Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Torment: Tides of Numenera - mapa: Plac Rządowy

Lokacja z kilkoma ciekawymi miejscówkami, w tym z Zakonem Prawdy.

Północna część miasta, w której znajdują się ważne budynki związane z władzą i administracją. Jeśli trafisz do tego miejsca razem z Aligernem, to mężczyzna powie, że zależy mu na zbadaniu pewnej sprawy w Zakonie Prawdy, gdzie nie jest mile widziany. Możesz zgodzić się udzielić mu pomocy.

Mapa - Plac Rządowy

  1. Pprzejście na Mały Rynek.
  2. Sangolin, kupiec związany z zadaniem dodatkowym Ułaskawienie. Możesz również zakupić u niego różne zbroje.
  3. Sekretarz Rady - możesz go namówić, przekupić lub zastraszyć, aby uzyskać nieco informacji na temat administracji i przechowywania dokumentów. Jest też związany z zadaniem dodatkowym Ułaskawienie.
  4. Sigyn i wejście do Wieży Rady - początkowo wejście jest zamknięte. Od Sigyn możesz natomiast uzyskać pewne informacje na temat miejskich strażników nazywanych Argusami. Jest też związana z zadaniami dodatkowymi Niedoskonałe symulakrum, Szara imitacja.
  5. Przejście do Zakonu Prawdy.

Zagadka w Zakonie Prawdy

W Zakonie Prawdy (#5 na mapie Plac Rządowy), w górnej części lokacji znajduje się piramida z kulą. Podejdź do niej i przyjrzyj się jej. Szczególną uwagę zwróć na ramę (test percepcji) oraz podstawkę (anamneza). Następnie będziesz mógł przystąpić do rozwiązywania łamigłówki. Jeśli ci się to uda, to otrzymasz enigmat.

Strzałka wskazuje piramidę z zagadką.

Jeśli chodzi o samą zagadkę, to najpierw warto przeczytać znajdujący się na piramidzie (Szkarłatny świt wita poszukiwacza, fioletowy zmierzch oznacza koniec poszukiwań). Chodzi o takie przekładanie kuli przez otwory, aby z koloru szkarłatnego (czerwonego) dotrzeć do fioletowego.


Spis treści: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Torment: Tides of Numenera - mapy: Rafa Upadłych Światów, Mały Rynek

- Torment: Tides of Numenera - mapa: Bebechy

- Torment: Tides of Numenera - mapa: Skraj Klifu

- Torment: Tides of Numenera - mapa: Karawanseraj


Początkowo wybieraj wszystkie opcje związane z kulą, aż dotrzesz do opcji wyjmowania kuli. Wtedy ważna robi się kolejność następnych kroków. Oto przykładowe rozwiązanie (cyfry oznaczają opcje dialogowe od momentu, kiedy będziesz mógł wyjmować i odkładać kulę): 3,4,6,5,5,6,2.

Read this next