Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Battlefield 1 - tryb Podbój: cel, taktyka i porady

Jak przejmować obszary.

Najpopularniejszy tryb w historii cyklu Battlefield to bez dwóch zdań Podbój (Conquest w angielskiej wersji). Jest oczywiście obecny także w najnowszej odsłonie serii - Battlefield 1.

Podbój często opisywany jest jako „definitywny” rodzaj zabawy, który jest wyznacznikiem charakteru i najważniejszych cech popularnej marki od studia DICE. Trudno się z tym nie zgodzić.

Otrzymujemy starcia dwóch 32-osobowych (maksymalnie) drużyn na rozległych mapach. W lokacjach dostępne są także, w większości przypadków, pojazdy bojowe lądowe oraz latające. Połączenie dużej liczby żołnierzy, maszyn i otwartej przestrzeni skutkuje przyjemnym chaosem wirtualnej wojny.

Dodajmy do tego destrukcję otoczenia i świetną oprawę, a nietrudno będzie zrozumieć, dlaczego Podbój jest ulubionym trybem większości fanów serii.

Poniżej znajdziecie najważniejsze informacje na temat Podboju, a także wskazówki niezbędne do przetrwania w różnych sytuacjach na wielkim polu bitwy.


Warunki zwycięstwa w Podboju

W omawianym trybie zwycięża zespół, który jako pierwszy zdobędzie 1000 punktów. Wynik punktowy jest widoczny cały czas u góry ekranu, gdzie widzimy też, która drużyna kontroluje konkretne obszary.

Najważniejszym źródłem punktów dla drużyny jest przejęcie i utrzymanie kontroli nad jak największą liczbą obszarów, ale w drodze do wygranej pomagają także zabójstwa przeciwników - choć są warte o wiele mniej niż zdobywanie obszarów.


Podbój - cel, przejmowanie punktów

Wielu nowych graczy często zapomina, że w większości trybów Battlefielda zabijanie wrogów ma mniejsze znaczenie niż wypełnianie celu. W przypadku Podboju chodzi o obronę oraz przejmowanie punktów kontrolnych.

Liczba obszarów w posiadaniu naszej drużyny determinuje tempo zwiększania się wyniku punktowego. Przy okazji - przejęcie obszaru gwarantuje spory przyrost punktów doświadczenia żołnierza.

W zależności od mapy, mamy do czynienia z 5. lub 6. punktami. Tylko na jednej dostępne są trzy. To małe obszary w różnych częściach lokacji. Stojąc w granicy obszaru, przejmujemy go i zmienia barwę na kolor niebieski.

Przejęcie punktu nie jest natychmiastowe. Stan posiadania obszaru przez wroga zmniejsza się stopniowo, ale dopóki znacznik celu jest czerwony, przeciwnicy mogą jeszcze odrodzić się w okolicy przejmowanego przez ciebie punktu - warto o tym pamiętać i mieć oczy dookoła głowy. Nieco spokojniejszym można być, gdy znacznik zacznie się już wypełniać niebieską barwą.

Pamiętaj też o oznaczaniu wrogów (Q na PC lub d-pad w dół na konsoli). W Podboju wskazywanie przeciwników sojusznikom ma największe znaczenie z uwagi na rozmiar mapy i fakt, że jeden żołnierz nie jest w stanie dokładnie obserwować każdego fragmentu lokacji. Oznaczenie oponenta z pewnością pomoże drużynie.


Mapy w trybie Podbój - porady

  • Monte Grappa - najbardziej problematyczny jest tutaj punkt C znajdujący się w tunelu wydrążonym w górze. Najlepiej szybko przejąć ten obszar na początku meczu, ponieważ później łatwo go utrzymać, o ile na miejscu znajdzie się chociaż jeden Szturmowiec, który rozprawi się z pojazdami wjeżdżającymi do tunelu.
  • Las Argoński - specyficzna mapa, ponieważ nie oferuje żadnych pojazdów poza Behemotem, który i tak nie zawsze się pojawia. W lesie najważniejsze jest pamiętanie o okrążaniu wrogów. W większości przypadków lepiej poświęcić więcej czasu, ale zrezygnować z podążania do wrogiego celu najkrótszą drogą. Wiele przesmyków i wąskich przejść grozi eksterminacją, a właśnie takie najczęściej wiodą do punktów kontrolnych.
  • Skraj Monarchii - poruszanie się nad samym brzegiem morza to dobry sposób na zajście wrogów od tyłu, choć zajmuje dużo czasu. Trzeba też pamiętać o możliwości atakowania punktu D podchodząc od strony punktu E i wybrzeża.
  • Salonowy Blitzkrieg - przewagę ma drużyna, która kontroluje pałacyk, a więc punkt C. Można tu dobrze się bronić i zmuszać wrogów do okrążania dworku. Na murach jest świetne miejsce dla snajperów, choć trzeba uważać na samoloty.
  • Blizna Saint-Quentin - kontrolowanie wioski jest istotne, ale nie najważniejsze. Do wszystkich punktów można dotrzeć z wielu stron.
  • Pustynia Synaj - uwaga na snajperów. To jedna z map, na których Zwiadowcom niemal nic nie utrudnia pracy. Szczególnie, jeżeli poruszamy się na piechotę między punktami.
  • Amiens - jedyna miejska mapa stwarza zagrożenie dla pojazdów. Miej oczy dookoła głowy, gdy wjeżdżasz między budynki. Niestety wielu budynków nie można tu zniszczyć, więc niebezpieczni są wrogowie chowający się w mieszkaniach.

Spis treści: Battlefield 1 - Poradnik, Solucja

Zobacz także:

- Battlefield 1 - tryb Dominacja: co warto wiedzieć

- Battlefield 1 - tryb Gołębie Wojenne: najważniejsze informacje i porady

- Battlefield 1 - tryb Szturm: cele i wskazówki

- Battlefield 1 - tryb Zespołowy DM: szczegóły i podpowiedzi

- Battlefield 1 - tryb Operacje: opis i najważniejsze porady


  • Suez - dziwna mapa, która w Podboju oferuje tylko trzy punkty kontrolne. Chaotyczna rozgrywka, często przeradza się w miażdżącą przewagę drużyny, która jako pierwsza przejmie dwa punkty. Trudno zniszczyć pancerny pociąg wroga z uwagi na odsłonięty teren prowadzący do torów.
  • Forteca Fao - kontrolowanie obydwu punktów w fortecy daje dostęp do kilku działek przeciwlotniczych, o czym warto pamiętać. Poza tym, bronienie fortecy jest proste, jeżeli dobrze obsadzimy wejścia. Trzeba jednak pamiętać, że na mury można dostać się od strony morza, wspinając się.

Read this next