana technologia.

Przebijaj się coraz dalej, aż dotrzesz do coraz bardziej porośniętych roślinnością korytarzy. Tam aktywuj konsole, które stworzą przejścia nad przepaściami. Natkniesz się na grupę, która będzie dowodzona przez Ascendenta kettów. Najpierw zniszcz kulę obracającą się wokół jego postaci, a następnie jego samego, a także wszystkich mu pomagających.

Za kolejnymi wielkimi drzwiami uruchomi się jeszcze jeden przerywnik, w którym Hyperion zaliczy twarde lądowanie na powierzchni Meridianu. Po pokonaniu kolejnej grupy przeciwników idź kolejnymi korytarzami. Gdy drzwi będą przed tobą się zamykać, podążaj do innych. W końcu dotrzesz do kolejnej studni grawitacyjnej.


Walka z bossem - Archont

Dalszy etap głównego zadania będzie polegać głównie na nieustającej walce z kolejnymi grupami kettów, botów i zwierząt ich wspomagających. Areny są na szczęście bogate w różnego typu obiekty, za którymi możemy się chować i przeczekiwać najgorsze, pozwalając jednocześnie na regenerację naszej tarczy. Jeśli zaś chodzi o pasek zdrowia, ten naprawimy jedynie przy odpowiednich skrzynkach. Jest ich jednak całkiem sporo.

Przebijamy się przez kolejne pomieszczenia, obierając kierunek na przekaźnik mocy. Zanim jednak go aktywujemy, pojawi się sam Archont pod postacią Architekta Porzuconych. Z tego typu przeciwnikiem mogłeś mieć do czynienia w misji pobocznej Zrobić wrażenie na planecie Eos. Tym razem jednak bezpośrednia walka z maszyną nie będzie mieć zbyt dużego sensu.

Po aktywacji przekaźnika w prawym górnym rogu ekranu pojawi się pasek. Przekaźnik musi zostać bowiem odsłonięty, a to trwa całkiem długo. W tym czasie musisz odpierać ataki nieprzyjaciół zsyłanych przez Archonta. Unikaj także jego ataków, szybkich serii laserowym działem oraz wyrzucanych ładunków wybuchowych. Od czasu do czasu Architekt będzie odsłaniał swój główny przekaźnik. Możesz wówczas wystrzelić w niego długą serię, aby nieco go osłabić.

Unikaj ataków pozostając w ciągłym ruchu i korzystaj z osłon. Regeneruj zdrowie korzystając z pobliskich skrzyń.

Gdy pasek się zapełni, aktywujemy przekaźnik zasilania i zmierzamy do kolejnego znacznika. Nie przeskakujemy nad strumieniem wody, gdyż porazi nas wówczas śmiertelnie prąd. Aktywujemy za to konsolę, która tworzy nam przejście po dobrze znanych segmentach. Zabijamy wszystkich przeciwników po drodze i mozolnie przebijamy się do znacznika.

W pewnym momencie docieramy do wielkiej przepaści, nad którą most tworzy drugi bliźniak z rodzeństwa Ryderów. Postęp jest przedstawiony również za pomocą paska w rogu ekranu. W tym czasie, jak już się zapewne domyśliłeś, ponownie odpieramy ataki wroga. Koniecznie korzystamy z osłon, gdyż nacierać będą coraz trudniejsi przeciwnicy.

Po przebiegnięciu na drugą stronę mostu zmierzamy do kolejnego przekaźnika mocy. Jego odsłonięcie również zajmie kilka chwil. Wykorzystaj je dobrze do kolejnego osłabienia Architekta, gdy ten tylko odsłoni swój przekaźnik. Przy odrobinie szczęścia, możesz w tym momencie pokonać wielką maszynę, co nie oznacza jednak, że uwolnisz się tym samym od pozostałych nieprzyjaciół.


Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja


Po aktywacji kolejnego przekaźnika mocy wracamy do pierwotnego położenia, gdzie wykonujemy interakcję na głównym przekaźniku zasilania, odbierając tym samym Meridian twojemu głównemu przeciwnikowi, Archontowi. Krótko po aktywacji obserwujemy przerywnik filmowy, po którym będziemy mogli porozmawiać z kilkoma postaciami.

Po napisach końcowych będziemy mieli jeszcze jedną okazję na dialog z pewną postacią, po czym ostatnia misja dobiegnie końca.

Gratulujemy! Ukończyłeś główny wątek fabularny gry Mass Effect: Andromeda!

Read this next