Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Torment: Tides of Numenera - Sanktuarium Miel Avest

Misja główna związana z Rozpaczą.

Jest to kolejna misja główna w Torment: Tides of Numenera, która rozpocznie się automatycznie po zakończeniu zadania fabularnego o nazwie Na tropie konstruktora. Po przejściu przez portal trafisz do Miel Avest, gdzie rozpoczniesz rozmowę z Paj Rekken. Jeśli w drużynie jest Matkina, to możesz zdobyć sporą porcję informacji związanych z różnymi tematami, w z tym z przeszłością twojej towarzyszki. Finalnie zapytaj Paj o Mazzofa.

Kobieta odpowie, że nie był tu widziany od ponad dekady, ale w pobliżu przebywają osoby, które mogą mieć informacje na jego temat. Po zakończeniu rozmowy Paj odejdzie i gdzieś się teleportuje, a drużyna będzie mogła przystąpić do eksploracji sanktuarium. Zacznij od skierowania się do Aadiriis (#4 na mapie Miel Avest).

Aadiriis (1), Melmoth (2), Andronus i Raima (3) oraz Elkeshai.

Dowiesz się, że jest to strażniczka pokoju, która zapragnie zajrzeć w twój umysł, na co możesz bez obaw przystać. Następnie kobieta powie, abyś udał się na rozmowę z Melmothem Leviarmem (#5 na mapie Miel Avest). Podejdź do mężczyzny i powiedz, że przysłała cię Aadiriis, po czym odbądź rozmowę na temat nurtów i wróć do zleceniodawczyni rozmawiając na temat niedawnego rozmówcy.

Po chwili kobieta zleci kolejne zadanie - celem będzie rozwiązanie sporu między Andronusem Piaskorękim oraz Raimą Cyro (#6 na mapie Miel Avest). Podejdź do wskazanej pary i rozpocznij rozmowę na temat kłótni. Okaże się, że to spór na temat podejścia do Pana Wcieleń. Następnie dobrze jest wysłuchać argumentów obydwu stron i podjąć odpowiednią decyzję. Jako mediator możesz:

  • Namówić obydwie postacie do opuszczenia Miel Avast.
  • Opowiedzieć się po stronie Raimy i wypędzić Andronusa.
  • Opowiedzieć się po stronie Andronus i wypędzić Raimę.
  • Powiedzieć, że żadna ze stron nie ma racji, co spowoduje, że dwójka zostanie w Miel Avast.
  • Zapytać, czy naprawdę chcą rozerwać rozejm przez takie rozważania - pogodzenie się stron.

Ostatnie rozwiązanie wydaje się najlepsze, o czym przekonasz się w późniejszej części zadania. Po zakończeniu konfliktu wróć do Aadiriis i przekaż wynik mediacji. Następnie zacznij rozmawiać z kobietą na temat zrealizowanych przez siebie prób odpowiadając na kilka jej pytań. Możesz wybierać dowolne odpowiedzi - finalnie i tak otrzymasz dostęp do niezbędnego w tej misji retrospektora.

Porozmawiaj z kobietą ponownie i porusz temat Mazzofa oraz retrospektora. Zanim to uczynisz warto odpocząć i zregenerować wszystkie statystyki.


Spotkanie z Mazzofem i Fantomem

Po chwili zostaniesz przeniesiony na opisową planszę, gdzie będziesz musiał podejmować następujące po sobie decyzje, aż do spotkania z Mazzofem. Po jego zakończeniu otrzymasz 100 punktów doświadczenia i zostaniesz przeniesiony do umysłu bohatera, gdzie rozpocznie się rozmowa z Fantomem na temat Pana Wcieleń.

Fantom będzie próbował pozbawić ciała głównego bohatera - nie gódź się na to.

W jego trakcie nie wybieraj opcji dialogowej związanej z oddaniem ciała bohatera, ponieważ zginiesz. Twoim celem będzie ucieczka od Fantoma. Możesz to uczynić poprzez uwolnienie swoich stóp oraz zdanie odpowiedniego testu. Wtedy otrzymasz jednak pewne obrażenia.

Jeżeli wcześniej w tawernie Piąte Oko (#16 na mapie Skraj Klifu) np. podczas zadania Wezwanie na wojnę rozmawiałeś z Theborosem i uzyskałeś od niego słowo Qra, to będziesz mógł z niego skorzystać, żeby osłabić Fantoma. Podobnie będzie, jeśli przywołasz ducha kobiety, o ile wykonałeś wcześniej misję Szara imitacja (inaczej wariant ten nie będzie dostępny). Po ucieczce Fantomowi trafisz do Samotności zyskując przy tym 100 punktów doświadczenia.


Miel Avest w trakcie ataku Rozpaczy

Z Samotności skieruj się do portalu na południu, dzięki czemu wrócisz do Dziewiątego Świata. Na miejscu okaże się, że Rozpacz zaatakowała Miel Avest - otrzymasz także pewne informacje od Aadiriis.

Miejsce rozpoczęcia kryzysu (1), gruz (2), Andronus i Raima (3), urządzenie aktywujące pole energetyczne (4, 6), Melmoth (5).

Po chwili rozpocznie się właściwa część etapu. Chociaż jesteś w trybie kryzysu (walki), to nie skupiaj się na prowadzeniu pojedynków z Rozpaczą, ponieważ do niczego to nie prowadzi. Skup się jedynie na przebijaniu po ścieżce w kierunku relikwii (#2 na mapie Miel Avest). W tym celu należy pozbywać się gruzowisk (1 na obrazku powyżej), a przy okazji możesz ratować napotkane osoby (3). Skupiaj się tylko na ważnych postaciach niezależnych, a nie tych bezimiennych (porzuconych). Możesz im następnie mówić czy mają pomagać innym czy też uciekać w bezpieczne miejsca.

Po rozpoczęciu kryzysu staraj się przemieszczać między kolejnymi urządzeniami, które zapewniają powstawanie energetycznych pól ochronnych (4,6 na obrazku powyżej). Zacznij od kierowania się na północ i uruchamiania kolejnych urządzeń (np. 4, 6a), przy okazji uwalniając ważne postacie (np. Melmotha - 5).

Urządzenie z polem (1), rumowisko (2) oraz piramidalny relikwiarz (3) - cel twojej podróży.

Kontynuuj kierowanie się na północ, aż dotrzesz do jednego z dwóch rumowisk (#12, #13 na mapie Miel Avest), które możesz zniszczyć korzystając z wiedzy mistycznej, zwinnych rąk lub rozwalania. W międzyczasie Aadiriis powinien zaatakować Rozpacz i skupić na sobie ataki głównego rywala - dzięki temu zyskasz nieco czasu na ucieczkę. Kontynuuj przebijanie się na zachód - ostatnią przeszkodą będą elementy rozpaczy (stracisz nieco życia, aby uruchomić urządzenie energetyczne - 1 na obrazku powyżej) lub rumowisko (2), do którego wymagana jest zdolność rozwalanie.

Następnie należy podejść do relikwiarza (#2 na mapie Miel Avest, 3 na obrazku powyżej) i wejść z nim w interakcję. Istnieją dwie możliwości aktywowania piramidy - przestawienie wszystkich trzech, wystających kości lub użycia nurtów. W pierwszym przypadku musisz zużyć trzy akcje, aby rozprawić się z każdą z kości z osobna. W drugim należy skorzystać z postaci głównego bohatera, a konkretnie jego mocy związanej z nurtami. Straci nieco życia, ale aktywuje piramidę od razu, bez straty tur.


Spis treści: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Torment: Tides of Numenera - Początek gry: Meander Mroku

- Torment: Tides of Numenera - Upadek na ziemię

- Torment: Tides of Numenera - Chłodny, opanowany szelma

- Torment: Tides of Numenera - Na tropie konstruktora


Za aktywowanie piramidy otrzymasz 100 punktów doświadczenia. Uciekniesz w ten sposób Rozpaczy i zostaniesz przeniesiony do nowej lokacji o nazwie Dziedziniec Memoviry, gdzie rozpoczniesz nową misję główną - Cena Dracogena.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Torment: Tides of Numenera

PS4, Xbox One, PC, Mac

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.
Komentarze