Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Resident Evil 7 - Strefa testów: zagadka z tortem, głowa osobnika serii D, zmutowany Jack

Rozwiązujemy łamigłówkę ze świeczką, zdobywamy przedmiot do surowicy i pokonujemy zmutowanego Jacka.

Jeśli jesteś na tej stronie, to znaczy, że boss w stajni nie przysporzył ci większych problemów. To jednak jeszcze nie koniec, gdyż na końcu tego etapu gry czeka cię jeszcze jedna walka z bossem. Nie uprzedzajmy jednak faktów. Po aktywowaniu windy wjedziesz na kolejny poziom Strefy testów. Podążaj korytarzem przed siebie, aż trafisz na zaschnięte zwłoki.

Jest do nich przyczepiona kartka z napisem „Przyszła kolej na ciebie”. Zwróć też uwagę na liczbę znajdującą się nad napisem. Będzie to kod do kolejnych drzwi zablokowanych cyfrowo. W przypadku wersji pecetowej gry jest to 1408, choć może on różnić się na innych platformach, dlatego warto jest zapamiętać numer samodzielnie. Idź dalej i aktywuj schody przyciskiem na ścianie.


Zagadka z tortem i świeczką

Zejdź na dół i skręć w drzwi po lewej stronie. Znajdują się tam kolejne drzwi. Wstukaj na panelu zdobyty przed chwilą kod i wycofaj się. Lucas poprosi cię o pozostawienie wszelkich przedmiotów w zielonej skrzyni obok. Pozostaw je bez żadnych obaw i przejdź przez odblokowane drzwi. Podejdź do zwłok przebranych za klauna i zabierz mu zapaloną świeczkę.

Twoim zadaniem jest dotarcie do pomieszczenia z tortem, na którym musisz umieścić zdobytą świeczkę. Szkopuł w tym, że wchodząc do pokoju aktywujesz automatycznie zraszacz, która pozbawi cię płomienia. Udajemy się zatem do pomieszczenia obok, gdzie uruchamiamy kuchenkę gazową. Podpalamy świeczkę, ale nie idziemy w stronę tortu, ale do pokoju z telewizorami i drzwiami zablokowanymi sznurkiem.

Wejdź do tego pomieszczenia z zapaloną świeczką i odblokuj przejście do kolejnego.

Użyj świeczki do przepalenia sznurka i przejdź na drugą stronę pomieszczenia pełnego szarych balonów. Znajdują się tam drzwi z blokadą. Wykonaj interakcję na kłódce i ułóż na niej napis LOSER, czyli „przegrany”. Odblokujesz tym samym pomieszczenie, w którym znajduje się uchwyt zaworu. Zabierz przedmiot i wróć do pokoju z tortem.

Raz jeszcze zostaniesz pozbawiony płomienia. Jeśli zastanawiasz się jak sprawić, żeby świeczka nie zgasła, po prostu obróć się w lewo, gdzie odnajdziesz rurę doprowadzającą wodę. Wykonaj interakcję z uchwytem zaworu, a następnie zakręć dopływ wody. Wróć do kuchenki, podpal świeczkę jeszcze raz i wróć do pomieszczenia z tortem. Nie umieszczaj jednak na nim świeczki!

Kolejne interakcje wykonaj zgodnie z poniższą instrukcją.

Najpierw podejdź do zabitej deskami dziury (1) i wykonaj na niej interakcję, dzięki czemu oderwiesz jedną z desek. Dopiero wtedy podejdź do tortu (2) i umieść na nim świeczkę. Ten za chwilę wybuchnie, ale nie zabije cię. Na podłodze obok (3) pojawi się ładunek wybuchowy, który wybuchnie po dwudziestu-kilku sekundach. Podnieś go i wrzuć do odblokowanej wcześniej dziury (1), aby nie dać się zabić.


Zdobycie głowy osobnika serii D

Przejdź do odblokowanego w ten sposób pomieszczenia, gdzie jeszcze przed chwilą znajdował się Lucas. Uruchom telewizor, gdzie zauważysz transmisję z pomieszczenia, w którym znajduje się Zoe i Mia. W skrzynce obok znajdziesz też drugi przedmiot wymagany do stworzenia surowicy. Podnieś go, a następnie odzyskaj swoje przedmioty ze skrzyni obok, łącznie z korbką. Na ścianie znajdziesz też mapę Strefy testów.


Uratowanie Mii i Zoe

Wyjdź na zewnątrz i użyj korbki, aby podnieść pomost. Podążaj kładką i odwiedź niewielki domek na skraju po prawej stronie. Znajdziesz tam przydatne przedmioty i amunicję, która może ci się przydać w drodze do kolejnego budynku. Zaatakują cię bowiem potwory, od których dość trudno będzie ci uciec, jednak sugerujemy, abyś chociaż spróbował. Amunicja przyda ci się na coś ważniejszego. Kolejny raz użyj korbki i powoli przedzieraj się dalej.

W kolejnym budynku dotrzesz do bezpiecznego pokoju, gdzie możesz znaleźć kilka przedmiotów, a przede wszystkim zapisać stan gry, co uczyć niezwłocznie. Ciekawostką są także pociski zapalające obok. Wejdź schodami na górę. Uwolnij kobiety i oddaj elementy surowicy Zoe. Zabierz dwie przygotowane strzykawki i przygotuj się na walkę z kolejnym, wielkim przeciwnikiem.


Walka z bossem na przystani - zmutowany Jack

Po zdobyciu surowicy czas na walkę z ogromnym potworem. Właśnie taką formę przybrał Jack. Choć boss wydaje się być straszny, miałeś cięższe pojedynki za sobą. Przede wszystkim musisz zwracać uwagę na jego czułe punkty. Są to pomarańczowe elementy rozlokowane na całym ciele.

Rozpocznij od ostrzeliwania tych najbliżej znajdujących się ciebie oraz największych i najłatwiejszych do trafienia, zwłaszcza tych na głowie. Jack nie będzie pozostawał dłużny i prędzej czy później zastosuje celny cios. Koniecznie używaj osłaniania się rękami, gdyż w przeciwnym wypadku szybko zostaniesz zabity.

Koncentruj się na słabych punktach koloru pomarańczowego, a także zakoduj sobie rozmieszczenie drabin, dzięki którym będziesz wracał na wyższy poziom.

Nie obawiaj się wpadnięcia poziom niżej. W rogach pomieszczenia znajdują się dwie drabiny, którymi możesz powrócić na wyższe piętro. Walkę możesz jednak kontynuować z dołu, a wręcz zachęcamy do wielokrotnego zmieniania poziomów. Dzięki temu Jack będzie na tyle zdezorientowany, że nie będzie wiedział gdzie ma atakować. Zawsze najlepiej jest znajdować się na innym poziomie, niż nieprzyjaciel, choć wtedy jest trudniej trafiać w jego słabe punkty. Ponadto gdzieniegdzie zauważysz przydatne przedmioty, takie jak amunicję.

Używaj apteczki za każdym razem, gdy zostaniesz skutecznie trafiony. Cały czas rozglądaj się za pomarańczowymi elementami potwora i strzelaj do nich, używając także granatnika, jeśli pozyskałeś go z Głównego domu.

W pewnym momencie spadniesz na dolny poziom a wejścia drabinami zostaną zablokowane. W tym momencie osłaniaj się od ataków, cały czas okrążając przeciwnika i strzelając do pomarańczowych elementów. Po maksymalnym osłabieniu Jacka zostaniesz poinstruowany, aby wbić w niego jedną ze strzykawek z surowicą. Nie uratuje to mężczyzny, ale dobije go, a w drzwiach chwilę potem pojawi się Zoe.


Spis treści: Resident Evil 7 - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Resident Evil 7 - zakończenie: wybór Mia czy Zoe

Następnie: Resident Evil 7 - Wrak statku: uniwersalny bezpiecznik, historia Mii


Wybór pomiędzy Mią i Zoe

Jako że musiałeś użyć jednej strzykawki z surowicą na Jacku, możesz uratować tylko jedną z dziewczyn. Musisz wybrać pomiędzy starającą ci się pomagać przez całą rozgrywkę nieznajomą Zoe lub Mią. Druga z kobiet jest twoją żoną, choć nie widzieliście się od trzech lat, a na początku rozgrywki nie była zbyt przyjaźnie nastawiona do twojej postaci.

W zależności od tego, jakiego wyboru dokonasz, dalsza część gry będzie się nieco różniła. Aby uchronić się przed zdradzaniem bezpośrednich efektów wyboru wspomnimy tylko, że dalsza część rozgrywki dotyczy wyboru Mii. O różnych konsekwencjach wyboru przeczytasz na innej stronie naszego poradnika.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Resident Evil 7: Biohazard

Video Game

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze