Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Farming Simulator 17 - interfejs, zasoby, pojazdy i budynki

Opis interfejsu oraz posiadanych pojazdów oraz budynków.

Rozpoczynając zabawę w Farming Simulator 2017, warto na wstępie zapoznać się z interfejsem gry. Szybki rzut oka sprawi, że początek rozgrywki będzie znacznie łatwiejszy. Okazuje się, że gra podpowiada wiele czynności, których wykonania nie musimy się domyślać.

Poza tym przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki, przyda się również zerknięcie na posiadane na starcie maszyny. Sprawdzenie gdzie znajdują się posiadane przez nas pola, czy zasobność naszego konta bankowego.


Interfejs

  1. Minimapa - na niej widoczna jest najbliższa okolica, na zielono zaznaczona jest nasza pozycja. Wciśnięcie klawisza (9) pozwala na powiększenie mapy, kolejne wciśniecie (9) sprawia, że mapa znika całkowicie z podglądu.
  2. Sterowanie - informacje dotyczące sterowania pojazdem, w którym akurat się znajdujemy a także możliwości wykonania akcji, typu wejście do samochodu.
  3. Pogoda - informacja o aktualnej pogodzie.
  4. Zegar - bieżący czas.
  5. Prędkość gry - informacja o prędkości rozgrywki od x1 po x120. Prędkości dokonujemy klawiszami 7 (wolniej) oraz 8 (szybciej).
  6. Pieniądze - pokazuje na bieżąco aktualizowany stan naszego konta.
  7. Informacje o pojeździe - stąd dowiemy się jaką prędkością się poruszamy, jaki mamy poziom paliwa, rodzaj wybranego ziarna do obsiewania pól, czy informacje o pojemności przyczepy.
  8. Pojazd - nazwa aktualnie wybranego pojazdu.

Zasoby, sprzęt i budynki na starcie

Maszyny (pojazdy)

Rozpoczynając zabawę, decydujemy się na wybór jednej z dwóch map. Każda z nich posiada inną topografię oraz dostępny sprzęt.

Na Goldcrest Valley dostępnych jest 31 pól, w tym dwa bardzo duże (5 oraz 20). Większość pól jest średniej wielkości. W naszym posiadaniu są pola numer 12, 14 oraz 15.

Dostępne pojazdy:

  • Case IH 1660 Axial-Flow
  • Case IH 1030 14FT
  • New Holland 8340
  • KUHN CULTIMER L 300
  • Case IH 1455 XL
  • Great Plains 3P1006NT
  • Case IH 1455 XL
  • METALTECH DB 8
  • Lizard Pickup Rodeo

Na Sosnovka dostępnych jest 36 pól. Wyłącznie jedno z nich jest wielkie (18), przytłaczająca większość z nich to średnie i długie pola, oraz garstka naprawdę malutkich. W naszym posiadaniu są niewielkie pola 14 oraz 19.

Dostępne pojazdy:

  • Case IH 1660 Axial-Flow
  • Case IH 1030 14FT
  • Zetor Proxima Power 120
  • METALTECH DB 8
  • Zetor Forterra HD
  • Kverneland Qualidisc Farmer 3000
  • Knerneland Accord DL

W obu przypadkach jest do podstawowy sprzęt, który w zupełności wystarczy przez co najmniej pierwszych pięć godzin rozgrywki, więc nie spiesz się z jego wymianą. W razie potrzeby sprzęt możesz również wypożyczyć w sklepie (P).


Spis treści: Farming Simulator 17 - poradnik i najlepsze porady

Zobacz: Farming Simulator 17 - sklep, ulepszenia pojazdów, pożyczka


Budynki

Poza opisanymi maszynami, na starcie posiadamy szereg budynków, które wykorzystujemy podczas rozgrywki. A są to:

  • Silos zbożowy.
  • Kurnik - kury posiadasz już na starcie.
  • Stodoła na bele słomy.
  • Szopa - znajdziesz obok niego chociażby piłę mechaniczną.
  • Miejsce z przygotowanymi nasionami, to stąd ładujemy je do siewnika.
  • Magazyn wiór, ziemniaków oraz buraków cukrowych, w których przechowujemy nadwyżki towarów.

Dodatkowo w sklepie (P) możemy zakupić szereg nowych budynków, takich jak wiata na pojazdy, ul czy szklarnie.

Read this next