Eurogamer.pl

Sims 4: Witaj w pracy - zawody: doktor, detektyw, naukowiec

Zapoznaj się z nowymi profesjami, które pojawiły się w dodatku.

Główną nowością w dodatku Witaj w pracy są trzy nowe profesje, których wykonywania może podjąć się sim. Są to detektyw, doktor oraz naukowiec. Istnieje także możliwość zostania szefem własnego biznesu, ale zawód ten został opisany osobno. Wspomniane na początku trzy zawody różnią się zasadniczo od typowych, znanych z podstawowej wersji gry.

W „zwykłych" profesjach sim po prostu chodził w ustalone dni i w wyznaczonych godzinach do pracy, jakby znikając z życia bieżącego. Czasami otrzymywaliśmy możliwość dokonania jakiejś decyzji, która mogła ułatwić lub utrudnić zrobienie kariery, po czym postać wracała i otrzymywała pieniądze. Tym razem również możesz skorzystać z tej opcji (Wyślij w pojedynkę), ale znacznie ciekawiej jest mu towarzyszyć (Dołącz). Naszym celem jest wypełnianie powierzonych obowiązków. Jeśli będziemy się z nich wywiązywać, to awansujemy. W przeciwnym razie możemy zapomnieć o odniesieniu zawodowego sukcesu. Dobrze jest też pamiętać, że jeśli brakuje nam w danym dniu czasu w pracy, to możemy zostać po godzinach. wystarczy kliknąć na kółeczko odliczające koniec pracy (lewy górny róg).

Poniżej prezentujemy opisy poszczególnych zawodów, kolejne stopnie kariery, a także podajemy wskazówki pomagające odnieść sukces w pracy.

Doktor

Po wyborze zawodu lekarza przygotuj swoją postać pod kątem potrzeb (najlepiej, aby wszystkie były na zielonym poziomie), po czym poczekaj, aż przyjdzie pora na pracę i wybierz opcję Dołącz.

Po chwili znajdziesz się przed budynkiem szpitala. Zwróć uwagę na nowe menu w lewym górnym narożniku (#1 na obrazku poniżej). Zaznaczono na nim godzinę końca pracy (#1a), obecny czas pracy (#1b), pasek doświadczenia zawodowego (#1c) oraz listę obowiązków (#1d) do wykonania, dzięki którym możesz zdobywać punkty doświadczenia i awansować w hierarchii. To właśnie obowiązkami należy zajmować się podczas pobytu w pracy.

Początkowo są to dość proste czynności mające zapoznać nas z zawodem i miejscem pracy. Należy zatem np. porozmawiać ze współpracownikami, pościelić łóżka, podać pacjentom jedzenie lub posprzątać wyznaczony teren.

obowiazki2

Z czasem zakres obowiązków stanie się bardziej poważny i obejmie między innymi diagnozowanie i leczenie pacjentów. W tym celu musisz nawiązywać z nimi dobre kontakty, obserwować ich (różne symptomy u pacjentów są związane z konkretnymi schorzeniami), a następnie pobierać próbki i analizować je w specjalnych maszynach. Informacje na temat przeprowadzonych badań pojawią się w formie tekstowej w prawym górnym narożniku ekranu.

Na ich podstawie możesz postawić diagnozę, ale czasami informacje są niewystarczające i należy przeprowadzić dalsze badania. I nie chodzi tylko o podstawowe, wykonywane na miejscu (opcja Zbadaj pacjenta - #2 na obrazku powyżej), ale także bardziej zaawansowane na przykład rentgenowskie. Aby je przeprowadzić kliknij na pacjenta i wybierz opcje Skierowanie lekarskie (w opcji Przyzwoita diagnoza). Trzeba pamiętać, że pacjentów musimy zdiagnozować i wyleczyć w ciągu jednego dnia. Jeśli nie zdążymy, to na następny dzień pacjent będzie miał zupełnie inne objawy i cały proces trzeba będzie zaczynać od nowa.

Warto dodać o różnicy między słabą, a przyzwoitą diagnozą. Pierwszą możesz wydać na podstawie małej liczby informacji, trochę jak strzelanie w ciemno. Jeżeli jednak w trakcie badań uda się wpaść na cechy charakterystyczne jakiejś choroby (np. zakaźna), to będziesz miał już więcej wiadomości i będziesz mógł postawić Przyzwoitą diagnozą. Jeśli zależy ci na poprawnych wynikach, to należy wykonywać badania tak długo, aż do wyboru pozostanie, jak najmniej opcji (najlepiej jedna). Z czasem oprócz diagnozowania i leczenia będzie musiał również przeprowadzać operacje.

Oprócz wypełniania standardowych obowiązków możesz także spotkać się z wydarzeniami specjalnymi. Chodzi tutaj między innymi o możliwość odebrania nagłego porodu, umówienia się na wizytę domową lub powstrzymania rozprzestrzeniającej się zarazy. Warto też wspomnieć, że podczas badań możesz odkryć czy ktoś jest człowiekiem czy kosmitą.

Poniżej przedstawiamy kolejne stopnie awansu, dzienne zarobki oraz warunki awansu na kolejne poziomy zawodu doktora:

  • Stażysta (144 $) - wykonaj powierzone zadania.
  • Sanitariusz (184 $) - wylecz 2 pacjentów.
  • Asystent Medyczny (280 $) - wylecz 3 pacjentów.
  • Technik Medyczny (392 $) - skutecznie zdiagnozuj i wylecz pacjenta.
  • Asystent Pielęgniarski (680 $) - skutecznie zdiagnozuj i wylecz 2 pacjentów.
  • Starszy Pielęgniarz (950 $) - skutecznie zdiagnozuj i wylecz 3 pacjentów.
  • Lekarz Pierwszego Kontaktu (1350 $) - przeprowadź trzy operacje.
  • Lekarz Specjalista (1950 $) - przyjmij poród.
  • Chirurg (2450 $) - skutecznie zdiagnozuj i wylecz 5 pacjentów.
  • Ordynator (2800 $) - nie dotyczy.

Detektyw

Kariera detektywa ma z początku podobny przebieg, jak w przypadku doktora. Po rozpoczęciu pracy zdecyduj zatem czy chcesz, aby sim poszedł do niej sam czy też chcesz do niego dołączyć. Jeśli wybierzesz drugą opcję, to po chwili zostaniesz przeniesiony na posterunek policji. Ponownie lista twoich zadań do wykonania będzie dostępna w lewym górnym narożniku ekranu.

Wypełniaj zlecone cele, co umożliwi lepsze zrozumienie zawodu policjanta. Najpierw należy odebrać przydział do sprawy (#1 na obrazku poniżej), co uczynisz korzystając z jednego z komputerów. Szybko zorientujesz się, że nie będziesz ograniczał się do pracy na komisariacie, ale często będziesz wysyłany w teren - na patrole lub miejsca przestępstw, gdzie należy szukać wskazówek i dowodów m.in. poprzez robienie zdjęć, zbieranie odcisków palców, pobieranie materiałów dowodowych oraz rozmawianie ze świadkami. Warto zwrócić uwagę na tablicę (#2 na obrazku poniżej) umożliwiającą później wybieranie się do miejsc przestępstw, chodzenia na patrole i wskazywania podejrzanych.

przydzial

Po zbadaniu terenu wróć na posterunek policyjny (kliknij na główną postać i wybierz odpowiednią opcję z rozwijanego menu), gdzie zbadaj zebrany materiał korzystając ze specjalnych sprzętów, a potem wprowadzając wszystkie wiadomości do komputera. Kolejne etapy obejmują między innymi przeszukanie kartoteki policyjnej (#1 na obrazku powyżej) i pobranie odcisków palców od przestępców przetrzymywanych w celach. Oczywiście po uzbieraniu dowodów (im ich więcej, tym większe prawdopodobieństwo złapania prawdziwego przestępcy) dobrze jest także porozmawiać z komendantem, innymi policjantami oraz osobami, a także sprawdzić telefon i notatnik, gdzie mogą pojawić się nowe informacje.

Zanim wydamy nakaz aresztowania dobrze jest posiadać sześć wskazówek, czyli maksymalną ich liczbę, co ułatwia wytypowanie właściwego podejrzanego. Następnie skorzystaj z mapy przestępstw, aby przenieść się do miejsca pobytu wytyczonej osoby, z którą rozpocznij rozmowę. Nie aresztuj podejrzanego sima od razu, tylko postaraj się wyciągnąć jak najwięcej informacji pasujących do wiadomości w notatniku bohatera (przydaje się też umiejętność Spostrzegawczy umożliwiająca poznanie cech charakteru rozmówcy już po przywitaniu). Kiedy zdecydujesz się kogoś aresztować czeka cię jeszcze przesłuchanie. W jego trakcie staraj się dopasować wypowiedzi do nastroju przesłuchiwanego - bądź dobry gdy zachowuje się grzecznie lub np. opisz mu więzienie, gdy widzisz przygnębienie. Pasek postępu przesłuchania znajduje się na górze ekranu. Postępuj tak, aby zapełnić go do końca.

Oprócz typowych dochodzeń czekają cię także patrole. Należy na nich rozmawiać z mieszkańcami i wchodzić z nimi w dobre relacje, co ułatwia zdobywanie informacji. Jeśli chodzi o przestępców przebywających na posterunku, to możesz ich przeszukiwać, pobierać odciski palców, a z czasem także przesłuchiwać, żeby zdobyć dodatkowe dowody. Wraz z kolejnymi awansami będziesz otrzymywać coraz większą dozę samodzielności i od ciebie będzie zależało, w jaki sposób poprowadzisz śledztwo. Staraj się także rozpoczynać i kończyć sprawy w ciągu jednego dnia roboczego.

  • Krawężnik (180 $) - weź udział w 2 dochodzeniach.
  • Funcjonariusz (252 $) - udaj się na miejsce zbrodni i patrol.
  • Posterunkowy (342 $) - przesłuchaj podejrzanego.
  • Detektyw (468 $) - rozwiąż 1 sprawę.
  • Starszy detektyw (702 $) - rozwiąż 2 sprawy.
  • Sierżant (828 $) - rozwiąż 3 sprawy.
  • Porucznik (1107 $) - rozwiąż 4 sprawy.
  • Kapitan (1200 $) - rozwiąż 5 sprawy.
  • Aspirant (2000 $) - rozwiąż 6 spraw.
  • Komendant (2120 $) - nie dotyczy.

Naukowiec

Podobnie, jak w przypadku doktora i detektywa, pracę naukowca też zaczynasz od poznania podstaw zawodu. Sim pragnący rozwijać się w tej profesji trafia do laboratorium (obrazek poniżej), gdzie na początku musi wypełniać proste cele pokroju wykonywania eksperymentów przy stole laboratoryjnym, rozwijanie zdolności analizowania czy dokonania pierwszego przełomu i opracowania wynalazku. Warto w międzyczasie nawiązywać dobre kontakty z innymi współpracownikami, którym z czasem będziesz mógł wydawać polecenia.

Głównymi zadaniami należącymi do naukowca są między innymi opracowywanie nowych wynalazków, a także używanie i ulepszanie ich oraz sprawdzanie różnych specyfików w pracowni chemicznej. Ponadto ważną rolę odgrywa zbieranie i analizowanie kryształów i roślin, które znajdziesz w laboratorium (o kryształy możesz także prosić współpracowników). Co pewien czas w miejscu pracy będzie dochodzić do zdarzeń specjalnych, takich jak odwiedziny kosmitów czy też dzień, w którym należy uzupełnić zapasy do różnych badań.

laboratorium

Oto wynalazki, jakie możesz opracować podczas pobytu w laboratorium:

  • Miotacz Sim-Promieni - możesz używać go do tworzenia nowych przedmiotów i zmieniać zachowania simów (w zależności od poziomu efekty działania są inne).
  • Antena satelitarna - służy do kontaktu z kosmitami, ale może także oddziaływać w różny sposób na współpracowników (zależnie od poziomu).
  • Lampa lewitująca - zwiększa wskaźnik skupienia.
  • Maszyna klonująca - pozwala duplikować różne przedmioty i materiały, a przy okazji zaoszczędzić pieniądze.
  • Generator hiperprzestrzeni Electroflux - po odpowiedniej kalibracji umożliwia nawiązanie kontaktu z kosmitami i przeniesienie ich na Ziemię.

Spis treści: Sims 4 - poradnik i najlepsze porady

Zobacz też:

- Sims 4: Witaj w pracy - prowadzenie biznesu

- Sims 4: Witaj w pracy - kosmici i planeta Sixam

W trakcie pracy, jako naukowiec dobrze jest korzystać z notatnika, w którym znajdują się szczegóły opracowanych dotąd wynalazków. Jeśli chcesz dokonywać kolejnych wielkich odkryć, to również w domu poświęcaj sporo czasu na zajęcia rozwijające logikę, czyli np. czytanie, grę w szachy lub przeglądanie encyklopedii na komputerze. Kolejny przełom łatwo poznasz po zapełniającej się żarówce nad głową sima.

Oto kolejny poziomy awansu naukowca, pensja i warunki, jakie musi spełnić przy awansie na wyższy poziom:

  • Technik laboratoryjny (216 $) - dokonaj 2 przełomów naukowych.
  • Początkujący wynalazca (288 $) - dokonaj 4 przełomów naukowych.
  • Młodszy majsterkowicz (351 $) - dokonaj 6 przełomów naukowych.
  • Specjalista od specyfików (432 $) - dokonaj 8 przełomów naukowych.
  • Ufolog (918 $) - dokonaj 10 przełomów naukowych.
  • Szef laboratorium (1278 $) - dokonaj 12 przełomów naukowych.
  • Pionier nowych technologii (1683 $) - dokonaj 14 przełomów naukowych.
  • Szalony naukowiec (1935 $) - dokonaj 16 przełomów naukowych.
  • Badacz kosmosu (2223 $) - nie dotyczy.
Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...