Eurogamer.pl

Zelda: Breath of the Wild korzysta ze skalowania rozdzielczości

To tłumaczy przenośną płynność?

The Legend of Zelda: Breath of the Wild korzysta z dynamicznego skalowania rozdzielczości w celu utrzymania poziomu 30 klatek na sekundę - z mieszanymi sukcesami. W naszych poprzednich testach nie zauważyliśmy tego faktu, ale czujni fani zwrócili uwagę na spadek liczby pikseli w bardziej wymagających obszarach. To może po części tłumaczyć, dlaczego gra w trybie przenośnym działa bardziej płynnie od konfiguracji stacjonarnej. Nasza analiza wskazuje jednak na coś innego.

Zacznijmy od tego, że prowadzenie badań jest utrudnione ze względu na brak możliwości zarejestrowania obrazu z konsoli wyjętej ze stacji dokującej. Bazując na zrzutach z ekranu jesteśmy jednak całkiem pewni, że pod obciążeniem obie osie obrazu zmniejszają się o 10 procent, więc tryb przenośny wyświetla 1152 × 648. Oznacza to 81 proc. natywnego 720p. Przygotowaliśmy nawet zrzut z naszych prac nad liczeniem pikseli.

Na pierwszy rzut oka zastosowanie dynamicznego skalowania rozdzielczości może tłumaczyć, w jaki sposób gra zachowuje płynność w trybie przenośnym. Dalsze testy ujawniają jednak, że podobny system znajduje zastosowanie w konfiguracji stacjonarnej. Pod obciążeniem natywna liczba pikseli - 1600 × 900 - spada więc do 1440 × 810. To także zejście o 10 procent domyślnej wartości.

Zelda: Breath of the Wild pod obciążeniem

Wzrost rozdzielczości po podłączeniu konsoli do telewizora pozostaje więc taki sam, a skalowanie nie tłumaczy, dlaczego gra działa płynniej w trybie przenośnym. Stawiamy, że winny jest stosunkowo mały wzrost przepustowości pamięci. Przenośny Switch to 1331 MHz w modułach LPDD4 oraz 1600 MHz po podłączeniu do telewizora. Oznacza to 20 procent więcej przepustowości, podczas gdy liczba pikseli rośnie o 56 proc.

Top 50: Darmowe gry na PC RPG, strzelanki, logiczne. Top 50: Darmowe gry na PC

Dynamiczne skalowanie nie wyjaśnia także, w jaki sposób Switch wyprzedza wersję Wii U pod względem wydajności. Tak, zgadliście - na starszej konsoli Breath of the Wild korzysta z identycznego rozwiązania. Jak sprawdziliśmy w wymagającym Kakariko Village, Wii U dorównuje Switch w wersji przenośnej, oferując 1152 × 648 pikseli.

Potrzebne są dalsze testy, ale obecnie można przyjąć, że The Legend of Zelda: Breath of the Wild stawia na dwie rodzielczości: 648p/720p na Wii U i przenośnym Switch oraz 810p/900p po zadokowaniu. Obecnie nie zanotowaliśmy żadnych wartości pomiędzy lub poniżej. Warto pamiętać, że wcześniej w ogóle nie zauważyliśmy skalowania, więc Nintendo całkiem sprawnie ukrywa to rozwiązanie.

Powinniśmy wychwycić to wcześniej, ale obecność dynamicznego skalowania nie zmienia innych informacji na temat gry, jak fakt, że najlepszą wydajność prezentuje wersja przenośna. W sieci pojawiły się także doniesienia na temat potencjalnego wpływu Wi-Fi na liczbę klatek na sekundę. Włączyliśmy tryb samolotowy i przetestowaliśmy grę ponownie, ale nie zanotowaliśmy żadnych różnic.

Reklama

Komentarze (3)

Komentarze zostały zamknięte, ale możesz kontynuować dyskusję pod innymi materiałami lub na Forum!

  • Wczytywanie...