Eurogamer.pl

For Honor - premiera i najważniejsze informacje

Dziś debiut gry Ubisoftu.

For Honor to nowa gra od Ubisoftu. Deweloperzy łączą w niej elementy historyczne i fantastyczne - choć przeważa raczej ten drugi aspekt. Historia dotyczy bowiem konfliktu wikingów, samurajów i rycerzy.

W trakcie zabawy korzystamy więc z uzbrojenia typowego dla wymienionych frakcji. Miecze, topory, buławy, katany, włócznie i halabardy to tylko niektóre przykłady.

Twórcy przygotowali też kampanię fabularną dla jednego gracza, w której wykonamy różne misje. Jest to raczej liniowa przygoda. Najważniejszym aspektem gry wydaje się być właśnie tryb multiplayer.

Ważne: Gra wymaga stałego połączenia z internetem.

  • Premiera: 14 lutego 2017
  • Wersja językowa: polska (napisy)
  • Producent: Ubisoft Montreal
  • Wydawca: Ubisoft

Zobacz: Fpr Honor - poradnik i najlepsze porady

Data premiery i dostępne edycje

For Honor debiutuje 14 lutego na PC, PS4 i Xbox One, zadziała też oczywiście na PS4 Pro i nadchodzącym Xbox One Scorpio. Ubisoft nie planuje wydania gry na konsolę Nintendo Switch.

Jak większość współczesnych produkcji, także nowa gra Ubisoftu dostępna jest w kilku wersjach - droższych i tańszych, z różnymi dodatkami.

  • Edycja podstawowa. Zawiera wyłącznie grę For Honor. Jeżeli zamówimy tę wersję przed premierą, otrzymamy trzy stroje dla wojowników. Cena: od 190 zł na PC, od 230 zł na PS4 i Xbox One.
  • Edycja Deluxe. Poza dodatkowymi strojami związanymi z pre-orderem, edycja Deluxe gwarantuje dostęp do premii punktów doświadczenia, bonusowego ciosu wykańczającego, emblematu oraz trzech ornamentów na hełmy. Cena: od 220 zł na PC, od 260 zł na PS4 i Xbox One.
  • Gold Edition. Zawiera bonusy z wydania Deluxe, a także przepustkę sezonową, która zagwarantuje dostęp do wprowadzanych po premierze, nowych wojowników. Cena: od 290 zł na PC, od 330 zł na PS4 i Xbox One.
fhhubedycje

Wymagania sprzętowe

Wymagania minimalne zaprojektowano z myślą o zabawie w niskich ustawieniach graficznych, a także rozdzielczości 720p oraz przy 30 klatkach na sekundę i wyłączonej synchronizacji pionowej (V-sync).

  • System operacyjny: Windows 7, Windows 8.1 lub Windows 10 (wersje 64-bitowe)
  • Procesor: Intel Core i3-550 lub AMD Phenom II X4 955 albo odpowiednik
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 660, GTX 750ti, GTX 950, GTX 1050 (2 GB) albo AMD Radeon HD 6970, HD 7870, R9 270, R9 370, RX 460 (2 GB)
  • Pamięć RAM: 4 GB

Rekomendowana konfiguracja przeznaczona jest do zabawy w wysokich ustawieniach graficznych, rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę, ale z wyłączoną synchronizacją pionową.

  • System operacyjny: Windows 7, Windows 8.1 lub Windows 10 (wersje 64-bitowe)
  • Procesor: Intel Core i5-2500K lub AMD FX-6350 albo odpowiednik
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 680, GTX 760, GTX 970, GTX 1060 (2 GB) albo AMD Radeon R9 280X, R9 380, RX 470 (2 GB)
  • Pamięć RAM: 8 GB

Rozgrywka i kampania

For Honor to gra akcji, a podstawą rozgrywki jest walka. Niezależnie od uzbrojenia, system potyczek wygląda tak samo, a najważniejsze jest wyczucie odpowiedniego momentu na zadanie ciosu lub blokowanie.

Gdy wciśniemy jeden przycisk, na ekranie pojawia się ikona z trzema strzałkami, symbolizującymi kierunki ataków. Strzałka podświetla się, gdy oponent wyprowadza cios z danej strony, co daje nam krótką chwilę na reakcję - blok czy kontrę.

Przechylając gałkę analogową - lub przesuwając mysz - zaznaczamy wybrany kierunek i atakujemy. Wszystkie rodzaje broni dysponują atakiem silnym i lżejszym - ten drugi jest oczywiście szybszy, ale słabszy. Istotne jest zadawanie różnych ciosów, by wróg nie wyczuł schematu.

Walka jest wymagająca. Niemożliwe jest utrzymywanie bloku w danym kierunku bez ustanku - trwa to tylko chwilę. Jeżeli wróg wykona unik lub odepchnie nas na moment przez tym, jak zaatakujemy, wystawiamy się na niebezpieczeństwo. Każdy błąd może sporo kosztować.

Zobacz: For Honor - poradnik i najlepsze porady

Wszystko to dotyczy starć z innymi potężniejszymi wojownikami - czy też graczami w trybie sieciowym. Poza nimi natkniemy się też na podstawowych, słabszych żołnierzy. Tych traktuje się jako mięso armatnie i powala jednym ciosem.

System walki w For Honor jest zaawansowany. Poza podstawowymi atakami, każdy wojownik może wykonywać też różne ataki specjalne. Mogą to być ciosy wyprowadzane w biegu, kombinacje ataków, kontrataki, szarże i ataki z wyskoku.

Różni bohaterowie dysponują także innymi talentami, takimi jak zastawienie pułapki, rzucenie bomby dymnej, czy nawet wezwanie ostrzału łuczników na dany obszar. Tych umiejętności używa się stosunkowo rzadko.

fhhub1

Podczas pojedynku kamera skupia się na jednym oponencie

Tryb dla jednego gracza

Kampania fabularna w For Honor pozwala zagrać przedstawicielem każdej frakcji. Opowieść skupia się na losach wszystkich stron konfliktu w czasach niekończącej się wojny. Za kulisami stoi tajemnicza postać niejakiego Apollyona, któremu zależy na tym, by pokój nigdy nie zapanował.

Akcja rozgrywa się w świecie przypominającym Ziemię, tysiąc lat po wyniszczającym kataklizmie. Rycerze, wikingowie i samuraje kontrolują różne części kluczowej krainy, walczą o zasoby i przewagę nad wrogiem.

Misje polegają na walce w wielkich bitwach, szturmowaniu twierdz i pojedynkach z innymi herosami. Nie brakuje nawet starć z bossami.

W misjach samurajów gracze wcielają się w wojownika Kensei, który służy Cesarzowi, ale zostaje wygnany. Wyrusza w świat, by odzyskać honor i powrócić do domu. Raider to bohater wikingów - weźmie udział w najazdach na wrogie miasteczka i stara się zjednoczyć zwaśnione klany. Rycerz - Warden - skupia się na poszukiwaniach godnego oponenta i sensu nieustającej walki.

Tryb sieciowy

Multiplayer to istotny element For Honor - twórcy promowali sieciowe potyczki w zwiastunach od samego początku, nawet przed zapowiedzią kampanii fabularnej.

Deweloperzy przygotowali kilka trybów rozgrywki, różniących się zasadami bitwy oraz liczbą uczestniczących w meczu użytkowników. Otrzymujemy:

  • Brawl - potyczka 2 na 2.
  • Dominion - starcie 4 na 4, na nieco większą skalę, gdyż w potyczce biorą też udział sterowani przez komputer, łatwi do pokonania żołnierze.
  • Duel - pojedynek 1 na 1.
  • Elimination - starcie 4 na 4, bez odradzania się w trakcie rundy.
  • Skirmish - starcie 4 na 4 z odradzaniem poległych w trakcie rundy.

Drużyny są zawsze mieszane, a więc w jednym zespole może walczyć wiking i samuraj. Dwie strony konfliktu różnią się kolorem elementów pancerza (niebiescy kontra pomarańczowi).

fhhub3

Wojownika wybieramy przed rozpoczęciem meczu. Twórcy przygotowali w sumie dwunastu bohaterów, a w przyszłości do gry zaimplementowani zostaną kolejni - będzie można odblokować ich za wewnętrzną walutę. Poniżej opisujemy wszystkie klasy.

Rycerze

  • Strażnik - walczy przy użyciu potężnych mieczy oburęcznych.
  • Pogromca - wyposażony w tarczę i kiścień, preferuje defensywny styl walki.
  • Rozjemca - szybki i zwinny wojownik, który używa jednocześnie miecza jednoręcznego i sztyletu.
  • Egzekutor - potężny, ciężko opancerzony wojownik z halabardą.

Samuraje

  • Kensei - noszą ciężką zbroję i walczą za pomocą no-dachi, dłuższej wersji katany.
  • Orochi - zadaje szybkie ciosy, lecz lżejsze niż inni samuraje. Polega na unikach i kontrataku.
  • Shugoki - powolny, ale silny wojownik z potężnym kanado. Świetny w walce przeciwko kilku wrogom.
  • Nobushi - szybki wojownik wyposażony w naginatę, tradycyjną broń drzewcową.

Wikingowie

  • Drengr - silny bohater z dwuręcznym toporem, umie skutecznie chwytać i rzucać przeciwnikami i zadawać ciosy obszarowe nie do zablokowania.
  • Berserk - wyposażony w dwa toporki, potrafi szarżować i wykonywać serie wielu ciosów. Trudny do opanowania dla początkujących.
  • Drottin - uniwersalny wojownik z tarczą i mieczem, dysponuje ciosami lżejszymi i silnymi. Potrafi uderzyć wroga głową.
  • Walkiria - wojowniczka z włócznią i małą tarczą, zwinna i szybka, ale też wrażliwa na ataki i najmniej wytrzymała ze wszystkich wikingów.

Rozpoczynając przygodę z For Honor wybieramy jedną frakcję, którą chcemy reprezentować w Wojnie Frakcji, ale nie ma to wpływu na dostępnych do wyboru wojowników - decyzja jest związana tylko z bonusami przyznawanymi co kilka dni za grupowy wysiłek frakcji i wszystkich graczy.

W trybie wieloosobowym nie zabrakło elementu rozwoju postaci. Możemy odblokowywać nowe elementy wyposażenia - od hełmów i butów, po paski i części broni. Wszystkie wpływają nieznacznie na statystyki bohatera. W miarę rozwoju każdej klasy zwiększamy też skuteczność jej specjalistycznych cech.

Reklama

Komentarze

Komentarze zostały zamknięte, ale możesz kontynuować dyskusję pod innymi materiałami lub na Forum!

  • Wczytywanie...