Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Kolejna łatka No Man's Sky poprawia wydajność wersji PS4 Pro

Oferuje też nowe opcje.

Na krótko po ogromnej aktualizacji Path Finder, Hello Games publikuje kolejną łatkę dla No Man's Sky, by zająć się pozostałymi problemami z płynnością działania na konsoli. Patch 1.23 poprawia wydajność na PS4 Pro w trybie 4K nawet o 5 klatek na sekundę, a równie mile widziana jest opcja zablokowania lub odblokowania liczby FPS na dowolnym modelu PlayStation 4.

Posiadacze PS4 Pro otrzymują podwójnie dobre wiadomości. Jeśli gramy w trybie obrazu 4K (czyli przy natywnym 1800p), gra unika teraz zauważalnych wcześniej spadków poniżej 30 klatek na sekundę. Jest dużo lepiej, a dodatkowa warstwa optymalizacji pozwala na zabawę powyżej tej wartości. Szczególnie przydatne, jeśli zdecydujemy się włączyć wspomnianą wcześniej blokadę.

Dotychczas jedynym sposobem na rozgrywkę w 4K był kompletny brak blokady, co przekładało się na nie najlepsze wrażenia i spore wahania, w zakresie 30-50 FPS. Jeśli chcemy wyższej płynności, No Man's Sky nadal zapewnia absolutnie solidne 1080p60, ale tę opcję rozdzielczości ponownie musimy wybrać z poziomu opcji konsoli, nie gry. Ta kwestia jest obecnie naszym jedynym zastrzeżeniem pod adresem wsparcia PS4 Pro i miejmy nadzieję, że twórcy wprowadzą dalsze poprawki.

Deweloperzy pozostawiają za to możliwość odblokowania liczby klatek na sekundę, jeśli wolimy. Wiąże się z tym pewna ciekawostka, ponieważ ogranicznik zdejmiemy teraz także na standardowym PS4, gdzie dotychczas górną granicą zawsze było 30 FPS. Teraz możemy sprawdzić możliwości silnika na starszym - i słabszym - modelu.

No Man's Sky w wersji 1.23 na PS4 ProZobacz na YouTube

Rezultaty są całkiem interesujące i potwierdzają, że standardowe PS4 może uruchomić wybrane sekcje No Man's Sky w 60 klatkach na sekundę, jak pokazywano przed premierą. Mowa o stacjach kosmicznych i podróżach między planetami, gdzie spadki do 50 FPS pojawiają się tylko, gdy na ekranie pojawi się postać niezależna. Gdy już jednak wylądujemy na planecie, osiągamy nierówne 30-50 FPS, więc blokada do 30 klatek na sekundę nabiera sensu.

Wydaje się, że droga do doszlifowania No Man's Sky zbliża się ku końcowi, choć pozostaje kilka problemów. Cieniowanie powierzchniowe HBAO wciąż nie zawsze wygląda dobrze - zwłaszcza we wnętrzach, gdzie cienie „lewitują” niekiedy nad meblami. Nadal brakuje także słupów światła, obecnych na PC. Ogólnie łatkę 1.23 należy jednak uznać za udaną, z ulepszoną płynnością działania i kolejnymi opcjami wydajności na obu modelach PS4.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

No Man's Sky

PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Thomas Morgan

Thomas Morgan

Senior Staff Writer, Digital Foundry

32-bit era nostalgic and gadget enthusiast Tom has been writing for Eurogamer and Digital Foundry since 2011. His favourite games include Gitaroo Man, F-Zero GX and StarCraft 2.
Komentarze