Eurogamer.pl

Układ Tegra X1 w Nintendo Switch jednak bez modyfikacji

Wbrew zapowiedziom.

Ostatni element układanki wskoczył na swoje miejsce. Serwis Tech Insights zaktualizował swoją analizę komponentów Nintendo Switch o zdjęcia głównego procesora, określanego przez producenta jako specjalnie zmodyfikowany z myślą o konsoli. Jest jednak mały szczegół - konfiguracja jest identyczna ze standardowym chipem Tegra X1, obecnym w Shield Android TV.

Takie informacje nie są zapewne większym zaskoczeniem, jeśli wziąć pod uwagę rosnącą liczbę dowodów, o czym wspominaliśmy już w naszym poprzednim artykule na ten temat. Konfiguracja procesora Switch jest identyczna z tegoroczną wersją urządzenia Shield Android TV, włącznie z dodatkowymi tranzystorami otaczającymi układ scalony.

Wszystko to sprowadza nas do istotnego pytania. Jeśli fizyczna konfiguracja stawia na utrwalony projekt, to czy wprowadzono w ogóle jakieś modyfikacje? Musimy bazować na wpisie na oficjalnym blogu Nvidii, obiecującym „odpowiednik 500 lat pracy włożonych w każdy aspekt nowej platformy”. Tymczasem dostępne dowody sugerują, że żadnych zmian nie wprowadzono. O co chodzi?

Cóż, trzeba przyznać, że blog Nvidii mówi nie tylko o sprzęcie, ale także o projekcie systemu operacyjnego, oprogramowaniu, bibliotekach graficznych dla deweloperów, silnikach czy urządzeniach peryferyjnych. Może deweloperzy właśnie to mieli na myśli, pisząc o układzie Tegra dostosowanym do urządzenia - a pod tym względem Switch to na pewno spore osiągnięcie.

Co z tą Tegrą w Switch? Analiza wideo.

W ubiegłym tygodniu kupiliśmy Tomb Raider z 2013 roku na Shield Android TV. To konwersja przygotowana przez wewnętrzny zespół Nvidii, pod nazwą Lightspeed Studios (ujęcia i analizę znaleźć można w materiale wideo powyżej). Na pierwszy rzut oka nie jest źle, ale postawiono na rozdzielczość 720p, a brak synchronizacji klatek wywołuje irytujące zacinanie. Na wykresie widać stałe 30 klatek na sekundę, lecz kompletny brak spójności sprawia wrażenie, że gramy przy dużo niższej wartości.

10 pomysłów, które wykasowano z Wiedźmina 3 Trudne wybory. 10 pomysłów, które wykasowano z Wiedźmina 3

To niemal na pewno dlatego, że Tegra X1 operuje tu w ramach ograniczeń systemu operacyjnego Android. Nintendo na swoim własnym sprzęcie uzyskuje znacznie więcej w The Legend of Zelda: Breath of the Wild, nawet przy zredukowanym taktowaniu w trybie przenośnym. Jeśli dodać do tego świetne Fast RMX, staje się jasne, że „sekretny składnik” przygotowany przez Nvidię we współpracy z japońską korporacją pozwala osiągnąć dużo więcej na tym samym chipie.

Najważniejsze jest oprogramowanie, a pod tym względem Switch spełnia założenia. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że w sferze sprzętu obiecywano nam coś więcej, coś bardziej nowoczesnego. Czy nowsza Tegra X2 może w przyszłości trafić do konsoli? Nintendo słynie przecież z odświeżania swoich mobilnych urządzeń w połowie generacji. Nowy układ to nadal 256 jednostek CUDA oraz cztery rdzenie ARM Cortex-A57, ale także wyższe taktowanie, podwójna przepustowość pamięci i dwa dodatkowe rdzenie Denver w CPU. Być może za kilka lat doczekamy się „New Nintendo Switch”.

Reklama

Komentarze (5)

Komentarze zostały zamknięte, ale możesz kontynuować dyskusję pod innymi materiałami lub na Forum!

  • Wczytywanie...