Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Death Stranding powstaje na silniku gry Horizon Zero Dawn

Jest też nowa wersja trailera.

Hideo Kojima podczas imprezy PlayStation Experience ujawnił, że Death Stranding - nowy projekt Japończyka - powstaje na silniku przygotowanym przez studio Guerilla Games.

Technologia nosi nazwę Decima i została wykorzystana także w Horizon Zero Dawn. Na wcześniejszych wersjach opierały się produkcje z serii Killzone.

Obrazek prezentujący możliwości silnika Decima

Kojima bardzo chwali sobie współpracę z Guerilla Games. Podkreśla, że tuż po pierwszym spotkaniu z przedstawicielami studia, deweloperzy udostępnili Japończykowi kod źródłowy silnika, bez konieczności podpisywania jakichkolwiek dokumentów czy umów.

Twórcy Death Stranding wprowadzają jednak do technologii własne modyfikacje, związane głównie z oświetleniem. Podyktowane są między innymi stylem graficznym gry, który będzie inny niż w przypadku Horizon Zero Dawn. Produkcja japońskiego projektanta stawia na fotorealizm.

W sieci opublikowano kilka przykładowych grafik, przedstawiających możliwości silnika Decima. Obrazki pokazują zmiany, które dodali deweloperzy Kojimy (dzięki, DualShockers).

W planach jest dalsza i znacznie szersza współpraca między ekipą Japończyka a Guerilla Games. Z Kojima Productions wyodrębniony zostanie mały zespół, który w głównej siedzibie autorów cyklu Killzone będzie zajmował się rozwojem silnika Decima.

Przy okazji zaprezentowano też nową wersję zwiastuna z gali rozdania nagród The Game Awards. Tym razem materiał opatrzono utworem „Easy Way Out” zespołu Low Roar. Co ciekawe, piosenka tej samej grupy - „I'll Keep Coming” - znalazła się w poprzednim trailerze Death Stranding.

Zobacz na YouTube

O samym projekcie nadal wiadomo niewiele. Na razie potwierdzono, że w produkcji wystąpią Norman Reedus z serialu „The Walking Dead” oraz Mads Mikkelsen („Hannibal”, „Łotr 1. Gwiezdne wojny - historie”).

Gra zaoferuje otwarty świat „z pewnym stopniem swobody”. Nacisk położony zostanie na warstwę fabularną, ale pojawią się też bliżej niesprecyzowane elementy sieciowe.

Death Stranding zmierza tylko na PlayStation 4, choć daty premiery na razie nie podano.

Read this next