Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sniper Elite 4 - Klasztor Abrunza

Zawiązujemy sojusz z włoską mafią i likwidujemy przywódcę Czarnej Brygady.

Zadanie zaczyna się dość nietypowo, bo od zawiązania przymierza z włoską mafią. Wojna jednak to szczególny czas, kiedy powiedzenie „wróg mojego wroga jest moim przyjacielem” nabiera jeszcze większej mocy.

Odprawa misji będzie miała miejsce w niewielkim domku małego miasteczka. Najpierw będziesz miał okazję porozmawiać z niejakim Dinellim, który zleci ci zabójstwo Piero Capo, przywódcy Czarnej Brygady. Po rozmowie z członkiem mafii wyjdź na taras, gdzie zamienisz słowo z Weaverem oraz żołnierzem mafii.

Dowiesz się od nich o pozostałych zadaniach w tej misji, między innymi znalezieniu interesujących dokumentów oraz działach artyleryjskich do zniszczenia. Na mapie czeka cię sporo strzelania, zwłaszcza w drugiej połowie misji, choć jest tu też sporo możliwości na działanie po cichu.


Zadania poboczne: zabicie oficera, pozyskanie kodu radiowego i zbadanie sprawy dzieł sztuki

Misję rozpoczniesz na dachu z odsłoniętym dziedzińcem. Dobrze jest teraz narobić nieco szumu i zacząć strzelać do przeciwników jak do kaczek. Przechadzając się po dachu i chowając się za znajdującym się tam kominem będziesz mógł zlikwidować większość nieprzyjaciół w zasięgu wzroku.

Umożliwi ci to spokojne badanie miasteczka. W ramach posiłków znajdzie się także oficer posiadający kod radiowy (1a), który wykorzystamy do misji pobocznej związanej z dziełami sztuki. Po eksterminacji wszystkich nadciągających wrogów możesz także udać się po pierwszy dokument związany z pobocznym zadaniem opata (2a). Pierwszy dokument znajdziesz w dużym budynku na jednym z biurek.

Mapa Abrunza. Odniesienia do punktów 1-5 odnajdziesz w tekście.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Teraz możesz śmiało udać się do radiostacji (1b), gdzie wezwiesz konwój ciężarówek z dziełami sztuki. Twoim celem jest ich obserwacja, gdy kilka chwil później pojawią się na drodze obok. Masz jedną szansę do wyciągnięcia wniosków z transportu. Aby to zrobić, po prostu wyceluj lornetkę w pierwszy pojazd i zbadają ją. Pod żadnym pozorem nie strzelaj do konwoju i nie zwracaj na siebie uwagi. Do ukończenia tego zadania wystarczy uderzyć w dzwon (1c), choć tym zajmiemy się pod koniec misji.


Zadania poboczne: sprawdzenie opata i zniszczenie dział artyleryjskich

W dalszym ciągu podążamy górną częścią mapy, wzdłuż murku, gdzie robimy nieco hałasu i ściągamy na siebie posiłki. To doskonałe miejsce, aby pozbyć się większości okolicznych wrogów. Uważaj jednak na czołg, który na pewno pojawi się w okolicy prędzej czy później. Po uporaniu się z piechotą możesz zakraść się od jego tyłu i wysadzić w powietrze lub podłożyć minę na ścieżkę jego przejazdu. W bunkrze (2b) pozyskujemy drugi dokument związany z opatem.

Pierwsze z trzech dział artyleryjskich nie będzie zbyt silnie strzeżone, dlatego wdaj się w wymianę ognia praktycznie od razu.

Z tego miejsca niedaleko jest już do pierwszego działa artyleryjskiego (3a). Jest to zadanie poboczne, ale polecamy je wykonać, gdyż w naturalny sposób będziesz natykać się na nie podczas realizacji głównych założeń misji. Działa pilnuje około czterech żołnierzy, zatem nie powinni stanowić dla ciebie zbyt dużego wyzwania.


Zabicie wrogów na wzgórzu zamkowym i zabójstwo Pierco Capo

O wzgórzu zamkowym zostałeś poinformowany podczas odprawy przed misją. Jest to najbardziej broniony punkt na mapie (4), jednak jeśli podążałeś za naszymi wskazówkami wcześniej, większość żołnierzy z tamtej okolicy wybiłeś przy okazji rozprawiania się z wzywanym wsparciem.

Tak naprawdę nie jest istotne od której strony zajdziesz umocnienia. Na początku najważniejsze jest pozbycie się snajpera, który przemieszcza się po pagórku nieopodal. Początkowo zalecamy ukrywanie się w zaroślach i przemieszczanie się pomiędzy nimi. Prędzej czy później i tak zawiąże się otwarta walka, w której wszystko zależy od ciebie.

Zarośla to twój największy sprzymierzeniec na każdej mapie.

Podczas walki mogą zostać wezwane posiłki, a także jednorazowy nalot, po którym błyskawicznie zmień położenie. Po pozbyciu się wszystkich nieprzyjaciół z okolicy otrzymasz stosowny komunikat. Zanim jednak przejdziesz do kolejnego zadania, warto wejść na dziedziniec wzgórza zamkowego, gdyż znajduje się tam kolejne działo artyleryjskie (3b) do zniszczenia. Udaj się przez mostek nieopodal i okrąż fortecę, aby pozbyć się ostatniego działa (3c).

Teraz możesz wykorzystać drewniane rusztowanie, z którego przeskoczysz na balkon z prawej strony i na kolejny nieco dalej. W ten sposób wejdziesz do wielkiego fortu, poczynając od dzwonnicy (1c), gdzie uderzając w dzwon, ukończysz jedno z zadań pobocznych tej misji. Możesz także wejść na górę, gdzie znajduje się snajper, jednak uważaj na jedną z pułapek na półpiętrze. Rozbrój ją, pozbaw życia snajpera i rozpocznij eksterminację żołnierzy znajdujących się na dziedzińcu.

Gdy sytuacja się już nieco uspokoi, możesz zejść na zerowy poziom, skąd rozpoczniesz eksplorację fortyfikacji. Choć sumarycznie znajduje się tam wielu nieprzyjaciół, pozbędziesz się ich bez najmniejszych kłopotów, nawet w przypadku alarmu. Wiele zakamarków i przeszkód będzie działać na twoją korzyść, więc sukcesywnie zabijaj kolejnych wrogów.


Spis treści: Sniper Elite 4 - Poradnik, Solucja

Następnie: Sniper Elite 4 - Obiekt w Magazzeno

Zobacz też: Sniper Elite 4 - najlepsze karabiny snajperskie


Twój główny cel, Piero Capo (5), nie ma swojego stałego miejsca przebywania, dlatego możesz się na niego natknąć dosłownie wszędzie. Dlatego też ważne jest zupełne wyczyszczenie tego terenu. Po likwidacji mężczyzny przeszukaj jego ciało, aby pozyskać w ten sposób różaniec - dowód na to, że pozbyłeś się problemu.

Fortyfikacja jest pełna zamkniętych na głucho drzwi, ale także wąskich przejść, które będą działać na naszą korzyść podczas zażartych walk.

W międzyczasie, zanim udasz się do wskazanego punktu spotkania, zbadaj dwa ostatnie dokumenty (2c i 2d). Pierwszy z nich odnajdziesz w sejfie w jednym z pomieszczeń. Możesz go otworzyć używając ładunku wybuchowego. Nawet jeśli jacyś przeciwnicy zostaną zaalarmowani, poradzisz sobie z nimi bez kłopotów.

Ostatni dokument znajduje się pod niewielką stodołą na zewnątrz, od głównego wejścia do fortyfikacji. Budynek jest lekko strzeżony. Po wejściu do środka zejdź schodami na dół i zeskocz do jaskini, gdzie odnajdziesz poszukiwany przedmiot i zamkniesz kwestię opata. Teraz, posiadając wcześniej pozyskany różaniec, pozostaje udać się do wskazanego punktu spotkania, gdzie zadanie zakończy się sukcesem.

Read this next