Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wstrzymano prace nad grą akcji Scalebound - raport

Po ponad czterech latach.

Wygląda na to, że wstrzymano prace nad powstającą od ponad czterech lat kooperacyjną grą akcji Scalebound, z debiutem planowanym dotychczas na obecny rok, na PC i Xbox One.

Eurogamer dowiedział się z kilku niezależnych źródeł, że wydawca - Microsoft - i odpowiedzialne za prace studio PlatinumGames zakończyli współpracę jeszcze przed końcem 2016 roku.

Och nie!

Identyczne doniesienia opublikował serwis Kotaku, powołując się na własnych informatorów, pisząc o problemach z pracami, a nawet potencjalnym anulowaniu gry.

Scalebound widzieliśmy ostatnio na targach Gamescom w ubiegłym roku, w sierpniu. Źródła zbliżone do obu firm sugerują, że od tego czasu relacje na linii Microsoft- PlatinumGames znacznie się ochłodziły.

Rozmówcy Eurogamera wskazują, że problemy zaczęły się jesienią, gdy kilku kluczowych producentów musiało udać się na miesięczny urlop, by poradzić sobie z obciążeniami związanymi z dotychczasowym tempem prac.

Teraz deweloperzy powrócili, ale Scalebound rozminęło się z harmonogramem. Nadal nie brakuje podobno problemów z silnikiem i innym zaległościami, więc podjęto decyzje o zaprzestaniu dalszych starań.

Nie jest obecnie jasne, która ze stron zachowuje prawa do tytułu. Być może Platinum zechce wskrzesić projekt, ale - jak rozumiemy - zakończono prace nad grą akcji, jaką pokazywano na przeróżnych targach.

Cover image for YouTube videoScalebound Coop gameplay - Xbox E3 2016

Scalebound było najnowszym dzieckiem zasłużonego Hideki Kamiyi, twórcy Resident Evil 2, Devil May Cry, Okami czy Bayonetty.

Produkcję zapowiedziano na E3 2014 za pośrednictwem imponującego zwiastuna, ale dopiero rok później na Gamescomie podano wstępną datę debiutu: „święta 2016”. W styczniu ubiegłego roku mówiono już o mniej konkretnym „2017”.

Jak mówił Kamiya w jednym z wywiadów, pomysł na produkcję sięga jeszcze dalszej przeszłości, bo aż 2006 roku. Po raz kolejny wydawców próbowano zainteresować w 2009 roku, po wydaniu Bayonetty.

Prace rozpoczęto jednak dopiero w 2013 roku, po tym jak Kamiya wypełnił obowiązki przy The Wonderful 101 na Nintendo Wii U.

Cover image for YouTube videoScalebound - E3 2014 Trailer - Eurogamer

Scalebound miało oferować ludzkiego bohatera (kamera TPP) oraz jego smoczego towarzysza (widok FPP). Naszym „zwierzakiem” mieliśmy sterować bezpośrednio lub za pomocą ogólnych poleceń.

Plany były ambitne: otwarty świat, kooperacja dla czterech osób i „największe walki z bossami w historii Platinum”. W czerwcu ubiegłego roku potwierdzono też wersję na PC z Windows 10.

Na Gamescomie w 2016 roku Kamiya i producent Jean-Pierre „JP” Kellams żartowali jeszcze ze słynnych docinek tego pierwszego na Twitterze.

PlatinumGames - najemnicy do wynajęcia w świecie gier - kończą obecnie Nier: Automata na Square Enix. Ta gra ukaże się na PC i PS4.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Scalebound

Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze